טויוטה פריוס 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שנת 2018 הייתה רבת בשורות עבור הפריוס: בתחילת השנה הודיעה היבואנית על תחילת שיווקה של רמת גימור חדשה ומוזלת בשם 'אקטיב', שעלתה כ-5% פחות מגרסת הקומפורט. בתמורה למחיר המופחת לא הוצעו בגרסה המוזלת חיישני גשם, תצוגה עילית, מראה פנימית מתכהה וחימום למושבים הקדמיים. גם באקטיב הוצעה כניסה ללא מפתח, אך רק לדלת הנהג (ב'קומפורט' גם לדלת הנוסע ולפתיחת תא המטען).
כל מערכות הבטיחות שב'קומפורט' נותרו גם ב'אקטיב', ואלה כוללות התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי, הצגת שלטי מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטונומית; האחרונה כעת בגרסה מתקדמת יותר, ומאפשרת זיהוי הולכי רגל.
לקראת סוף השנה הודיעה היצרנית על חידוש משמעותי נוסף, עם הצגתה של גרסה מתוחת פנים שהגיעה לישראל כמודל 2019. בין החידושים נרשם עיצוב מעט קל יותר לעיכול, עם יחידות תאורה חדשות וצרות מבעבר, שינוי לפגושים ועדכונים קלים נוספים.
הפריוס תצויד כעת בערכת תיקון תקרים במקום גלגל חלופי, ורמת האבזור הבכירה כוללת כעת גם מטען אלחוטי לטלפון חכם, בעוד מערך הבטיחות מוסיף התרעת רכב בשטח מת מהצד ומאחור.
-
עיצוב ונוכחות
לטויוטה פריוס 2018 מראה בולט ומאוד מזוהה, שאינו לטעם כולם.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של הפריוס סובל מפלסטיקה בסיסית. לוח המחוונים שופע מידע והתצוגה העילית נאה, אך העסק קצת מצועצע. מערכת המולטימדיה המחודשת כעת כוללת קיצורי דרך מכניים נוחים, אבל מערכת ההפעלה המקומית "קונקטד" עדיין אינה מספיק מהוקצעת. תנוחת הנהיגה נמוכה והמושב עלול לעייף בנסיעות ארוכות. מאחור מרווח רגליים נאה, אך מרווח ראש מצומצם עבור מבוגרים.
תא המטען מציע נפח סביר ונוחות הטענה גבוהה.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח משלבת מנוע חשמלי עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, בהספק משותף של 122 כ"ס, ותמסורת המוגדרת כרציפה. ההאצות זריזות והשיוט נעים, ורק בהאצות ארוכות או בעליות ממושכות הרכב מתאמץ ומעניק תחושה לא מספיק עוצמתית. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 19.2 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
דור זה של פריוס הוא הדגם הראשון של טויוטה שנבנה על הפלטפורמה המודולרית המשותפת בין היתר גם לקורולה. יחד עם כיול מתלים מוצלח, מתקבלת משפחתית מאוד נוחה. גם היכולות הדינמיות גבוהות, למרות שהבלמים בעלי פעולה לא הדרגתית, וההיגוי חסר רגש.
-
תמורה למחיר
טויוטה פריוס 2018 היא משפחתית נוחה, נעימה וחסכונית מאוד, אבל עם השיפור הגדול בקורולה והפיכתה להיברידית, קשה להצדיק את רכישת הפריוס היקרה ממנה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה TSS 1.8 ליטר היבריד עם כ-1000 יחידות.
-
סיכום
הפריוס היא מכונית שמציגה נוחות גבוהה, אבזור עשיר ומערך בטיחות נרחב - אולם היא מתקשה להצדיק את מחירה הגבוה נוכח התחרות ההולכת וגוברת מבית (קורולה) ומחוץ (איוניק).