אודי A4 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באמצע 2015 חשפה אודי את הדור החמישי במספר של ה-A4, המשפחתית הגדולה והיוקרתית של המותג.
כשהוצגה הפלטפורמה היתה חדשה לגמרי (עם המבנה המסורתי-ייחודי של מנוע אורכי והנעה קדמית), וגם מבחר המנועים - אבל מאז עברו שנים רבות וכיום מדובר כבר בדגם ותיק למדי.
לקראת 2020 הושקה בישראל אודי A4 לאחר שהמכונית עברה מתיחת פנים. מבחינה חיצונית, לדגם המעודכן חזית ואחוריים שמזכירים את הדגמים הגדולים (והצעירים) יותר של המותג, במטרה להקנות לו הופעה יותר דינמית ואגרסיבית. בתא הנוסעים שולב מערך מולטימדיה חדש עם מסך מגע בגודל "10.1.
הרכב מוצע בארבע גרסאות הספק: "35 TFSI" עם 150 כ"ס, "40 TFSI" עם 190 כ"ס ו-"45 TFSI" עם 252 כ"ס. לשלוש גרסאות מערך היברידי מתון, תיבה כפולת מצמד עם שבעה הילוכים וההנעה קדמית, למעט הגרסה הבכירה לה הנעה כפולה.
בפסגת ההיצע גרסת RS4 הקרבית, שמוצעת רק בגרסת סטיישן ("אוואנט").
ל-RS4 מנוע בנזין כפול-מגדשים 2.9 ליטר V6 המייצר 450 כ"ס ו-61.2 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ולהנעה כפולה, וזו מעבירה 60% מהכוח לאחור. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 4.1 שניות והמהירות המרבית, לאחר הסרת ההגבלה (ל-250 קמ"ש), היא 280 קמ"ש עם 'חבילה דינמית'.
-
עיצוב ונוכחות
לאחר הרענון אודי A4 נאה מבעבר, בעלת פרופורציות מצוינות והופעה אתלטית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שופרה במתיחת הפנים והיא מוצלחת מקודמתה. הרושם מודרני והייטקי. החומרים משובחים לרוב ותוספת המתגים עושה את כל העסק לקצת יותר טבעי וקל לתפעול.
המרחב מאחור אינו נדיב, בעיקר לנוסע במרכז. נפח תא המטען קצת קטן מהמקובל (480 ל‘), אך פתח ההטענה רחב ונוח.
-
מנוע וביצועים
למנוע בגרסת 45 שנבחנה נתונים נאים מאוד: 252 כ“ס ו־37.7 קג“מ. כוח לא חסר, רק טיפונת אופי וצליל היו מוסיפים לחוויה.
התיבה פועלת באופן חלק, אבל לעיתים נרשמת מעין השהיה קצרצרה בפעולתה. בנוסף, במהירויות זחילה היא לא תמיד חלקה - כמקובל בתיבות כפולות מצמד.
-
נוחות והתנהגות
היכולת הדינמית גבוהה, הקצב מהיר והאופי סלחני - אבל היא מרגשת פחות מיכולתה, בעיקר בגלל ההגה המנותק מתחושה.
לכל היכולת הזו יש מחיר המתבטא בנוחות הנסיעה הבינונית, בעיקר בעיר ובנסיעה איטית.
-
תמורה למחיר
בעבר היה מחירה של ה-A4 נמוך ביחס למתחרות, אך כיום זה לא המצב, ובהתחשב בגילו של התכנון הבסיסי - התמורה לא גבוהה.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת הגימור הבסיסית, שמכונה "אדוונסד", עשירה למדי וכוללת חלון גג, חישוקי "17, תאורת לד מלאה, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים ומושבים קדמיים חשמליים עם ריפודי עור משולב. בגרסת "40" בנוסף, חישוקי "18, לוח מחוונים מוקרן, מפתח חכם ובורר מצבי נהיגה.
גרסת "45" קוואטרו מוצעת רק ברמת גימור S ליין בעלת מראה ספורטיבי יותר. היא מוסיפה גם תאורת לד מטריקס מלפנים ומאחור, חישוקי "19, מושבי ספורט ומערכת שמע מתוצרת B&O.
ה-RS4 מגיעה ברמת גימור אחת הכוללת תאורת לד מלאה, גג זכוכית, חישוקי "20, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של B&O, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד עור נאפה ועוד.
-
בטיחות
אודי A4 נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2015 וזכתה לציון של 5 כוכבים - אולם מאז 2017 הוחמר פרוטוקול המבחן כך שהציון אינו תקף יותר.
במערכות הבטיחות תמצאו בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים. בגרסת 40 ומעלה גם בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן עמדה על 9.3 ק“מ לליטר, ובשיוט נרשמו 13.5 ק“מ לליטר.
-
מה חדש באודי A4 2023
אין עדכונים בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
אודי A4 היא מכונית איכותית וסולידית, אך גילה מאוד מורגש, והמחיר לא מספיק אטרקטיבי.