פורד אקספלורר 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השישי של פורד אקספלורר הוצג בינואר 2019 והוא מתבסס על פלטפורמה (D6) חדשה ומודרנית. אקספלורר הוא מהנמכרים מסוגו ונכון לתחילת 2020 למעלה מ-7.6 מיליון יחידות מהדגם נמסרו מאז הצגת הדור הראשון.
פורד אקספלורר החדש מציג מימדים חיצוניים קרובים לשל הדור היוצא (רוחב וגובה זהים, ארוך ב-6 ס"מ) אך בסיס הגלגלים שלו ארוך משמעותית עם 302.5 ס"מ בין הסרנים (לעומת 286 בדור היוצא). אקספלורר החדש גם קל במעט (50 ק"ג) ביחס לגרסאות מקבילות של הדור היוצא.
יחידת ההנעה העיקרית של הדגם היא מנוע ה-2.3 ל' המוגדש מסגרת 'אקובוסט' של פורד (4 ציל'). זו מפיקה 300 כ"ס ומשודכת לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים ומוצעת עם הנעה אחורית או כפולה. בראש ההיצע המקומי ישנה גרסת ה-ST העושה שימוש במנוע V6 מוגדש בנפח 3.0 ל' המפיק 400 כ"ס.
בחו"ל קיימת גם גרסת פלאג-אין היברידית בעלת הספק של 457 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-42 ק"מ.
פורד אקספלורר החדש הגיע לישראל בחודש יולי 2020.
-
עיצוב ונוכחות
לפורד אקספלורר החדש מקדם נוכחות שקשה להתעלם ממנו. המימדים הגדולים, הסבכה הגדולה והקווים הרבועים מושכים מבטים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרשימה. היא מסודרת במספר מפלסים, עיצובה מוצלח וישנם חומרים נעימים למגע ומראה. מנגד, איכות ההרכבה אינה מתעלה וישנם כמה חומרי דיפון נוקשים.
המרחב לנהג ולנוסע מלפנים נדיב ביותר, ושדה הראיה קדימה מצוין (לצד פחות). הכניסה לשורה השניה נוחה וגם כאן המרחב לנוסעים נדיב ממש, גם למבוגרים.
הכניסה לשורה השלישית לא נוחה, אך המרחב שם יספק גם מבוגרים בנסיעות קצרות. נוסעי השורה השלישית יהנו מפתחי מיזוג יעודיים.
תא המטען גדול ושימושי גם כאשר כל המושבים בשימוש, וענק ממש כאשר השורה השלישית מקופלת.
המרחב לנהג ולנוסע מלפנים מצוין.
-
מנוע וביצועים
עם 300 כ"ס וכמעט 43 קג"מ כוח לא חסר כאן. אקספלורר מציע ביצועים טובים מאוד, ויותר חשוב מכך - אופי נינוח בזכות המון כוח זמין.
תיבת ההילוכים (10!) פועלת בזריזות הנדרשת שלא פוגמת באופי הפעולה החלק והנעים שלה.
גרסת ה-ST מציעה כבר ביצועים פשוט מעולים בכל קנה מידה וצליל מעורר.
-
נוחות והתנהגות
מתלי פורד אקספלורר מכוילים על הצד הרך של הסקאלה, ואלה מעניקים נוחות נסיעה טובה למדי בעיר תמורת נדנוד במעבר על שיבושים מסוימים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה ממש. הנוחות הטובה באה לידי ביטוי גם בנסיעת שבילים נינוחה. ה-ST נוקשה יותר, אך אפילו בגרסה זו נוחות נסיעה ראויה ביותר.
בידוד הרעשים טוב ממש - המנוע שקט, אין רעשי בולמים, רעשי הרוח מוחרשים וגם רעשי הכביש אינם מפריעים מדי לשוולה.
בגרסה הרגילה התנהגות הכביש בטוחה ולא מרגשת, אולם ה-ST מציג יכולת גבוהה בכביש המפותל ואפילו מהנה.
-
תמורה למחיר
העובדה שאקספלורר מגיע רק בגרסה אחת עם מנוע מוגדש, הנעה כפולה ואבזור רב מציבה את מחירו ההתחלתי כגבוה - אך בקטגוריה אליה הוא שייך הוא מציע תמורה טובה למדי.
-
גרסאות ורמות גימור
אקספלורר מוצע בגרסתו העיקרית עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.3 ל' (300 כ"ס) ועם הנעה אחורית או כפולה ובכולן שבעה מקומות ישיב. באופן ייחודי גרסת ההנעה האחורית מוצעת גם עם סידור של שישה מושבים. בכל מקרה, רשימת האבזור כמעט זהה ועשירה למדי.
בראש ההיצע ישנה גרסת ה-ST של הדגם הכוללת מנוע בריון (3.0 ל', V6, טורבו, 400 כ"ס) המסדר לה ביצועים ברמה אחרת ומציעה גם הופעה ויכולת ספורטיבית מפתיעה.
במקרה של אקספלורר כל הגרסאות מתומחרות היטב ומציעות תמורה טובה, אולם מי שלא מתכוון לטייל יותר מדי מוטב שיחסוך את הכסף ויקח את גרסה ההנעה האחורית.
-
בטיחות
פורד אקספלורר נבדק ביורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם 87% בהגנה על מבוגרים ו-86% בהגנה על ילדים.
היצע מערכות הבטיחות עשיר וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז הרכב בו, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור, הימנעות ממכשול, עמעום אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עמדה במהלך המבחן על 7.8 ק"מ לליטר. בנסיעה רגועה יותר הגענו ל-8.9 ק"מ לליטר.
גרסת ההנעה האחורית קצת פחות בזבזנית אך עדיין אינה חסכונית, כ-10 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש בפורד אקספלורר 2024
אין שינוים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
פורד אקספלורר החדש הוא אחד הטובים מסוגו.