אודי Q3 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2015 נחתה בישראל הגרסה המעודכנת של אודי Q3. מתיחת הפנים כללה עדכונים קוסמטיים קלים ושדרוג המנועים. ה-Q3 המחודש מגיע אלינו עם שני מנועים מוגדשים, 1.4 TFSI ו-2.0 TFSI, שעברו מקצה שיפורים לטובת שיפור הצריכה (דלק) וצמצום הפליטה (מזהמים). ה-1.4 ליטר, הנקרא Ultra, מספק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים. ההנעה קדמית בלבד.
מנוע ה-2.0 ליטר זכה לתוספת הספק של 10 כ"ס, ל-180 כ"ס, ולנתון מומנט משודרג שעומד כעת על 32.6 קג"מ. לגרסה זו הנעה כפולה ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. שיווק גרסת ה-2.0 ליטר הבכיר (211 כ"ס בעבר, 220 כ״ס לאחר המתיחה) הופסק.
גרסאות אלה כוללות מערכת דימום/התנעה, מערכת מולטימדיה עם דיבורית בלוטות' ושליטה מגלגל ההגה, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, חיישני חנייה, גג שמש חשמלי, חישוקים קלים בקוטר 17" או 18" (בהתאם לגרסה) ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
ה-Q3 נראה גדול וכבד כמעט כמו Q5, לטוב ולרע. סימני מתיחת הפנים מורגשים בייחוד בפרונט שנראה עכשיו יותר אגרסיבי ומחודד, עם שבכה, פגושים ויחידות תאורה חדשים. זה טוב מבעבר... אבל רק בקצת.
-
תא נוסעים ומטען
ה-Q3 מבוסס על פלטפורמה מיושנת יחסית, וזה בולט במרכיבים מסוימים בתא הנוסעים, שנראים מ״דור קודם״. אבל גם אם זה לא ממש הקו החדש, תא הנוסעים עדיין נראה טוב ועשיר, גם בזכות שילוב גוונים נעים בין בז' לשחור. חבל עם זאת שחלקי הפלסטיק התחתונים נוקשים ומשאירים רושם פשוט.
גג הזכוכית הגדול מרשים, אבל כיסוי הבד דקיק ומכניס יותר מדי אור וחום בקיץ. מושב הנהג נוח והתנוחה נעימה אך נמוכה יחסית לרכבי פנאי. מאחור המרחב נאות ולתא המטען נפח מספק, גם אם הוא מעט רדוד.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.4 ליטר, עם שישה הילוכים בלבד ו-150 כ"ס, היא החלשה במבחר שכולל גם מנועי 2.0 ל' עם 180 כ"ס ו-RSQ3 עם 340 כ"ס. אבל בפועל חטיבת הכוח אפקטיבית ומרגישה חזקה מהצפוי. הביצועים היום-יומיים טובים ולא דורשים מאמץ.
ההתקדמות בעיר לא תמיד חלקה, בגלל אופי התיבה, בייחוד בזינוק. צריכת הדלק הייתה סבירה ביחס לתנאים עם 12.3 ק"מ לליטר בשיוט, ו-8.9 ק"מ ביום עם קטעים עמוסים.
 
-
נוחות והתנהגות
למרות כיול חדש למתלים במתיחת הפנים, הם עדיין לא מרשימים, בעיקר בגלל הטיפול הנוקשה בשיבושים מסוימים בעיר. כשעולים במהירות המצב טוב יותר, אולם אז מפריעים רעשי הכביש והרוח שבולטים מדי.
ההגה הקל אינו מתקשר או מדויק, ומנטרל ציפיות בתחום הניהוג, ואולי לכן ה-Q3 מפתיע משהו בהתנהגות. הוא אינו ספורטיבי אבל מספק אחיזה טובה, נוסך ביטחון, ומגיב היטב להעברות משקל. גם הבלמים תפקדו היטב.
 
-
תמורה למחיר
אודי Q3 2016 מציע רמת אבזור עשירה כבר בגרסאות הכניסה, למול תג הדומה למקובל בסגמנט. עם זאת, חבילות האבזור הנוסף אינן זולות ועשויות לקרב את המחיר לזה של רכב הפנאי-פרמיום היותר-גדולים.
-
מה חדש באודי Q3 2016
באוגוסט 2016 נחתה בארץ גרסה מחוזקת של ה-RS Q3, בשם 'פרפורמנס', עם 367 כ"ס ו-4.4 שנ' ל-100 קמ"ש.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח שקולע בול לקהל היעד.