אודי Q3 2012-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אודי Q3, הבן הצעיר למשפחת רכבי הפנאי של אודי, הוצג ב-2011.
ה-Q3 מבוסס על פלטפורמת הגולף והוא למעשה אח תאום לפולקסווגן טיגואן וכמעט זהה לו במידותיו.
לארץ הגיע ה-Q3 בסוף 2011, אך ורק עם מנועי טורבו-בנזין - תחילה עם מנוע 2.0 ליטר (211 כ"ס) והנעה כפולה כשבהמשך הגיעה גרסה מוחלשת לאותו המנוע (170 כ"ס) ואף גרסת בסיס עם מנוע 1.4 ליטר (150 כ"ס) עם הנעה קדמית.
ב-2014 עבר ה-Q3 מתיחת פנים, במסגרתה עבר שורת עדכונים עיצוביים מבפנים ומבחוץ, לצד
חיזוק מנוע ה-2.0 ליטר (180 כ"ס); המהדורה המחודשת הגיעה לישראל במרץ 2015 (במסגרתה אף הוסר מנוע ה-211 כ"ס מההיצע המקומי).ביוני 2014 הגיעה לישראל מהדורת הספורט, RSQ3 - עם מנוע 2.5 ליטר (חמישה צילינדרים), 310 כ"ס ותאוצה של 5.2 שנ' ל-100 קמ"ש (340 כ"ס
ו-4.8 שנ' אחרי מתיחת הפנים).באוגוסט 2016 הגיעה גרסה חזקה אף יותר, 'פרפורמנס', עם 367 כ"ס ו-4.4 שנ' ל-100 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
במבט ראשון ה-Q3 נראה כמעט זהה לאחיו הגדול, ה-Q5. רע זה בטח לא.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה היוקרתית מעט נפגמת עם שימוש בחומרים לא הכי איכותיים בחלקים מסויימים. המרווח מלפנים ומאחור מספק בהחלט.
-
מנוע וביצועים
המנוע בגרסה החזקה (211 כ"ס, 7 היל', הנעה כפולה), גמיש ומשתלב נהדר עם התיבה הדו-מצמדית. גרסת ה-1.4 ל' (150 כ"ס, 6 היל', הנעה קדמית) לא חסרה כוח והביצועים אינם דורשים מאמץ.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים קשיח ומעט נוקשה, אך מרסן היטב ולא מתרסק. כשנגמרת הישורת ומתחילים הסיבובים מציג ה-Q3 יכולת טובה בהחלט.
 
ה-RSQ3 מציע התנהגות כביש מכובדת (על חשבון יכולת הפנאי הזניחה ממילא) מבלי להיות נוקשה מדי.
-
תמורה למחיר
ה-Q3 מציע חבילות אבזור עשירות כבר בגרסאות הכניסה, למול תג הדומה למקובל בסגמנט.
 
חבילות האבזור אינן זולות ועשויות לקרב את המחיר לזה של רכב הפנאי-פרמיום היותר-גדולים.
-
סיכום
בייבי Q5.