קיה ספורטאז' 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של קיה ספורטאז' הפציע באמצע 2015 - חמש שנים אחרי הצגת הדגם הקודם. אחד השינויים הבולטים הוא בעיצוב החיצוני האגרסיבי יותר. למרות שהפלטפורמה לא שונתה מהדור הקודם (אך ארוכה כעת ב-3 ס"מ), הרכב עבר סדרה ארוכה של שיפורים על מנת להגדיל את המרחב הפנימי וכן על מנת להטיב עם רמות הרעש והעידון. הדגם החדש מוצע עם מנועי ה-1.6 ו-2.0 ליטר המוכרים מקודמו (אך מעודכנים, עם 132 ו-155 כ"ס בהתאמה), כשלמבחר (גם בישראל) נוסף מנוע 1.6 ליטר טורבו חדש (177 כ"ס ו-26.1 קג"מ). הספורטאז' מוצע עם תיבה אוטומטית 6 הילוכים בדומה לדור היוצא, למעט בגרסה הבכירה לה תיבה רובוטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים. הספורטאז' זכאי – גם בישראל – לציון בטיחות מרבי של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, תודות לשלל מערכות בטיחות מתקדמות, בהן בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב (עם תיקון אקטיבי) ואורות דרך אדפטיביים. הספורטאז' החדש הגיע לישראל בינואר 2016.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של הספורטאז' שנוי במחלוקת. מהצד ומאחור הוא נאה ואף מרשים, אך החזית כוחנית, מעט גסה למראה ופחות הרמונית.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים שודרג מהותית - הן מבחינת איכות ההרכבה והן מבחינת אבזור. לשלילה נציין חומרי דיפון מחוספסים וכן מושבים מעט נמוכים (למעט מושב הנהג). המרווח הכללי נאה ולנוסעים מאחור יש פתחי מיזוג.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר מציע ביצועים מספקים ברוב מצבי הנהיגה היומיומיים, גם תודות לתיבת הילוכים יעילה. עם זאת, בנהיגה מאומצת מורגש מחסור בכוח ורמת הרעש עולה. מנוע ה-2.0 ליטר גמיש יותר באופן בולט, גם אם לא חזק בפני עצמו. יחידת ה-1.6 ליטר טורבו בעלת ביצועים טובים משמעותית. בשלושת המקרים, צריכת הדלק ממוצעת.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים בספורטאז' נוטה לצד הנוקשה – דבר התורם לתחושת הביטחון של הנהג ולהתנהגות כביש טובה, אך מביא לסינון פחות מוצלח של פני הדרך. בהקשר זה, הצמיגים גבוהי החתך של גרסאות הבסיס משפרים מעט את נוחות הנסיעה.
-
תמורה למחיר
הצד החזק של הספורטאז' - רכב פנאי נאה, שימושי ובטיחותי, עם תמורה טובה למחיר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אורבן 1.6 ליטר עם כ-6500 יחידות.
אחריה גרסת אורבן 2 ליטר עם כ-2900 יחידות.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח בהחלט היה - וכך נשאר.