ניסאן קשקאי 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ניסאן חשפה את הדור השלישי של קשקאי ב-2021. הדגם החדש יושב על פלטפורמת CMF-C והוא חולק אותה עם דגמים נוספים של הקבוצה כמו ניסאן אקסטרייל, מיצובישי אאוטלנדר ועוד.
ביחס לדור היוצא המימדים צמחו, אך במעט, ובסיס הגלגלים התארך ב-2 ס"מ ל-266.5 ס"מ. תא המטען מציע כעת עד 504 ל' (74 ל' יותר מהדור היוצא).
היצע יחידות ההנעה בעולם רחב, אולם בישראל הדגם מוצע עם שתיים בלבד. לראשונה מנוע ה-1.3 ל' טורבו המוכר עם מערך היברידי-מתון (12V). המנוע מייצר 156 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. ההנעה קדמית.
השניה היא גרסה היברידית ייחודית – על ההנעה אחראי מנוע חשמלי בהספק של 190 כ"ס, כאשר מנוע בנזין בנפח 1.5 ל' משמש לטעינת הסוללות (גרסה זו אינה נטענת משקע).
השיווק בישראל החל באוגוסט 2021, ובאוגוסט 2024 נחתה בארץ גרסה מחודשת.
במסגרת מתיחת הפנים החזית שונתה באופן משמעותי, וכעת בהופעה נוכחת בהרבה עם סבכה בוטה וכמעט כפולה בגודלה, יחידות תאורה חדשות ופגוש שונה. מאחור יחידות תאורה ופגוש מעודכנים, וסביב חישוקים בעיצוב חדש.
בסביבת הנהג צג מרכזי חדש וגדול מקודמו, כעת "12.3. במפרט מצלמות היקפיות להצגת תמונה של "מעוף ציפור" ובנוסף גם תמונת תחתית העוקבת אחרי תוואי הנסיעה בשטח ("מכסה מנוע שקוף"; טוב גם לחנייה במקומות מאתגרים). כמו כן, החומרים בתא הנהג שופרו.
לעת עתה יוצע הקשקאי המחודש רק בגרסת הבנזין, כאשר גרסת E-פאוור ההיברידית תגיע לכאן במהלך החודשים הקרובים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב ממשיך את הקו של הדור הקודם, אך מציע הופעה עדכנית בהרבה ומושכת יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה קפיצת דרך של ממש ביחס לדור היוצא. מלבד הופעתה העדכנית (לוח מחוונים מוקרן, מערכת מולטימדיה נאה), שילוב החומרים מייצר אווירה נעימה ומכובדת. איכות ההרכבה טובה, אולם נשמעו קרקושים מפעם לפעם ברכב המבחן.
מושב הנהג נוח למדי ותנוחת הנהיגה טובה. המרחב מאחור נדיב והכניסה לשם נוחה מבעבר.
תא המטען גדול למדי (490 ל' בגרסה הנבחנת) ובעל מבנה יעיל ושימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת הבנזין – 1.3 ל', 156 כ"ס, תיבה רציפה – מפגינה ביצועים טובים למדי.
עם זאת, במהירות איטית עשויה להיווצר תגובה בוטה כאשר חוזרים למצערת. גם פעולת מערך הדימום/התנעה אינה זורמת תמיד. לרוב המנוע שקט, אבל במאמץ מתמשך רעש המנוע נוכח מידי ואליו מצטרף רעש נוסף מכיוונה של התיבה שמזכירה את מוצאה הרציף.
הגרסה ההיברידית – 1.5 ל', 190 כ"ס – בעלת ביצועים עדיפים ובמהירויות נמוכות מספקת תחושת נהיגה דומה לזו של רכב חשמלי. בעומס בינוני מנוע הבנזין מעט רועש.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית. קשקאי מתמודד היטב עם שיבושים קלים, אך הגדולים מורגשים יתר על המידה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר אך האופי דומה.
רעשי הכביש מבודדים באופן מספק, אולם רעשי הרוח בולטים מהרצוי.
התנהגות הכביש טובה, קשקאי יכול לצלוח כביש מפותל במהירות ובביטחון.
-
תמורה למחיר
גרסת הבנזין של קשקאי מתומחרת באופן מקובל בסגמנט. הגרסה ההיברידית יקרה מאוד.
-
גרסאות ורמות גימור
ניסאן קשקאי מוצע בשלוש רמות אבזור.
ברמת הגימור 'אסנטה' תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, בקרת אקלים, מולטימדיה עם ממשק קארפליי אלחוטי ועוד.
רמת 'אסנטה טק' מוסיפה חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מערך ניווט, פתחי מיזוג מאחור ומחוונים מוקרנים.
ברמה הבכירה, 'טקנה', תאורה משופרת, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור ומטען אלחוטי לנייד; מהדורת 'TT' כוללת גם צביעה דו-גונית ומוסיפה למחיר 4000 שקלים.
-
בטיחות
ניסאן קשקאי נבדק ביורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות. ציון ההגנה על ילדים ומבוגרים גבוה (91%) וזה של מערכות הבטיחות מצוין (95%).
היצע מערכות הבטיחות שופר במתיחת הפנים וכולל כסטנדרט בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של גרסת הבנזין במבחן הדרכים עמדה על 10.9 ק"מ לליטר בממוצע וכ-14 ק"מ לליטר בשיוט.
לגרסה ההיברידית צריכת דלק עדיפה אך לא יוצאת דופן בתחום ההיברידי: 13.8 ק"מ לליטר בממוצע המבחן שהיה רגוע מן הרגיל.
-
סיכום
מתחרה בולט בקבוצה.