סקודה אוקטביה 2021 - אוטו 

סקודה אוקטביה 2021 יד שניה

סקודה אוקטביה 2021 יתרונות וחסרונות

יתרונות מרחב לנוסעים, תא מטען, איכות תא נוסעים, ביצועים, צריכת דלק.
חסרונות הנדסת אנוש פחות טובה מבעבר, נוחות נסיעה בעיר, מחיר – בייחוד ברמות הגימור הגבוהות.
בשורה התחתונה משפחתית מרווחת, שימושית, חסכונית ואיכותית.

סקודה אוקטביה 2021 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד
  • רקע כללי

    המשפחתית של סקודה הוצגה בדורה הנוכחי והרביעי בנובמבר 2019 ועלתה לישראל באוגוסט 2020. וירוס קורנה שיבש מעט את התוכניות ותצורת הסטיישן שהיתה אמורה להגיע השנה, כמו גם גרסאות היברידיות נטענות, לא הגיעו. מי שכן הגיעה, כמובטח, היא גרסת ה-RS השרירית.

    ל-RS מנוע טורבו-בנזין 2.0 ל' של קבוצת פולקסווגן (כמו בגולף GTI למשל), כשכאן הוא מייצר 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ. ההנעה היא קדמית והתיבה היא מסוג דו-מצמדי עם 7 הילוכים.

    יש כמה הבדלים בין ה-RS לגרסאות הרגילות. מערך היגוי ב-RS קצר יותר, וקצר מאוד לכשעצמו עם 2.13 סיבובים מנעילה לנעילה במטרה לספק יכולות ספורטיביות. מערך המתלים שונה כאשר ב-RS מאחור מתלה רב-חיבורי ולא קורת מתח. המכונית גם מונמכת ב-1.5 ס"מ בהשוואה לגרסאות האחרות. מערכת הבלימה משופרת (זה לא סתם צבע אדום על הקליפרים), הצמיגים ספורטיביים יותר (מידה 225/35-19), והתנהלות בקרת היציבות מדמה פעולה של דיפרנציאל מוגבל החלקה.

    דגמי אוקטביה השונים כולל גרסת RS מבוססים על פלטפורמת MQB המודולרית בגרסתה העדכנית. ממדי המכונית סה"כ דומים לאלה של המתחרים, למעט נפח תא המטען שהוא פשוט ענק והגדול ביותר בסגמנט.

    היצע המנועים כולל את אותם מנועים שהיו בדור הקודם עם חידוש בגזרת מנועי הבנזין: לראשונה אוקטביה מציעה יחידות הנעה היברידיות. מדובר במערך היברידי מתון 48 וולט שנועד לעזור בצמצם צריכת הדלק ולא מאפשר נסיעה על חשמל. בגזרת הבנזין נמצא מנוע 1.0 ל' 3 צילינדרים, 115 כ"ס, ומנוע 1.5 ל' 4 צילינדרים, 150 כ"ס, בגזרת הדיזל נמצא מנוע 2.0 ל' שמייצר 150 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית רובוטית דו-מצמדית 7 הילוכים שכעת מתופעלת בצורה חוטית. גרסת הדיזל היא היחידה שמציעה גם אופציה ידנית (6 הילוכים).

    יש שלוש רמות גימור, כאשר רמת גימור 'דינמיק' מונמכת ב-1.5 ס"מ (בדומה ל-RS), כולל כיול מתלים ספורטיבי ונוקשה יותר, ומציעה גם קוסמטיקה קרבית כמו ספויילר אחורי שחור והשחמה של חלקים חיצוניים אחדים.

  • עיצוב ונוכחות

    סקודה אוקטביה 2021 מציגה שבכה מוקטנת ונמוכה, תאורת לד חדשה מלפנים ומאחור, ועיצוב מחודד, ומעודן מבעבר. אלה יוצרים הופעה קלילה ואלגנטית יותר לעומת הדור הקודם.

  • תא נוסעים ומטען

    העיצוב נאה, עכשווי ומתקדם, אבל כמו בדגמים חדשים נוספים של סקודה, הנדסת האנוש המעולה פינתה מקום לתפעול מעט מסובך ופחות נוח מבעבר. כמו למשל תפעול המיזוג או חיפוש תחנות ברדיו. זה לא רק תפעול המולטימדיה, זה גם תפעול הכפתורים שעל גלגל ההגה.

    המרווח מלפנים ומאחור מצוין והמושבים נוחים. מאחור מנהרת ההינע הגדולה גוזלת מקום מהנוסע השלישי. תא המטען ענק ומאוד שימושי.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.0 ל' (בנזין, 110 כ"ס) זריז ומסתדר היטב עם המאסה של המשפחתית. צריכת הדלק נמוכה למדי עם 14 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.

