סוזוקי סוויפט 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סוזוקי לא תמיד הצמידה את השם סוויפט למכונית מקטגוריית הסופרמיני, לכן סיפרת הדורות לא אחידה בכל העולם. בישראל זה לא המצב, וסוויפט תמיד שיכה לקטגוריה זו. לכן בארץ זהו דורה החמישי, כשמבחינת היצרנית והשימוש הגלובלי בשם סוויפט, זהו דור שני לדגם.
הדור החמישי הגיע לישראל בפברואר 2011, הציג דמיון חיצוני לדור הקודם, ותא נוסעים חדש, מודרני ומוצק יותר.
יש רק מנוע אחד בהיצע, והוא לא השתנה מיום השקת הדגם בישראל: בנזין בנפח 1.2 ל' שמפיק 94 כ"ס. הוא משודך לתיבת ארבעה הילוכים אוטומטית או חמישה הילוכים ידנית. בשני המקרים שילוב שקיים גם בחרטומה של ספלאש המעט קטנה יותר.
יש שתי רמות גימור, GLS שמציעה חלונות חשמל מלפנים, מערכת שמע מקורית עם חיבור USB ושליטה מההגה, חישוקי ברזל בגודל "15. רמת GLX מוסיפה תפעול חשמלי לחלונות מאחור, חישוקים קלים בגודל "16, ופנסי ערפל.
היצע מערכות הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכולל 7 כריות אוויר ובקרת יציבות. ארגון EuroNCAP העניק למכונית ציון של 5 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב סה"כ נאה, אבל כעת נראה מעט פשוט ופחות מזמין.
-
תא נוסעים ומטען
התא פחות מזמין מבעבר, בגלל הצבע השחור שבכל מקום, איכות החומרים הבסיסית, והאבזור סטנדרטי. סוזוקי סוויפט 2015 רושמת שפע של מקום בכל המדדים, גם לאנשים מגודלים. תא המטען קטן מאוד.
-
מנוע וביצועים
94 כ"ס הם כבר לא הרבה בסגמנט וסוויפט חלשה ביחס למתחרות. דבר שמורגש בעליות ובעקיפות, אבל לא רק. תיבת ההילוכים האוטומטית חלקה, והידנית נוחה לשימוש. המנוע הקטן מאפשר צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
המתלים הנוקשים מובילים לנוחות נסיעה בינונית. בעיר מורגשים שיבושים קטנים כשמחוץ לעיר שיבושים גדולים ובעיקר בליטות. ברמת גימור GLS צמיגים בחתך גדול יותר שסופגים טוב יותר את מפגעי הדרך. עד 100 קמ"ש רמת הרעש סבירה. משם והלאה בולטים רעשי הכביש והמנוע.
על אף תנודות המרכב, והגה עם משקל מוזר במרכז, ההתנהגות הדינמית טובה.
 
-
תמורה למחיר
המתחרות סוגרות פערים וזה מורגש. מחירה של סוזוקי סוויפט 2015 דומה למתחרות החדשות והמודרניות בהרבה. התמורה עדיין טובה אבל לא כמו פעם.
-
מה חדש בסוזוקי סוויפט 2015
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
הזמן עושה את שלו והחבילה כבר פחות מרשימה כשהמחיר נותר יחסית יקר.