מרצדס A קלאס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מרצדס חשפה את הדור הרביעי של ה-A-קלאס בפברואר 2017, ואלינו הוא הגיע באוקטובר 2018.
הדור החדש מציג אבולוציה מחודדת ודינמית יותר של קודמו, מבוסס על פלטפורמה חדשה ומציג מידות גדולות מעט יותר.
A קלאס מוצעת בכמה גרסאות מנוע: A180 עם מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.33 ליטר שפותח יחד עם רנו ומייצר 136 כ"ס. גרסת A200 עם אותו מנוע ו-163 כ"ס, גרסת A250 עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש ו-224 כ"ס, וגרסת A35 AMG עם אותו מנוע 2.0 ליטר ו-306 כ"ס.
כל המנועים משודכים לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. ב-2020 תצטרף גרסת כלאיים נטענת משקע.
חידוש משמעותי ביחס לעבר נוגע לאבזור – בפרט הבטיחות, עם יכולת נסיעה אוטונומית-חלקית, הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית שמזהה גם עיקולים, צמתים וכיכרות.
אבזור המותרות זכה לשדרוג, בין היתר עם שני מסכי מידע (אחד במקום לוח המחוונים) בגודל "7 או "10.25 (או שילוב בין השניים), כאשר מרצדס אימצה גם תפעול קולי מתקדם למערכת.
-
עיצוב ונוכחות
במבט מהפרופיל העיצוב מאופק משהו בהשוואה לדגם הקודם, בעיקר בגלל שכעת יש פחות קפלים וקמטים. אך מרכיבי החזית אגרסיביים יותר – "פני טורף", כפי שמרצדס מגדירה זאת, ועם דימיון ל-CLS החדשה.
מאחור יחידות תאורה גדולות מקנות לרכב מראה רחב כשבתחתית פתחי מפלט סגורים. פתחי דמה שכאלה, הם לא משהו חדש במרצדס. התוצאה מאוד נאה ולא מנקרת עיניים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג חדשה לגמרי, וכולה מכריזה קדמה. בולטים בה שני צגי מידע גדולים הצמודים זה לזה: הראשון מתפקד כלוח מחוונים (7" בכל הדגמים פרט ל-AMG ולרמת גימור AMG שם זה 10.25"), השני כמולטימדיה ("10.25 בכל הדגמים פרט לרמת הגימור הבסיסית 'אדוונסד' שבה זה 7"). יש גם מערכת פיקוד קולי בשפה הטבעית שמאוד נוחה לשימוש.
היא מבוססת על פלטפורמה חדשה גדולה מקודמתה: בסיס הגלגלים גדל ב-3 ס"מ (273), האורך צמח ל-442 ס"מ (13+), הרוחב ל-180 ס"מ (+2) והגובה בס"מ ל-144. תא המטען גדל ב-29 ליטר ל-370 ליטר.
המרחב מלפנים טוב מאוד ומציע המון תאים נוחים לשימוש.
מאחור, למרות שלמכונית בסיס הגלגלים הארוך בקטגוריה, המרחב פחות מרשים. חסר מקום לכפות הרגליים, המושב נמוך וחסרה תמיכה לירכיים. מעל הכל אין פתחי מיזוג למושב האחורי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.33 ל' בגרסת A200 מפיק 163 כ"ס, משולב לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית ומזיז את המכונית הזאת בקלות כשהרגשת התאוצה פשוט מפתיעה.
לעיתים השילוב מראשון לשני בתיבת ההילוכים נעשה בחוסר החלטיות, אבל במרבית הזמן התיבה עובדת היטב ובזריזות.
צריכת הדלק במבחן הייתה מעולה, עמדה על 13.7 ק"מ/לליטר, ורק השלימה יחידת כוח מוצלחת.
-
נוחות והתנהגות
בגרסאות A180 ו-A200 מתלה אחורי פשוט יותר (קורת מתח) לעומת מתלה מתקדם יותר ב־A250 (רב־חיבורי). ועדיין גם בגרסאות הבסיס נוחות הנסיעה טובה בכל טווח המהירות.
במהירות בינעירונית היא מעט מתקשה לטפל בשיבושים קטנים, ועדיין התוצאה הסופית טובה מאוד. לעומת זאת רעשי המנוע חורגים מהסביר ברכב פרמיום.
ההתנהגות מעולה, עם זוויות גלגול הגיוניות, והידוק שנעשה באופן לינארי. ההיגוי קל, אבל סה"כ סביר, והבלמים מצוינים.
-
תמורה למחיר
A קלאס היא מכונית נהדרת. היא מציעה שילוב מוצלח בין נוחות נסיעה, התנהגות, ביצועים, צריכת דלק ותא נוסעים איכותי ומתקדם.
מנגד המושב האחורי טעון שיפור, והאבזור לא מאוד עשיר. התמורה לא גבוהה.
-
סיכום
זו אולי המרצדס הזולה ביותר, אבל היא יקרה. יקרה מידי.