    מנוע ה-1.5 ל' (בנזין 150 כ"ס) מספק ביצועים טובים יותר אם כי לא משמעותית. עיקר יתרונו בפעולה מעודנת וחלקה יותר מזו של מנוע ה-1.0 ל'. גם כאן צריכת הדלק טובה בזכות אפשרות ניתוק 2 צילינדרים בשיוט, ו-13 ק"מ לליטר במבחן.

    מנוע הדיזל (2.0 ל', 150 כ"ס) שקט ומציע ביצועים משובחים. תצרוכת דלק מצוינת עם 16.6 ק“מ לליטר במבחן מאומץ.

    גרסת RS הספורטיבית (245 כ"ס) מספקת רמה אחרת של יכולות, קצב, וצבירת מהירות.

    בכל המנועים תיבה רובוטית דו-מצמדית שפחות ממהרת להוריד הילוכים, אבל בעלת אופי פעולה נעים ומעודן.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר סבירה. היא מתמודדת היטב עם כביש מחוספס, אך פחות עם פגמים בינוניים ומעלה, בייחוד אם הם באים ברצף. ככל שעולה המהירות הנוחות משתפרת, אך על גלים ופסי האטה היא נעה מדי. בידוד רעשי המנוע מצוין, של רעשי הכביש סביר, ושל רעשי הרוח מוצלח פחות.

    היכולת הדינמית של סקודה אוקטביה 2021 טובה והתנהגות הכביש צפויה ובטוחה. אבל היא אינה מרגשת בין היתר בגלל זוויות גלגל גדולות למדי, הגה בעל משל קל מידי ובלמים שמחסירים חדות.

    ברמת גימור 'דינמיק' בולמים קשיחים יותר ומרכב מונמך ב-1.5 ס"מ. היכולת הדינמית שלה טובה מעט יותר, אבל אין כאן בשורה לחובב ההגה מאותן סיבות שצוינו מעל.

     

  • תמורה למחיר

    בכל מבחן השוואתי שערכנו הוכיחה אוקטביה את איכויותיה ויכולותיה העדיפות על פני המתחרות. מחירה דומה לזה של המתחרות ולכן התמורה בה גבוהה.

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אמבישן 1.5 ליטר עם כ-3300 יחידות.

    אחריה גרסת דיינמיק 1 ליטר עם כ-2500 יחידות.

     

  • מה חדש בסקודה אוקטביה 2021

    הוספת גרסת RS הספורטיבית למבחר הקיים. אין שינויי בשאר הגרסאות או ברמות הגימור.

  • סיכום

    הבחירה שלנו בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בסגמנט משפחתיות סדאן‘.

סקודה אוקטביה 2021 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סקודה אוקטביה

כתבות ומבחני דרכים סקודה אוקטביה

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סקודה אוקטביה?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

3
  • ליאור שובל

    האוטו שלי

    סקודה אוקטביה 1.5 ל' טורבו, אוט', Ambition
    מודל: 2021 - 2021

    תאריך: 16.05.2023

    תוכן ריק

    ?האם היית קונה את הרכב שוב לא

    כמה זמן הרכב ברשותך: 2

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

  • בעל אוקטביה

    האוטו שלי

    סקודה אוקטביה 1.5 ל' טורבו, אוט', Ambition
    מודל: 2021 - 2021

    תאריך: 18.02.2024

    מפנק, מסך גדול וקריא, מרווח, מנוע טיל (בגרסת 1.5) תא מטען עצום, חסכוני בדלק, שקט, איכות הרכבה טובה. חסרונות: קשה למצוא. אם להיות קטנוניים אז צריך להשקיע יחסית הרבה לחיצות במסך כדי להגיע לאן שרוצים.

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 2

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

  • מוסא א.י

    האוטו שלי

    סקודה אוקטביה 1.5 ל' טורבו, אוט', Style
    מודל: 2021 - 2021

    תאריך: 14.10.2024

    1-בשנה הראשונה דצמבר2021 החלפת צמה לכרית אוויר . הרכב הושבת ל3 חודשים במוסך עד שהחלקים הגיעו מחו״ל .2-באפריל2024 החלפת בורר ידית תי״ה . 3-ביולי 2024 החלפת מצבר 48 וולט לא באחריות . מחיר בחברה חדש כ9000 שקל .

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 3

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב על פי שווי רכב מקובל בשוק, מקדמה בגובה 25%, לתקופה של 100 חודשים ולפי ריבית של 8.9%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5