אודי A5 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2021 ובמקביל להשקת הגרסאות מתוחות הפנים של ה-A5, הושקה גם גרסת RS5 המחודשת. כמו שאר הגרסאות, אודי RS5 מציגה עיצוב קרבי יותר ומצוידת ביחידות תאורה חדשות עם חתימת תאורה עדכנית.
ביחידת ההנעה אין שינוי ועדיין מדובר במנוע ה-2.9 ליטר V6 טווין-טורבו המייצר 450 כ"ס ו-61.2 קג"מ, בשידוך לתיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה כפולה. הביצועים מסחררים כבעבר: 3.9 שניות במיאוץ הקלאסי ומהירות מרבית של 250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית (280 קמ״ש אם בוחרים ב״חבילה לנהגים״ שמסירה את ההגבלה).
כמו בשאר גרסאות ה-A5, המולטימדיה שודרגה למסך מגע בגודל "10.1 במקום "7.1 וכוללת גם תפעול קולי טבעי וקישוריות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. רשימת האבזור כוללת מחוונים מוקרנים "12.3, מערכת שמע מבית B&O עם 19 רמקולים, מפתח חכם, תאורת לד מטריקס, עיסוי וחימום במושבים הקדמיים, חלון גג, חישוקי "20 ועוד. בין האופציות בתשלום ניתן לשדרג למתלים אדפטיביים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה.
ברשימת אבזור הבטיחות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב עם סיוע, מצלמות היקפיות, וניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור.
-
עיצוב ונוכחות
אודי נסמכת כהרגלה על סולידיות, וה-A5 ממשיכה להציג עיצוב מעודן ונאה. בגרסה המחודשת סבכה מודגשת, תאורת לד מטריקס מתקדמת, כונסי אוויר ומסיתים גדולים מאשר לפני החידוש. מאחור בולט דיפיוזר חדש, וחובבי טריוויה יזהו קצות מפלטים טרפזים במקום עגולים.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג השינוי אינו משמעותי, ובולט צג המולטימדיה שממדיו גדלו, והינו עדכני לא רק בתצוגה אלא גם בתפעול; מערך השליטה החיצוני נעלם והכל נעשה דרך הצג, וזו תכונה שלא כולם יאהבו.
שילוב החומרים והגוונים, יחד עם איכות טובה יוצרים תא נוסעים שנעים לשהות בו; הגג מעט קרוב לראש, אבל באופן שיפריע רק לגבוהים מאוד. מאחור המרחב מוגבל לראש אף הוא - מחיר העיצוב.
תא המטען גדול, אך מבנהו ארוך.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין הבסיסי בהחלט מספק, בייחוד בזכות המומנט הנדיב ורצועת הכוח הרחבה. המכונית אינה אגרסיבית, או תזזיתית, אבל הביצועים נאותים.
כמו ביחידות כוח דומות של קבוצת פולקסווגן, גם כאן בהאצת-ביניים חזקה מאוד נדרש הרף-עין עד שהעסק מתחיל לרוץ, דבר המורגש גם ביציאה מפניות בכבישים המפותלים. צריכת הדלק טובה לרכב כזה: 11 ק"מ/ל' בתוואי המבחן, 13.5 ק"מ/ל' בקצב רגוע.
-
נוחות והתנהגות
עם צמיגים בחתך כה נמוך, קשה לצפות לנוחות גבוהה, אבל אודי A5 2021 מצליחה להעניק נוחות נסיעה טובה למדי. לרוב היא סופגת היטב את חספוס הכביש ואת הפגמים הקטנים, אך על שיבושים גדולים יותר היא מסתדרת טוב פחות.
הרוחב הנדיב של סוליית הצמיג מביא עימו רעשי כביש מוחשיים, וגם שאון הרוח מורגש.
להיגוי משקל קל גם במצב ספורט ונדרש מעט זמן כדי להתרגל ליחס המשתנה; במצבי קיצון ובפניות ממש חדות נוצרת נטייה לתת-היגוי. ההמשך יציב, מהיר, בטוח ואפילו נעים, וכצפוי לא שופע דרמות. לבלמים פעולה נכונה ומדודה גם בעומס מתמשך.
-
תמורה למחיר
מושגים כמו "תמורה" ו"קופה", אינם הולכים יד ביד, ומי מכם השוקל מכונית כזאת לא עושה זאת מסיבות רציונליות – ויש לכך מחיר. אבל בין המתחרות הגרמניות, התמחור הוא בגדר הסביר.
-
מה חדש באודי A5 2021
במאי 2021 הוסיפה אודי חבילות עיצוב ספורטיביות שונות למגוון רחב של דגמי החברה, כולל ה-A5.
מעתה לחבילת S ליין המוכרת נוספו חבילות ׳קומפטישן׳ ו׳קומפטישן פלוס׳ הכוללות חישוקי "19 בעיצובים ייחודיים, סבכה קדמית ומסגרת חלונות מושחרות, עיצוב קרבי יותר לפגושים, קליפרים צבועים אדום ועוד.
-
סיכום
אודי A5 2021 היא מכונית קופה מושכת, מבצעת ומרשימה - וזה משתקף במחיר. גרסאות ה-S5 וה-RS5 הן יותר גרנד טורריות מהירות מאשר ספורטיביות חדות ופוחזות.