אודי Q2 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בפברואר 2021 הושק מחדש בארץ ה-Q2 לאחר שעבר מתיחת פנים. כצפוי, השינויים מוצאים ביטוי בחזית הכוללת שבכה בולטת יותר ויחידות תאורה לד חדשות. לרכב גם פגושים שונים שהוסיפו לאורכו 1.7 ס"מ (ל-421 ס"מ). כל אלה, וברמות האבזור הגבוהות גם פס כסוף מאחור, יוצרים הופעה יותר כוחנית ובולטת.
לאחר העדכון, מוצע אודי Q2 2020 רק בגרסת 35 עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. כבעבר, התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ההנעה קדמית ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.6 שניות. גם בדגם המחודש היגוי ביחס משתנה, אך בניגוד לקודמו הוא אינו מוצע בגרסת 1.0 ליטר.
אודי Q2 מוצע בשלוש רמות גימור: ל'טק פק' חישוקי "16, צג "8.3, תאורת אווירה. ל'קומפורט' גם חיישני חניה, פס כסוף מאחור, שמשות אחוריות כהות; ב'לקשרי' גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה צבעונית המשולבת גם בדיפון הדלתות. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה.
-
עיצוב ונוכחות
השינויים החיצוניים לאחר מתיחת הפנים אינם גדולים. יצירת הרווח בין מכסה המנוע לשבכה אינה מוצלחת לטעמנו, מכיוון שנראה כאילו מכסה המנוע אינו סגור לגמרי. המהדורה המחודשת אינה נאה מזו המקורית, בייחוד כאשר חישוקי ה-"16 (עד כה "17 ברמות הגימור הגבוהות) נראים קטנים על הרכב, וקצות המפלטים שבלטו בעבר מוסתרים כעת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג דומה מאוד לזו המקורית, ויוצרת אווירה נעימה, גם בזכות תאורת האווירה הצבעונית והגרפיקה הייחודית. עם זאת, העיצוב מתחיל להתיישן, גם בגלל שצג ה-"8.3 נראה קטן והתצוגה אינה עדכנית. מנגד, סביבת הנהג נראית חסונה יותר והנדסת האנוש טובה יותר. היינו מצפים לדיפון רך ואיכותי יותר בדלתות, ולמרות שהאבזור סביר, חסרים במפרט מרכיבים כמו תפעול חשמלי למושבים, או אפילו מצלמת נסיעה לאחור.
תנוחת הנהיגה טובה למדי. מאחור המרחב נאה לרגליים, לראש פחות. לתא המטען נפח גדול של 405 ליטר והמבנה שלו שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר המוכר מייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. הרכב זריז, והדבר מוצא ביטוי בעיקר כאשר חטיבת הכוח במצב 'ספורט'; התיבה קצת פחות "נתקעת" בהילוכים גבוהים ומגיבה מהר יותר. היכולת טובה בכל מצב, ואין בעיה לעקוף במהירות או לשמר קצב טוב בעלייה גם מבלי שהמנוע יתאמץ יותר מדי. חבל רק שהתיבה לא תמיד חלקה או מדויקת במהירויות נמוכות.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים קשיח יחסית, ובעיר הדבר מוצא ביטוי בכך שפני כביש מחוספסים ושיבושים קטנים מורגשים. מחוץ לעיר שוב מורגשים הפגמים הקטנים, אך המינון מופחת. רעשי הכביש והרוח הם ברמת הסביר.
ה-Q2 מתנהל בכביש מפותל באופן קליל, מגיב היטב להפניות ההגה ולהרפיות מצערת, ובקרת היציבות מסייעת לעיתים בהידוק הקווים. עם זאת, האחיזה שמעניקים הצמיגים אינה גבוהה במיוחד. ההגה המהיר דורש הסתגלות ליחס המשתנה, והדבר מקשה על דיוק בתחילת הדרך. הבלמים פעלו באופן צפוי והדרגתי.
-
תמורה למחיר
למרות הצלחתו בעולם, Q2 נותר באופן מפתיע למדי ללא מתחרים ישירים, וכך גם בארץ. כעת, בהיעדר גרסת 1.0 ליטר, מחירו כבר אינו זול. עם זאת, וביחס למותגי היוקרה המבוססים, כולל אודי עצמה, מדובר באחד מהדגמים הזולים ביותר של מותג יוקרה.
-
צריכת דלק
אודי Q2 2021 היא מכונית חסכונית. ביום מבחן בתנאים מכבידים עמדה הצריכה על 13.5 ק"מ/ל', ובשיוט בין-עירוני נרשמו 16.5 ק"מ/ל'.
-
סיכום
רכב פנאי אופנתי ומוצלח - אך יקר.