אודי A4 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2018, שלוש שנים בדיוק אחרי שחשפה את ה-A4 הנוכחית לראשונה, אודי ריעננה את המשפחתית הגדולה. העדכון קל מאוד, אפילו במונחי אודי, וכולל בעיקר עדכונים קלילים לעיצוב: בעיקר פגושים חדשים, כולל צורה שונה לבתי פנסי הערפל. כמו כן בוצעו חישוקים קלים בעיצוב חדש, ובמידה של בין "16 עד "19. גווני מרכב חדשים ועדכונים קוסמטיים קלילים נוספים, משלימים את העדכון.
בהשראת גרסת RS4 הספורטיבית, אודי תציע גרסת S-ליין (Line) חדשה בשם "קומפטישן״, זו מבוססת על ה-S-ליין הקיימת אך מוסיפה כמה נגיעות עיצוב נוספות, בהן חישוקי "19 ייחודיים.
בישראל אודי A4 2018 שווקה בשלוש גרסאות עיקריות: 1.4 ליטר טורבו עם הנעה קדמית (150 כ"ס), 2.0 ליטר טורבו עם הנעה קדמית (190 כ"ס) ובגרסת הנעה כפולה, לה מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 252 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
בכל הקשור להופעה הכוללת, ה-A4 הולכת על בטוח. במבט ראשון היא לא מספיק שונה מהדגם הקודם, ועושה שימוש בשפה העיצובית המוכרת של החברה. ועם זאת, העיצוב דינאמי ואלגנטי למדי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הוא אחת מנקודות החוזקה של אודי A4 2018. התא מעוצב בצורה אלגנטית ונאה, עם הקפדה מרשימה על הפרטים הקטנים ואיכות החומרים טובה מאוד. רמת האבזור התקנית נאה והמרחב מלפנים טוב באופן כללי, אבל מרווח הראש בינוני. מאחור המצב כבר פחות מרשים - מרווח הברכיים מספק ולא יותר, ואילו המקום לראש ולכפות הרגליים כבר גבולי.
תא המטען גדול ונוח.
ה-A4 זכתה לציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק של E-NCAP (שנת 2015), אבל המכונית נבחנה עם מערכות בטיחות שלא מוצעות בארץ, גם לא בגרסאות הבכירות, כמו בלימה עצמאית. כך שהציון בסעיף זה לא תקף בישראל.
תא הנוסעים הוא אחת מנקודות החוזקה של אודי A4 2018. התא מעוצב בצורה אלגנטית ונאה, עם הקפדה מרשימה על הפרטים הקטנים ואיכות החומרים טובה מאוד. רמת האבזור התקנית נאה והמרחב מלפנים טוב באופן כללי, אבל מרווח הראש בינוני. מאחור המצב כבר פחות מרשים - מרווח הברכיים מספק ולא יותר, ואילו המקום לראש ולכפות הרגליים כבר גבולי.
תא המטען גדול ונוח.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ליטר הבכיר מפיק 252 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. זו יחידת כוח זריזה מאוד ונמרצת המגיבה בנחרצות וביעילות רבה לכל לחיצה על הדוושה. לא צריך הרבה יותר מליטוף כדי שה-A4 הזו תפרוץ קדימה.
התיבה עובדת נהדר עם המנוע הזה. בנהיגה פקוקה בגרסת 1.4 ליטר, לעיתים (נדירות) שילבה התיבה הילוכים באופן לא חלק לגמרי. כאן זה לא המצב; לא משנה באיזו מהירות או באיזה הילוך הרכב נמצא, השילוב נעים, חלק ומצוין.
למרות ההספק ואופי הנהיגה, צריכת הדלק טובה אף היא; 16.2 ק"מ לליטר מחוץ לעיר, ממוצע משולב של 12.5 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בסך הכל טובה; שיבושים קטנים ובינוניים מעט מורגשים במהירות בינעירונית ויותר במהירות עירונית. שיבושים גדולים וגלי כביש נבלעים היטב בכל מהירות, ויחד עם שקט מופתי בתא הנוסעים שנשמר גם במהירות שהשתיקה יפה להן, איכות הנסיעה גבוהה, וה-A4 ממש נעימה לכיסוי מרחקים.
היכולת הדינאמית בגרסת קוואטרו מעולה. מעבר לכיול המוצלח של המתלים שמרסנים היטב את תנודות המרכב, האחיזה הגבוהה שמספקים הצמיגים והבלמים הנשכנים, גם ההגה חד מתמיד, בעל משקל טוב ואף העניק משוב כשהעניינים התחממו. וכן, בהחלט ניתן להגדיר את האודי הזו כמהנה לנהיגה.
-
תמורה למחיר
המחירים אטרקטיבים ביחס לרוב בנות הקטגוריה, והתמורה גבוהה. חבל רק שאבזור הבטיחות התקני לוקה בחסר.
-
בטיחות
ה-A4 זכתה לציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק של E-NCAP (שנת 2015), אבל המכונית נבחנה עם מערכות בטיחות שלא מוצעות בארץ, גם לא בגרסאות הבכירות, כמו בלימה עצמאית. כך שהציון בסעיף זה לא תקף בישראל.
-
מה חדש באודי A4 2018
הצגת מתיחת פנים קוסמטית קלה ביוני 2018, שהגיעה לישראל לקראת 2019.
-
סיכום
הדור הנוכחי של A4 משופר ביחס לקודמו, ומציג כמה מעלות בולטות כמו איכות תא הנוסעים, תפעול המערכות, אבזור, בטיחות, יחידת כוח חזקה, צריכת הדלק והיכולת הדינמית. מנגד, נוחות הנסיעה טעונה שיפור.