טויוטה פריוס 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
החדשה הגדולה של הפריוס ל-2020 היא גרסה נטענת משקע, שנעדרה מההיצע מאז 2016. לפריוס הנטענת המקורית, שהוצגה בארץ ב-2012, היה טווח חשמלי תיאורטי של 24 ק"מ בלבד, מקום לארבעה ומחיר אסטרונומי. בדור החדש הטווח כמעט הוכפל ל-45 ק"מ, בזכות מצבר בעל קיבולת כפולה. כעת יש גם מקום לחמישה נוסעים והמחיר פחות גבוה מזה של הגרסה הקודמת, למרות פער השנים.
לשתי גרסאות הפריוס מערך בטיחות עשיר עם בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום תאורה וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.
-
עיצוב ונוכחות
לפריוס הנטענת מראה אגרסיבי ומרשים בהרבה מאשר לגרסה הרגילה. זה בולט בחזית בזכות יחידות תאורה ופגושים חדשים, וסבכה שמרכזה בצבע שונה. גם מאחור השינוי מורגש לטובה. חבל רק שחישוקי ה-"15 נראים קטנים ביחס למרכב.
-
תא נוסעים ומטען
בניגוד לעיצוב החיצוני, בפנים הדמיון לפריוס הרגילה רב. סביבת הנהג נראית מיוחדת ולבושה גוונים מעט כהים. איכות הפלסטיקה אינה מרשימה, עם חלקים קשיחים וחלולים, שחושפים כי מדובר ברכב ותיק בבסיסו.
המחוונים קצת מצועצעים ומערכת המולטימדיה המחודשת כוללת כעת קיצורי דרך מכניים נוחים, אך הטמעת מערכת ההפעלה "קונקטד" המקומית אינה מהוקצעת דיו. בורר ההילוכים נראה כבר מעט "עתידני של פעם" - ובעיקר אינו נוח לתפעול, וכך גם בלם החנייה, שמופעל ברגל.
תנוחת הנהיגה מעט נמוכה והמושב עלול לעייף בנסיעות ארוכות. מאחור המרחב נאה לרגליים אך אינו מרשים לראש. כרגיל בפריוס, הראות לאחור אינה מבריקה.
תא המטען איבד נפח בגרסת הפלאג-אין; הוא רדוד מדי ונראה קטן מה-360 ליטר המוצהרים.
 
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח, עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, 122 כ"ס משולבים ותמסורת רציפה, זהה בשתי הגרסאות. בשיוט היא נעימה ועדיין התחושה מאומצת בהאצות או עליות.
הגרסה הנטענת מסוגלת להגיע עד 135 קמ"ש בכוח החשמל. בפועל, הטווח החשמלי המובטח של 45 ק"מ חשמליים, היה קרוב יותר ל-38.5 ק"מ במבחן שלנו. עם כבל הטעינה הרגיל (מוד 3) ייקחו כ-3.5 שעות לטעינה מלאה, בעמדה ציבורית וכבל מוד 2 ניתן לטעון במשך שעתיים.
תצרוכת הדלק בגרסה הנטענת תלויה כמובן בטעינה איתה יצאתם לדרך. אנחנו רשמנו 24.3 ק"מ לליטר, בעוד בגרסה הרגילה מדובר ב-19.2 ק״מ לליטר. נתונים מרשימים בשני המקרים.
 
-
נוחות והתנהגות
הפריוס עדיין נעימה ומסתדרת היטב עם שיבושים גדולים, אבל כיול שונה למערך המתלים בגרסה הנטענת, פגע קצת בנוחות. רעשי הכביש מוחשיים.
למרות שאחיזת הכביש אינה מרשימה והצמיגים ממהרים ליילל בפניות, הפריוס מתנהגת היטב עם תגובה טובה לפקודות הנהג. כרגיל במכוניות ההיברידיות של טויוטה, עדיין חסר תקשור ורגש מכיוון חטיבת הכוח, ההיגוי והבלמים - כאשר אלו האחרונים נטולי הדרגתיות.
 
-
תמורה למחיר
ייתכן והצידוק לרכישת טויוטה פריוס 2020 דעך עם השיפור הגדול בקורולה והפיכתה להיברידית. לעומת הגרסה הרגילה, הפלאג-אין אכן יותר ייחודית ומעניינת - אך לא בטוח שפער המחיר ביניהן מוצדק.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אקטיב 1.8 ליטר היבריד עם כ-900 יחידות.
אחריה גרסת קומפורט 1.8 ליטר היבריד עם כ-300 יחידות.
 
-
סיכום
טויוטה פריוס היא מכונית טובה, נעימה, בעלת הופעה מעניינת וטווח חשמלי שימושי בגרסה הנטענת משקע. אולם קשה להצדיק את מחירה הגבוה.