טויוטה קאמרי 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2018 החל שיווקה בישראל של טויוטה קאמרי חדשה. הדור השמיני של הדגם, שהוצג לראשונה ב-1982, הושק ביולי 2017 וישווק בישראל רק בגרסתו ההיברידית.
לראשונה מאז 2002, הקאמרי חדשה מהיסוד ומתבססת על רצפה עדכנית המשרתת קשת רחבה של דגמים, מטויוטה פריוס ועד לקסוס UX. גם מערכת ההנעה חדשה לגמרי – נפח מנוע הבנזין זהה, 2.5 ליטר, אך מדובר במנוע חדש לגמרי עם יחס דחיסה גבוה מאוד וניצולת תרמית מרשימה וחריגה.
בשונה מהמקובל, קאמרי תוצע עם אחת משתי סוללות – ליתיום יון (1 ק"ו/שעה) או ניקל מטאל (1.6 ק"ו/שעה); לא ניתן לבחור בסוללות באופן עצמאי, אלא כחלק מרמת גימור, והן אינן משפיעות על נתוני המנוע או על הביצועים – אבל כן קיימת השפעה על צריכת הדלק; תצרוכת הדלק על פי נתוני מעבדה היא 22.2 ק"מ/ל' בגרסה עם סוללת ליתיום (שמשודכת דווקא לרמת LE הבסיסית), לעומת 19.6 ק"מ/ל' בגרסה עם סוללת ניקל מטאל (ברמת גימור XLE הבכירה) – הבדל של 13%.
בשתי הגרסאות ההספק הכולל הינו 208 כ"ס, והמומנט שמייצר מנוע הבנזין הוא 22.5 קג"מ וזה שמייצר המנוע החשמלי 20.6 קג"מ.
טויוטה קאמרי 2018 מוצעת עם 10 כריות אוויר ומערכות בטיחות מתקדמות כחלק מהמפרט התקני –בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי ובקרת שיוט אדפטיבית.
כמו בעבר, תוצע קאמרי בשתי רמות אבזור – LE ו-XLE; המפרט הבסיסי (LE) כולל בעיקר בקרת אקלים דו אזורית, כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקי "17. ל-XLE מפרט עשיר בהרבה הכולל בין השאר תאורת LED מלאה מלפנים, גג שמש חשמלי, מערכת שמע JBL עם 10 רמקולים, תצוגה עילית, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, ריפודי עור וכוונון חשמלי למושבים הקדמיים. יצוין כי בשתי רמות הגימור מותקנת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה, שהתאהבה בעיצוב בוטה/אגרסיבי/נוכח, הביאה את המגמה הזו גם לקאמרי, והשבכה הענקית היא הביטוי המופגן ביותר לכך. נראה שטויוטה התאמצה מדי, ועם זאת התוצאה נאה ומכובדת.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים נאה בזכות קווים מקוריים היוצרים אזורים מופרדים. ריפוד העור הבהיר והתפרים בצבע חום משתלבים היטב ויוצרים אווירה מכובדת. איכות החומרים ורמות ההרכבה והגימור טובות לרוב, אבל יש פשלות פה ושם.
הנדסת האנוש טובה, אך תנוחת הנהיגה לא מושלמת עקב מושב גבוה יחסית ומרווח הראש לא מספק לגבוהים (בגלל גג השמש).
מאחור יצוינו פתחי אוורור ומרחב נאה. ליושבים שם שפע של מקום לברכיים ומרווח ראש גבולי לגבוהים.
תא המטען, שנפחו נפגע בגלל מארז הסוללות, מציע 427 ליטרים (כמו משפחתית האצ'בק), ובנוסף לכך פתח ההעמסה בחלקו התחתון צר יחסית.
 
-
מנוע וביצועים
טויוטה קאמרי 2018 מציעה ביצועים מכובדים ביותר. מה שמרשים באמת הן האצות הביניים, המסדרות לקאמרי כושר עקיפה מעולה בכל מצב שהוא, גם בעלייה תלולה. התחושה שיוצרת התיבה קרובה מאוד לזו של תיבה פלנטרית, ההיענות ל"קיק דאון" מיידית.
הבטחה היברידית אחת היא ללא כיסוי; כושר התנועה העצמאי רק באמצעות חשמל, אינו קיים בפועל. לשנייה יש כיסוי; צריכת הדלק הממוצעת הייתה מצוינת: 15.2 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
עם מתלים בצד הרך של הסקלה, כושר הספיגה של מהמורות ושיבושים יעיל, ונוחות הנסיעה בעיר טובה מאוד. גם מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה, אך לאחר שהמכונית עברה על גלי אספלט היא עשויה להמשיך להתנדנד בגלל ריסון חסר.
היכולת הדינמית של הקאמרי מספקת. בנהיגה מהירה בפיתולים היא פחות מצטיינת — בגלל הגה קל, זוויות גלגול גדולות, בקרת יציבות היסטרית ותת היגוי במגבלות.
דוושת הבלם מעט ספוגית במהלכה הראשוני וכמו ברוב המכוניות ההיברידיות, קשה בתחילה למנן את עוצמת הבלימה ויש ללמוד לעשות זאת. עם קצת תרגול, אפשר להגיע לבלימה נשלטת היטב.
 
-
תמורה למחיר
מה שבולט לחובת הקאמרי הוא טווח המחירים שלה, הגבוה מזה של יונדאי סונטה וקיה אופטימה ההיברידיות, שיש להן גם מפרט עשיר יותר; בנוסף, דווקא את הגרסה היקרה והמאובזרת שנבחנה כאן משרתות סוללות נחותות מאלה של המתחרות — ומאלה של הקאמרי הזולה יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה XLE 2.5 ליטר היבריד עם כ-200 יחידות.
אחריה גרסת LE 2.5 ליטר היבריד עם כ-50 יחידות.
 
-
מה חדש בטויוטה קאמרי 2018
תחילת שיווק דור חדש באפריל 2018.
-
סיכום
טויוטה קאמרי 2018 טובה מקודמתה וטובה לכשעצמה. הופעתה רבת נוכחות (גם אם אינה נאה לטעמם של אחדים), היא עשויה היטב, מאובזרת כיאות, יחידת הכוח שלה מצוינת וחסכנית, נוחות הנסיעה מכובדת, ובעיקר: זו מכונית נעימה ונינוחה בנסיעה יומיומית.