ניסאן ג'וק 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ביוני 2024 ניסאן ישראל החלה לשווק את רכב הפנאי הקטן ג'וק לאחר שעבר מתיחת פנים.
במסגרת מתיחת הפנים נעשו שינויים קלים במרכיבי העיצוב החיצוני, נוספו מספר גוונים ובראשם הצהוב המוכר והבולט בו התהדר הדור הראשון מ-2010.
בסביבת הנהג השינויים גדולים יותר, וכוללים מיקום שונה למתגי תפעול אחדים, בלם חנייה חשמלי תקני, משענת שונה בין המושבים ותא הכפפות גדול יותר. בנוסף לוח המחוונים המוקרן חדש, וכולל אפשרויות תצוגה שונות.
שינוי בולט וגדול הוא בצג המרכזי, כעת בגודל "12.3 (במקום "8 בעבר) עם מערך תפעול משופר הכולל כעת ממשקי קישור אלחוטיים. שינויים נעשו גם במפרט הבטיחות, אך המפרט אינו מלא; יש בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב, אך אין בקרת שיוט אדפטיבית. ניסאן ציינה כי איכות החומרים בתא הנוסעים שופרה.
ג'וק המחודש מוצע כמו בעבר בשתי גרסאות: טורבו-בנזין והיברידית. לטורבו-בנזין מנוע 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, המייצר 114 כ"ס ו-20.4 קג"מ. התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
הגרסה ההיברידית משלבת מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר עם 2 מנועים חשמליים, ליצירת הספק כולל של 143 כ"ס. מנוע הבנזין משולב עם תיבת עם ארבעה הילוכים ולמנוע החשמלי תיבה עם שני הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
ניסאן ג‘וק המחודש מציג אבולוציה לעיצוב של הדור היוצא. הוא פחות מיוחד ממנו, אך עדיין מדובר באחד מהכלים הנאים בקטגוריה.
-
תא נוסעים ומטען
גם כאן ההופעה המיוחדת מותנה לטובת מראה שגרתי יותר ותפעול נוח מאשר בדור הקודם.
איכות החומרים וההרכבה טובה. מושב הנהג בינוני, אך תנוחת הנהיגה נוחה.
מאחור הג‘וק החדש מרווח משמעותית מקודמו, ויש מקום מספק לשני נוסעים.
תא המטען שימושי, בעל פתח הטענה רחב, רצפה כפולה ופתרונות עיגון. לגרסה ההיברידית תא מטען קטן ב-68 ל'.
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבנזין – 1.0 ל', 3 ציל', 114 כ"ס – ביצועים מספקים ביום-יום אך לא מדובר ברכב זריז במיוחד. המנוע פועל בתיאום טוב עם תיבת ההילוכים, אך במהירות נמוכה היא מעט קופצנית והססנית.
בעיר, הגרסה ההיברידית פועלת טוב מגרסת הבנזין. המערך ההיברידי חלק ושקוף יותר, והמומנט החשמלי המיידי מספק יותר מחץ בהאצה - אך גם הוא לא חף מבעיות; כשמנוע הבנזין מתעורר, בעיקר כשהוא קר, הוא רועש וצלילו צורם. תיבת ההילוכים לא תמיד חלקה.
בנהיגה בינעירונית מציג הג'וק ההיברידי ביצועים נאים וכושר עקיפה מספק ברוב התנאים, אך בעליות ארוכות הסוללה מתרוקנת, ואתם נשארים עם מנוע בנזין וביצועים עצלים.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים קשיח יחסית והג'וק מתקשה לסנן שיבושים גדולים כקטנים.
גם בידוד הרעשים לא מצטיין.
היכולת הדינאמית מרשימה בכביש המפותל, והבלמים טובים.
-
תמורה למחיר
גרסת הבנזין של ג'וק מתומחרת באופן מקובל בסגמנט. לגרסה ההיברידית בעיית תמורה קלה, אך הביצועים עדיפים והיא חסכונית בהרבה.
-
גרסאות ורמות גימור
ניסאן ג'וק 2024 מוצע בישראל בשתי גרסאות – טורבו-בנזין, 114 כ"ס או היבירידית, 143 כ"ס – ובשתי רמות גימור.
רמת 'אסנטה טק' כוללת חישוקי 17 אינץ', מערכת מולטימדיה, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה, ריפוד בד משולב עור, חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור ועוד.
רמת 'אסנטה טק TT' מוסיפה חישוקי 19 אינץ', צביעה דו-גוונית למרכב ופנסי ערפל.
-
בטיחות
ניסאן ג'וק 2024 נבדק ביורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציון של 94% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-81% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות דל יחסית למקובל כיום וכולל: מערכת בלימה אוטונומית ומערכת תיקון סטייה מנתיב הנסיעה.
-
צריכת דלק
לגרסת הבנזין צריכת דלק ממוצעת במבחן הדרכים של 11 ק"מ לליטר.
הגרסה ההיברידית רשמה 16 ק"מ לליטר במבחן דרכים, נתון טוב בהרבה משל גרסת הבנזין אך פחות מרשים ביחס למתחרים ההיברידיים.
-
מה חדש בניסאן ג'וק 2024
תחילת שיווק גרסה מעודכנת ביוני 2024.
-
סיכום
שומר על ההופעה המיוחדת וטיפל ברוב המגרעות של הדגם היוצא.