אודי e-tron GT 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לקראת 2022 החל שיווקה של אודי e tron GT בישראל. מעבר לעיצוב המרהיב, המפרט של הדגם החדש מרשים ביותר, והוא מוצע גם בגרסת RS ספורטיבית, רכב חשמלי ראשון של אודי שהוא חלק ממשפחת גרסאות הקצה RS.
דגם זה פותח יחד עם פורשה, חולק את מכלוליו עם הטייקאן, ומצויד בשני מנועים חשמליים: התפוקה המשולבת היא 469 כ"ס ו-64.3 קג"מ בגרסה הרגילה או 590 כ"ס ו-84.7 קג"מ ב-RS. ההספק יכול להגיע, עם בקרת שיגור במצב בוסט הנמשך 2.5 שניות, ל-530 ול-646 כ"ס בהתאמה. לדגם זה וכמו לטייקאן, תיבה אוטומטית עם שני הילוכים למנוע האחורי, וההנעה כמובן כפולה.
הגרסה הרגילה מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ומגיעה ל-245 קמ"ש, ואילו RS מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ומגיעה ל-250 קמ"ש.
אודי e-tron GT מצוידת בסוללה של 93.4 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 488 ק"מ לגרסה הרגילה, 472 ק"מ ל-RS. לדגם זה ארכיטקטורה של 800 וולט, המאפשרת טעינה במטען מהיר עד 270 ק"ו.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מרהיב, מושך ומלא נוכחות מכל זווית. לטעמנו, זו אחת המכוניות היפות ביותר הנמכרות בישראל.
-
תא נוסעים ומטען
קשה קצת לגבוהים להיכנס לתא הנוסעים של ה-GT בגלל מפתח צר ומבנה הקורה הקדמית.
אך כשנכנסים מגלים עיצוב פשוט נהדר. לוח המחוונים המוקרן רחב וברור וברזולוציה גבוהה, ומסך המולטימדיה משובח אף הוא, ובאופן יחסי לימינו הוא נוח להפעלה גם בעת נהיגה.
איכות החומרים מבריקה קצת פחות, אבל איכות ההרכבה מעולה. המושבים נוחים ותומכים היטב בגוף.
למרות שהמכונית רחבה, המושבים מאחור מתאימים יותר לשני נוסעים מאשר לשלושה. לדגם זה, כיאה לחשמלית מהיסוד, שני תאי מטען - 405 ליטר מאחור, 85 ליטר מלפנים.
-
מנוע וביצועים
למרות המראה הספורטיבי, צריך לתאם ציפיות: זו מכונית גראן טוריסמו, ולא מכונית ספורט זריזה ומושחזת. מימדיה ומשקלה גדולים מדי לכך, והיא מצטיינת כמכונית שיוט מהירה, כזו שיודעת לגמוא מרחקים גדולים במהירות גבוהה.
היא מזנקת מהמקום בעוצמה אדירה וגם תאוצות הביניים שלה עוצרות נשימה, עם תגובות מיידיות לדוושת התאוצה בכל מהירות.
-
נוחות והתנהגות
למרות הביצועים והיכולת, האודי המהירה הזו מפתיעה אפילו יותר בתחום נוחות הנסיעה. מתלי האוויר מרסנים היטב את המשקל הגבוה, מתגברים על אי הנוחות המובנית בצמיגים נמוכי החתך — ועושים הכול בנינוחות מדהימה.
בפיתולים המכונית הכבדה אינה סובלת מזוויות גלגול מופרזות ומתנהגת היטב, ואפילו ההגה מרשים לטובה בדיוקו ובמשקלו.
בצד השלילי נציין כי הבלימה הרגנרטיבית לא מביאה את המכונית עד לעצירה מוחלטת, וגם המצב החזק ביותר שלה עדין מדי לטעמנו.
-
תמורה למחיר
בפני עצמה, אודי e-tron GT היא מכונית יקרה מאוד. אבל כשמתחשבים בכך שהיא כמעט זהה לפורשה טייקאן היקרה משמעותית, התמורה למחירה כבר יותר מרשימה.
-
גרסאות ורמות גימור
שתי הגרסאות מוצעות בישראל כסטנדרט עם קפיצי אוויר, וגרסת RS מוצעת תקנית עם היגוי אחורי, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ואופציה לבלמים קראמיים.
מפרט האבזור כולל תאורת לד, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת האחורית, לכיוון ההגה ולמושבי הספורט הקדמיים שיש להם גם אוורור, מולטימדיה "12.3, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית וריפוד עור.
בגרסת RS תאורת לד מטריקס, חישוקי "21, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של B&O וריפודי עור מהודרים יותר.
-
בטיחות
אודי אי-טרון GT טרם נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP, אולם התאומה לבית פורשה, הטייקאן, נבחנה ב-2019 וזכתה לדירוג של 5 כוכבים (שאינו תקף באופן רשמי לאודי).
מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, וב-RS גם ניטור היקפי של שטחים מתים.
-
טווח נסיעה
בגרסה הרגילה הטווח המוצהר של 478 ק"מ. המשמעות היא שבפועל, היא יכולה לעבור 400 ק"מ ללא טעינה אם תנהגו בעדינות. האם זה מה שתעשו במכונית GT מהירה עם כאלו ביצועים מסחררים? זו כבר שאלה אחרת...
-
מה חדש באודי e-tron GT 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
אודי e-tron GT היא מכונית מחושמלת ומחשמלת — היא מהירה, יפה, נוחה, הטווח שלה מכובד, ומנגד יש לה מעט מאוד חסרונות.
אחד מהם הוא המחיר. אבל, אם תרצו, זהו מחיר מוזל לפורשה במסכה.