אודי e-tron GT 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2022 החל שיווקה של אודי e tron GT בישראל. מעבר לעיצוב המרהיב, המפרט של הדגם החדש מרשים ביותר, והוא מוצע גם בגרסת RS ספורטיבית, רכב חשמלי ראשון של אודי שהוא חלק ממשפחת גרסאות הקצה RS
דגם זה פותח יחד עם פורשה, חולק את מכלוליו עם הטייקאן, ומצויד בשני מנועים חשמליים: התפוקה המשולבת היא 469 כ"ס ו-64.3 קג"מ בגרסה הרגילה או 590 כ"ס ו-84.7 קג"מ ב-RS. ההספק יכול להגיע, עם בקרת שיגור במצב בוסט הנמשך 2.5 שניות, ל-530 ול-646 כ"ס בהתאמה. לדגם זה וכמו לטייקאן, תיבה אוטומטית עם שני הילוכים למנוע האחורי, וההנעה כמובן כפולה.
הגרסה הרגילה מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ומגיעה ל-245 קמ"ש, ואילו RS מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ומגיעה ל-250 קמ"ש.
אודיe-tron GT מצוידת בסוללה של 93.4 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 488 ק"מ לגרסה הרגילה, 472 ק"מ ל-RS. לדגם זה ארכיטקטורה של 800 וולט, המאפשרת טעינה במטען מהיר עד 270 ק"ו.
שתי הגרסאות מוצעות בישראל עם קפיצי אוויר, וגרסת RS מוצעת תקנית עם היגוי אחורי, ובמפרט גם דיפרנציאל אחורי ננעל, המשתנה בעזרת מצמד רב-דסקיות, לשיפור היכולת הדינמית, ולזו גם אופציה לבלמים קראמיים.
מפרט האבזור כולל תאורת לד, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת האחורית, לכיוון ההגה ולמושבי הספורט הקדמיים שיש להם אוורור, צג מולטימדיה "12.3, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד ודיפון מעור. בגרסת RS תאורת לד מטריקס, חישוקי "21, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של B&O וריפודי עור מהודרים יותר.
במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, וב-RS גם ניטור היקפי של שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מרהיב, מושך ומלא נוכחות מכל זווית. לטעמנו, זו אחת המכוניות היפות ביותר הנמכרות בישראל.
-
תא נוסעים ומטען
קשה קצת לגבוהים להיכנס לתא הנוסעים של ה־GT בגלל מפתח צר ומבנה הקורה הקדמית. אבל לאחר שתיכנסו לא תרצו לצאת; העיצוב פשוט נהדר. לוח המחוונים המוקרן, רחב וברור וברזולוציה גבוהה, ומסך המולטימדיה משובח אף הוא. אודי התקינה גרסה מתקדמת של מערך המידע והשליטה MMI וזו נוחה להפעלה גם בעת נהיגה.
איכות החומרים מבריקה קצת פחות, פה ושם נתקלים במשטחים נוקשים למגע, אבל איכות ההרכבה מעולה. המושבים, בריפוד עור המעובד בעיצוב ייחודי יפהפה, תומכים היטב בגוף.
 
למרות שהמכונית רחבה, המושבים מאחור מתאימים יותר לשני נוסעים מאשר לשלושה. לדגם זה, כיאה לחשמלית מהיסוד, שני תאי מטען, ל־405 ליטר מאחור, 85 ליטר מלפנים.
-
מנוע וביצועים
זו מכונית גראן טוריסמו, ולא מכונית ספורט זריזה ומושחזת. ממדיה — בסיס גלגלים הקרוב ל־3 מטרים; האורך והרוחב 5 ו־2 מטרים בהתאמה — גדולים מדי לכך, והיא מכונית שיוט מהירה, כזו שיודעת לגמוא מרחקים גדולים במהירות גבוהה.
היא מזנקת מהמקום בעוצמה אדירה וגם תאוצות הביניים שלה עוצרות נשימה, עם תגובות מיידיות לדוושת התאוצה בכל מהירות.
בגרסה הרגילה הטווח המוצהר של 478 ק"מ. המשמעות היא שבפועל, היא יכולה לעבור 400 ק"מ ללא טעינה אם תנהגו בעדינות ובמהירות שמסביב המאה קמ"ש. האם זה מה שתעשו במכונית GT מהירה עם כאלו ביצועים מסחררים? זו כבר שאלה אחרת...
-
נוחות והתנהגות
למרות הביצועים והיכולת, האודי המהירה הזו מפתיעה אפילו יותר בתחום נוחות הנסיעה. מתלי האוויר מרסנים היטב את המשקל הגבוה, מתגברים על אי הנוחות המובנית בצמיגים נמוכי החתך — ועושים הכול בנינוחות מדהימה.
למרות הנוחות האופיינית למתלים רכים, המכונית הכבדה אינה סובלת מזוויות גלגול מופרזות ומתנהגת היטב במהירויות גבוהות; כן, גם בכבישים מפותלים, ואפילו ההגה מרשים לטובה בדיוקו ובמשקלו.
 
בצד השלילי נציין כי הבלימה הרגנרטיבית לא מביאה את המכונית עד לעצירה מוחלטת, וגם הבלימה החזקה ביותר שלה עדינה מדי לטעמנו.
-
תמורה למחיר
בפני עצמה, אודי e-tron GT 2022 היא מכונית יקרה מאוד. אבל כשמתחשבים בכך שהיא כמעט זהה לפורשה טייקאן היקרה משמעותית, התמורה למחירה כבר יותר מרשימה.
-
מה חדש באודי e-tron GT 2022
תחילת שיווק בישראל בנובמבר 2021.
-
סיכום
אודי e-tron GT 2022 היא מכונית מחושמלת ומחשמלת — היא מהירה, יפה, נוחה, הטווח שלה מכובד, ומנגד יש לה מעט מאוד חסרונות.
 
אחד מהם הוא המחיר. תג המחיר של גרסה זאת הוא 765,000 שקלים, ומחירו של הרכב אותו בחנתי עבר את רף 800,000 השקלים. אבל, אם תרצו, זו מציאה לפורשה במסכה יפהפייה. לא כך?