טויוטה פריוס 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי לפריוס החל להימכר בישראל ב-2016. מדובר בדגם חדש לחלוטין - והראשון לעשות שימוש בפלטפורמה המודולרית החדשה של טויוטה, אשר משמשת דגמים נוספים של היצרנית היפנית.
מבחינה חיצונית, לפריוס עיצוב בולט בהרבה משל הדור הקודם, אם כי לאו דווקא לטובה. תא הנוסעים, לעומת זאת, נעים בהרבה מבעבר.
הדגם החדש גדול מקודמו במעט, אולם באמצעות הקטנת הסוללה החשמלית והעברתה אל מתחת למושב האחורי - המקום לנוסעים ולמטען רווח באופן משמעותי. יחידת ההנעה של הפריוס עברה מסכת שיפורים מקיפה, אך זו התרכזה בהפיכתה ליעילה וקומפקטית יותר, ולא בשיפור ההספק - זה האחרון ירד בכ-10%, אך זכה לעקומת מומנט בשרנית יותר.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה פריוס 2017 בולטת וייחודית, אם כי לא ממש מעודנת או אלגנטית.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים יותר שגרתי בעיצובו, אולם הוא איכותי ביחס לדורות עברו. מרווח הפנים טוב למדי, למעט מרווח הראש לגבוהים. תא המטען גדל באופן משמעותי, והינ נוח להטענה בזכות הדלת החמישית.
-
מנוע וביצועים
כאשר הסוללה טעונה, ההאצות חלקות וזריזות, ולא מורגש מחסור בכוח. מנגד, בשיוט במהירות גבוהה, בעיקר עם רכב עמוס ו/או בעליה קלה, המנוע מעניק תחושה מאומצת ולא מספיק כוחנית.
צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 19.2 ק"מ לליטר. נתון מעולה.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים מוצלח מאוד - הפריוס היא אחת המכוניות הנוחות ביותר בקבוצת המשפחתיות. בידוד הרעשים מוצלח אף הוא, וכאשר מנוע הבנזין כבוי, הפריוס חרישית כמעט לחלוטין. היכולת הדינאמית עצמה גבוהה - אוחזת ובטיחותית - אך היא לא מהנה לנהיגה בכבישים מפותלים.
-
תמורה למחיר
טויוטה פריוס 2017 אינה מכונית זולה ביחס לגודלה. מכוניות היברידיות מעט יקרות יותר לרכישה, אבל זולות יותר לאורך זמן - והמצב כאן אינו שונה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה TSS 1.8 ליטר היבריד עם כ-900 יחידות.
-
סיכום
משפחתית מצוינת, נוחה וחסכונית מאוד, שמהווה הצהרה ירוקה לחברה - במחיר לא נמוך.