טויוטה פריוס 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של הפריוס הוצג ב-2015 ונחת בישראל במחצית הראשונה של 2016. הפריוס מוצעת בארץ ברמת אבזור אחת הכוללת כניסה והתנעה ללא מפתח, פנסי לד מלאים, שמשות כהות, חישוקים קלים (עם כיסוי של צלחות פלסטיק, כמו בעבר), מסך מגע מקורי עם קישוריות בלוטות', מצלמה אחורית, תצוגה עילית, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת וחימום למושבים הקדמיים. הרכב אינו מצויד במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות בשנת דגם זו, אבל היבואן התקין מערכת מובילאיי.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה הייחודי והאקסצנטרי של הפריוס הוא משהו שלא מתרגלים אליו בקלות, ואינו לטעם כולם. אולם אין ספק שהיא יוצרת נוכחות חזקה והופעה מובחנת בכל מקום אליו תיסעו.
-
תא נוסעים ומטען
בניגוד לעבר, עיצוב תא הנוסעים כבר אינו מנסה להיות שונה מהרגיל, למעט העובדה שחלקים נרחבים מסביבת הנהג צבועים בלבן - וזה נראה שונה ומעניין. איכות החומרים טובה, ובמרכז הקונסולה העליונה בולט מסך מגע גדול.
המרחב מלפנים טוב בכל המדדים, תנוחת הנהיגה מצוינת ורק בסיס המושב מעט קצר. המרחב מאחור דומה לזה שבמשפחתיות הממוצעות בקטגוריה - אך מרווח הראש מצומצם. תא המטען גבוה יחסית ושימושי למדי.
 
-
מנוע וביצועים
טויוטה פריוס 2016 מונעת על ידי מנוע בנזין משולב חשמל, וההספק הוא 122 כ״ס. היא מתעוררת לחיים בדממה, ובהמשך מצטרף מנוע הבנזין, חוזר לתנומה וכך חוזר חלילה עשרות פעמים, ולרוב בצורה לא מורגשת. רק בעליות ארוכות צליל מנוע הבנזין המאומץ הורגש באופן מציק.
הכוח זמין ולא פעם מפתיע לטובה. התגובות לפקודת דוושה מיידיות וחסרות מאמץ, ועל חצי-גז, הודות למנוע החשמלי, העלייה בקמ"שים נעשית בצורה שקטה, נעימה וזריזה.
צריכת הדלק במבחן עמדה על ממוצע של 19.2 ק"מ/ליטר. תוצאה פשוט מעולה. בשיוט נינוח, סביב 110 קמ"ש, נרשמה צריכת דלק של 22.7 ק"מ/ליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים של טויוטה פריוס 2016 פשוט עובדים היטב: נוחות הנסיעה טובה מאוד, גם בעיר, אך בעיקר מחוצה לה. בידוד הרעשים מצוין אף הוא, ושאון הרוח והכביש נשמעו בעיקר במהירות שיוט גבוהה.
בכל הקשור להנאה מנהיגה, הפריוס פחות מרשימה. ההגה מנותק, הבלמים התעייפו בירידות ארוכות והמנוע שותף פחות טוב לנהג שרוצה לנהוג מהר בכביש מפותל.
 
-
תמורה למחיר
טויוטה פריוס תמיד הייתה יקרה, מקבילה במחירה למשפחתיות גדולות - אף שממדיה הן מקטגוריה אחת מטה. את התמורה אמורים לקבל בזכות החיסכון בדלק, שיוזיל את עלות האחזקה לאורך השנים.
-
סיכום
הפריוס החדשה מציעה אותם מאפיינים המוכרים לטובה בדורות הקודמים: עיצוב נבדל ושונה, מחיר גבוה יחסית - וחיסכון מרשים בדלק, כמעט בכל תוואי נסיעה. אבל הפעם היא מציעה גם בונוס, גדול, בדמות מתלים שפשוט עובדים מצוין. המכונית נוחה, נעימה לנהיגה, ומצליחה לשדר רוגע מהסוג שלרוב פוגשים במכוניות יקרות יותר.