קיה ספורטאז' 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיה ספורטאז' הוא מהדגמים הנמכרים בסגמנט. הדור הרביעי כבר וותיק, הגיע לישראל בינואר 2016 במקביל לשיווקו בעולם, ומחליפו יעלה ארצה בתחילת 2022. כדי לשמור על תחרותיות בשנתיים האחרונות (מ-2019) עודכנו רמות הגימור ובוצעו הפחתות מחיר. באוקטובר 2021 נוספה רמת גימור בסיסית, 'אורבן', לגרסת הטורבו-בנזין 1.6 ל'. עד נקודה זו הוצעה רמת גימור זו רק בגרסת הכניסה, המצוידת במנוע 2.0 ליטר אטמוספרי.
קיה ספורטאז' 2021 משווק עם כמה יחידות כוח לבחירה: דיזל 1.6 ל' (136 כ"ס), בנזין 2.0 ל' (155 כ"ס), וטורבו-בנזין 1.6 ל' (177 כ"ס). לשני מנועי ה-1.6 ל' (דיזל ובנזין) תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. למנוע ה-2.0 ל' תיבת הילוכים פלנטרית עם שישה הילוכים. כל הגרסאות משווקות עם הנעה קדמית בלבד.
היצע רמות הגימור לא השתנה וכולל את: 'LX', 'אורבן', 'אורבן טופ' ו'פרימיום'. פירוט של כל רמות הגימור נמצא בדף הדגם של שנת 2020. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי ועוד. רמת גימור 'פרימיום' הבכירה מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
ספורטאז' הפך להיות רכב מאוד נפוץ בישראל, ובשל כך העיצוב כמעט לגנרי עבור רכב פנאי. מהצד ומאחור הוא נאה ואף מרשים, כשהחזית כוחנית.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב יוצר מופע חסון, הוא נאה לעין אך משטחים רבים נוקשים ודיפון הדלתות פשוט. בזכות שילוב צבעים נאה, והאבזור הרב התחושה בתא נעימה. הנדסת האנוש טובה ברובה עם הערה לממשק המולטימדיה המחודש (מ-2019) שעדיין לא עדכני במראה ולא נוח לתפעול.
תנוחת נהיגה גבוהה, מעניקה לנהג את התחושה הנדרשת מרכב פנאי. שאר המושבים נמוכים יחסית. המרחב מספק לנוסעים ולמטען.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע 1.6 ל' דיזל מציע ביצועים סבירים בזכות זמינות כוח מצוינת (32.6 קג"מ) המבטיחה התנהלות רגועה ופחות מאומצת מאשר בגרסת הבנזין האטמוספרית 2.0 ליטר (155 כ"ס ומומנט של 19.6 קג"מ). הביצועים בשניהם דומים עם עדיפות קלה לדיזל שגם מצוידת בתיבת הילוכים זריזה יותר (דו-מצמדית בדיזל, פלנטרית ב-2.0 ל'). טרטור הדיזל מורגש בעמידה ובהאצות עירוניות. צריכת הדלק בדיזל חסכונית יותר: 13.5 ק"מ/ל' בתוואי המבחן לעומת 9-10 ק"מ/ל' בבנזין.
גרסת 1.6 ל' טורבו בנזין חזקה בהרבה ומציעה ביצועים טובים מאוד. צריכת דלק מעט פחות טובה ממוצע הסגמנט.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סה"כ סבירה-טובה. כיול המתלים של קיה ספורטאז' 2021 נוקשה יחסית, והדבר מורגש בעיקר במעבר על שיבושים קטנים בנסיעה עירונית. מחוץ לעיר השיכוך עדיף, אך רעש הכביש יחסית בולט כאשר זה של הרוח והמנוע נמוך. היכולת הדינמית טובה ויכולת הנסיעה בשבילים סבירה בזכות אותו ריסון שגם עוזר לו בפן הדינמי.
-
תמורה למחיר
ספורטאז' משלב היטב עיצוב, אבזור ומחיר. הפחתות המחיר השונות עזרו לשמר אותו רלוונטי לאור המתחרים הרבים החדשים שנוספו. התמורה עדיין טובה, רק שימו לב שמחליפו כבר נמצא מעבר לפינה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אורבן 1.6 ליטר דיזל עם כ-2900 יחידות.
אחריה גרסת טופ 1.6 ליטר טורבו עם כ-2800 יחידות.
 
-
מה חדש בקיה ספורטאז' 2021
שיווק גרסת הטורבו-בנזין (1.6 ל', 177 כ"ס) ברמת גימור 'אורבן' במחיר גבוה רק במעט מגרסת ה-2.0 ל' באותה רמת גימור.
-
סיכום
בזכות עדכונים תכופים במבחר הגרסאות ורמות הגימור, ספורטאז' הצליח לשמור על מעמדו הגבוה בישראל.