קיה ספורטאז' 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
חמש שנים אחרי הצגת הדור השלישי של קיה ספורטאז', הציגה היצרנית הקוריאנית בתערוכת פרנקפורט 2015 את הדור הרביעי לרכב הפנאי המצליח. הפלטפורמה, הגם ששימשה את הדור היוצא, צמחה ב-3 ס"מ (267 ס"מ), והדגם עבר סדרה ארוכה של חידושים ושיפורים לטובת הגדלת מרחב הפנים ושיפור רמת העידון והאיכות. העיצוב החיצוני הפך לאגרסיבי ובולט עוד יותר, עם מראה גדול ומכובד גם אם פחות הרמוני - בפרט בחזית. את תא המנוע מאכלסים צמד מנועי בנזין מעודכנים; 1.6 ליטר עם 132 כ"ס (130 כ"ס בקודם), 2.0 ליטר עם 155 כ"ס (166 כ"ס בקודמו), עדיין עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית בלבד. הגרסה הבכירה משתמשת ביחידת הנעה חדשה; מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין (177 כ"ס), לו משודכת תיבה אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד (7 הילוכים) והנעה כפולה. רמות האבזור שודרגו כצפוי, כשגולת הכותרת הן מערכות בטיחות מתקדמות המוצעות כסטנדרט בכל הגרסאות; בהן בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב עם תיקון ואורות דרך אדפטיביים. לישראל הגיע הספורטאז' החדש בינואר 2016.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב הדור החדש פחות הרמוני לעומת קודמו, כשמהצד ומאחור הוא נאה ואף מרשים, אך החזית מעט גסה ו"מתאמצת" מידי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ביצעה קפיצה מדרגה, הן באיכות והן באבזור. מרחב המחייה נאה, אך מושבי הנוסעים (למעט הנהג לו אפשרות הגבהה) מעט נמוכים. תא המטען גדול ומציע כושר העמסה ראוי.
-
מנוע וביצועים
מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר (אטמוספריים) מספקים בנסיעה יומיומית, גם בזכות תיבה אוטומטית יעילה. תחת מאמץ מורגש מעט מחסור בכוח, בפרט המנוע הקטן, כשמנוע ה-2.0 ליטר גמיש יותר באופן בולט. גרסת ה-1.6 ליטר טורבו מעניקה ביצועים טובים משמעותית. בשלושת המקרים תצרוכת הדלק ממוצעת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה רק ממוצעת (ועדיפה במקצת בגרסאות הבסיס להן דופן צמיג גבוה יותר). הודות לכיול מתלים נוקשה יחסית, התנהגות כביש טובה למדי ומשרה ביטחון.
-
תמורה למחיר
טוב יותר מקודמו, בדגש על מערכות בטיחות אבל לא רק, עם מחיר שעלה בשיעור נמוך יחסית - התמורה בהחלט טובה.
-
סיכום
מצדיק (עוד יותר) את הצלחתו הגדולה.