טויוטה היילנדר 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה היילנדר, רכב פנאי בגודל בינוני לשבעה נוסעים, החל להיות משווק במחוזותינו באופן רשמי בסוף 2020.
הדור החדש גדול מקודמו באופן משמעותי, ומוצע בארץ בגרסה היברידית. המערכת ההיברידית זהה לזו שבראב4 (השותף לרצפה); מנוע אטמוספרי 2.5 ליטר, 4 צילינדרים ושני מנועים חשמליים - אחד לגלגלים הקדמיים, ושני המפעיל את הגלגלים האחוריים ויוצר בכך הנעה כפולה. ההספק המשולב הוא 248 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה היילנדר נאה ומושך בזכות שילוב בין חזית חסונה לדופן מפוסלת וקו שמשות שמטפס מעלה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מבטאת את הקו העכשווי של טויוטה וכוללת מרכיבים המוכרים מכלים אחרים, אולם ההופעה מעט מיושנת ופשוטה, וכך-גם חלק מהמתגים. מנגד, אותה פשטות אחראית להנדסת אנוש טובה ולתפעול נוח.
איכות החומרים טובה לרוב, אבל אינה אחידה; התוצאה פחות מהודרת ועשירה ממה שניתן היה לצפות. המושבים מתגלים כנוחים ונעימים במהלך הנסיעה, ותנוחת הנהיגה גבוהה. לשורה השנייה מרווח נדיב ושליטה נפרדת במיזוג.
הכניסה לשורה השלישית טובה ביחס למקובל, וגם המרווח נדיב מהצפוי - אך הספסל עדיין מתאים בעיקר לילדים. קיפול המושבים והרמתם בשתי השורות נעשה באופן ידני.
בתא המטען נותר נפח סביר של 241 ליטר כאשר כל המושבים במקומם. כאשר מקפלים את השורה השלישית, הנפח הופך ענק.
-
מנוע וביצועים
בתנאים עירוניים מייצרת החטיבה ההיברידית ביצועים טובים, אך בהאצות ביניים במהירויות גבוהות יותר ההתנהלות נמרצת קצת פחות.
נדיר שתגיעו למצב בו תורגש היחלשות בביצועים בגלל אובדן הסיוע החשמלי.
כבר בעומס קל המנוע האטמוספרי עולה לסל"ד גבוה, התוצאה רועשת והתחושה היא כי הוא מתאמץ.
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה איטית ההיילנדר אינו מצטיין באספקת נוחות: ישנם רעשי מתלים בולטים וההתמודדות עם חספוס הכביש ושיבושים קטנים אינה טובה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת והיא נעימה. עם זאת, רעשי הכביש והרוח חזקים מהמקובל.
בפיתולים נוצרת תחושה של נהיגה ברכב כבד וגמלוני, למרות שהאחיזה טובה וההתנהגות בטוחה. פעולת הבלמים אינה אחידה אבל טובה מהמקובל בכלים היברידיים.
-
תמורה למחיר
היילנדר מוצע במחיר ממוצע לקבוצה, אך מוסיף פוטנציאל לחיסכון בצריכת הדלק בזכות היחידה ההיברידית - תחום בו שאר המתחרים אינם מצטיינים.
-
גרסאות ורמות גימור
לדגם המשווק בישראל שתי רמות גימור, 'E-מושן' הכוללת חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "8, טעינה אלחוטית, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מפתח חכם ועוד. ו'E-קסלוסיב', שמוסיפה לזה חישוקי "20, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען וריפוד עור.
-
בטיחות
טויוטה היילנדר לא נבדק במבחן הריסוק האירופאי של NCAP אבל כן נבחן בשלוחה האוסטרלית של הארגון, כמו גם במבחן האמריקאי של NHTSA - ובשני המבחנים הללו הוא זכה בציון המרבי של 5 כוכבים.
מפרט בטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת להתחשב במהירות המותרת, שמירת מרכז נתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים ועמעום אורות גבוהים אוטומטי.
-
צריכת דלק
בתוואי מבחן מאומץ וגם בנהיגה עירונית צריכת הדלק נאה, ועמדה על כ-10 ק"מ/ל'. בשיוט רגוע נתון הצריכה עמד על כ-13.5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בטויוטה היילנדר 2023
אין עדכונים בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב פנאי מושך וחסכוני, אך תא הנוסעים המיושן למראה, נוחות הנסיעה הבינונית ורמות הרעש הגבוהות פוגמים בפוטנציאל.