טויוטה קאמרי 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קאמרי מייצגת שושלת ארוכה שהחלה ב־1982. אז הייתה זו טויוטה ראשונה עם הנעה קדמית ומנוע רוחבי. הקאמרי ביססה את הצלחתה של טויוטה בארצות הברית וגם חנכה את המפעל הראשון שהקים היצרן שם.
הדור השמיני של טויוטה קאמרי הוצג בתחילת 2017 - ולראשונה מזה 15 שנה, מדובר בדגם חדש לחלוטין. הדגם החדש ארוך (גם בבסיס הגלגלים, גם באורך הכללי) ורחב מקודמו - אך עם זאת קל ממנו.
בישראל מוצעת הקאמרי רק עם מערכת הנעה אחת - היברידית, על בסיס מנוע בנזין 2.5 ליטר; למרות הדמיון לדגם הקודם, מדובר במערכת הנעה חדשה עם מנוע חשמלי הניזון מאחת משתי סוגי סוללות - מיושנת (ניקל מטאל, 1.6 ק"ו/שעה) או מתקדמת (לית'יום יון, 1 ק"ו/שעה); הסוללה המתקדמת והקלה יותר מוצעת רק ברמת הגימור הבסיסית, בעוד שהמיושנת מוצעת רק ברמת הגימור הגבוהה.
הקאמרי מוצעת עם 10 כריות אוויר ומערכות בטיחות מתקדמות כחלק מהמפרט התקני –בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי ובקרת שיוט אדפטיבית.
המפרט הבסיסי (LE) כולל בקרת אקלים דו אזורית, כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקי "17. ל-XLE הבכירה מפרט עשיר בהרבה הכולל בין השאר תאורת LED מלאה מלפנים, גג שמש חשמלי, מערכת שמע JBL עם 10 רמקולים, תצוגה עילית, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, ריפודי עור וכוונון חשמלי למושבים הקדמיים.
-
עיצוב ונוכחות
לטויוטה העכשווית עיצוב יותר מוחצן ובולט, ואפילו בקאמרי, מכונית מרכז שדה מובהקת, זה בולט. היא נראית גדולה, רחבה ומסיבית מהמקובל בסגמנט ויוצרת רושם יוקרתי יותר. גם מאחור היא נאה, אבל לא כולם אהבו את קו חיתוך הדופן.
-
תא נוסעים ומטען
גם בתא הנוסעים בולטת טויוטה קאמרי 2019 לטובה בהופעתה. הקו המודרני היוצר את סביבת הנהג מיוחד ומקורי, בייחוד במרכז וגם בדרך בה משולב צג המולטימדיה בקונסולה. גם השימוש בגוונים (שחור, בז', חום) נאה, והתצוגה העילית עוזרת ליצור רושם מודרני.
משטחי הפלסטיק, בסביבת הנהג ובדיפון הדלתות, אינם איכותיים ורבים מהם קשיחים מדי. המושב רחב וחסר תמיכות אך נוח.
מאחור, מרווח הרגלים נחות מזה שבמתחרות הקוריאניות, ונפגע עוד יותר מ"מנהרת ההינע" שבמרכז הרצפה. עם זאת, מרווח הראש טוב מהמקובל, ומיקום גבוה יותר למושב יוצר תנוחת ישיבה טובה.
על הנייר תא המטען (427 ליטר) אינו גדול במיוחד, אך לעין הוא נראה כזה וגם המפתח שלו רחב.
 
-
מנוע וביצועים
לקאמרי מנוע בנפח 2.5 ליטר, עם הספק משולב של 218 כ"ס בגרסה האירופאית. הביצועים טובים למדי, ואלה יספקו כל צורך רגיל וגם כזה תחת עומס כבד. היכולת מושפעת כמובן גם ממצב הסוללה, שיכולה להיחלש לקראת קצה עלייה ארוכה.
אבל מעבר לביצועים, חטיבת הכוח מתנהלת באופן פחות נעים מזה של מתחרותיה, וגם פחות צפוי; היא רועשת יותר, מעלה סל"ד באופן לא ברור ובלימת המנוע חזקה יותר - ולא תמיד ברור מדוע.
צריכת הדלק בסוף יום מאומץ למדי עמדה על 12.6 ק"מ/ל'; בשיוט נרשמו 18.7 ק"מ/ל' — נתונים משובחים ביותר.
 
-
נוחות והתנהגות
לקאמרי כיול מתלים רך והיא מצטיינת בשיכוך שיבושים קטנים, אך היא פחות מרוסנת, והדבר מורגש בייחוד מחוץ לעיר. אבל מה שמפריע יותר הם רעשי מנוע ורוח בולטים.
למרות הרכות, לקאמרי יכולת גבוהה בפניות. היא מסוגלת לצלוח עיקולים במהירות גבוהה ובטוחה, אבל התגובות הראשונות אינן מעודדות: ההגה קל מדי ומשנה את משקלו באופן מוזר בנהיגה רגילה; הבלמים — בייחוד בעיר, אבל גם מחוצה לה — דורשים הסתגלות לתגובה הלא מדויקת של הדוושות. בקרת היציבות, תחת עומס, פעלתנית מדי.
 
-
תמורה למחיר
מה שבולט לחובת הקאמרי הוא טווח המחירים שלה, הגבוה מזה של יונדאי סונטה וקיה אופטימה ההיברידיות, שיש להן גם מפרט עשיר יותר; בנוסף, דווקא את הגרסה היקרה והמאובזרת משרתות סוללות נחותות מאלה של המתחרות — ומאלה של הקאמרי הזולה יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה XLE 2.5 ליטר היבריד עם כ-250 יחידות.
אחריה גרסת LE 2.5 ליטר היבריד עם כ-100 יחידות.
 
-
מה חדש בטויוטה קאמרי 2019
באפריל 2019 החל יבוא הקאמרי מיפן במקום ארה"ב, ובתקינה אירופית במקום אמריקאית.
המעבר לדגם המיוצר ביפן יביא עמו מספר עדכונים קוסמטיים בסביבת הנהג, שיפור קל באבזור ועלייה קלה של 10 כ"ס בהספק המוצהר, ל-218 כ״ס. אחד השינויים העיקריים הוא במערכת מולטימדיה מקורית במקום התקנה מקומית.
בשל הייבוא מיפן, המחייב בנוסף למס קנייה גם תשלום מכס בשיעור של 7%, הקאמרי התייקרה.
 
-
סיכום
טויוטה קאמרי 2019 מודרנית למראה מבפנים ומרשימה בהופעתה. אך היא רועשת, לא מספיק איכותית ויקרה משמעותית מהמתחרות הקוריאניות.