אודי Q3 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אודי Q3 יצא לדרך המקומית ב-2011, זמן קצר ביותר לאחר השקתו בעולם. הרכב החדש, אשר הצטרף לאחיו הגדול והמצליח ה-Q5, מתבסס על הפלטפורמה של פולקסווגן טיגואן ומוצע עם הנעה קדמית או כפולה.
ב-2017 הוצעו בארץ שלוש גרסאות: מנוע 1.4 בגרסת ההנעה הקדמית (150 כ״ס), מנוע 2.0 ליטר בגרסת הנעה כפולה (180 כ״ס) ובגרסת RS Q3 קרבית עם מנוע 2.5 ליטר (340 עד 362 כ״ס) והנעה כפולה. כולם משודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד.
אודי Q3 2017 הוצע ברמת אבזור גבוהה למדי, שכוללת בקרת אקלים, מערכת שמע, ריפוד משולב עור, תצוגה דיגיטלית, חלון גג פנוראמי ומערכת עצור-סע.
בתוספת תשלום הוצעו חבילות אבזור, אחת הכוללת פנסי קסנון, שמשות כהות, חיבור בלוטות', מראות מתקפלות, פגושים בצבע הרכב וחיישני חניה או בגרסת S ליין הכוללת שינויי עיצוב. הוצעה גם גרסת S ספורטיבית יותר עם מתלים מוקשחים.
-
עיצוב ונוכחות
אודי Q3 2017 נראה גדול וכבד כמעט כמו Q5, לטוב ולרע. סימני מתיחת הפנים מורגשים בייחוד בפרונט שנראה עכשיו יותר אגרסיבי ומחודד.
-
תא נוסעים ומטען
ה-Q3 מבוסס על פלטפורמה מיושנת יחסית, וזה בולט במרכיבים מסוימים בתא הנוסעים, שנראים מ״דור קודם״. ועם זאת, תא הנוסעים עדיין נראה נאה ועשיר, גם בזכות שילוב גוונים נעים בין בהיר לכהה. חבל עם זאת שחלקי הפלסטיק התחתונים נוקשים ומשאירים רושם פשוט.
מושב הנהג נוח והתנוחה נעימה אך נמוכה יחסית לרכבי פנאי. מאחור המרחב נאות ולתא המטען נפח מספק, גם אם המבנה מעט רדוד.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.4 ליטר, עם שישה הילוכים בלבד ו-150 כ"ס, היא החלשה במבחר שכולל גם מנועי 2.0 ל' עם 180 כ"ס ו-RSQ3 עם 340 כ"ס. אבל בפועל חטיבת הכוח אפקטיבית ומרגישה חזקה מהצפוי. הביצועים היום-יומיים טובים ולא דורשים מאמץ.
ההתקדמות בעיר לא תמיד חלקה, בגלל אופי התיבה, בייחוד בזינוק. צריכת הדלק הייתה סבירה ביחס לתנאים עם 12.3 ק"מ לליטר בשיוט, ו-8.9 ק"מ ביום עם קטעים עמוסים.
 
-
נוחות והתנהגות
למרות כיול חדש למתלים במתיחת הפנים, הם עדיין לא מרשימים, בעיקר בגלל הטיפול הנוקשה בשיבושים מסוימים בעיר. כשעולים במהירות המצב טוב יותר, אולם אז מפריעים רעשי הכביש והרוח שבולטים מדי.
 
ההגה הקל אינו מתקשר או מדויק, ואולי לכן ה-Q3 מפתיע משהו בהתנהגות. הוא אינו ספורטיבי אבל מספק אחיזה טובה, נוסך ביטחון, ומגיב היטב להעברות משקל. גם הבלמים תפקדו היטב.
 
-
תמורה למחיר
ה-Q3 מציע רמת אבזור עשירה כבר בגרסת הכניסה, למול תג הדומה למקובל בסגמנט. עם זאת, חבילות האבזור הנוסף אינן זולות ועשויות לקרב את המחיר לזה של רכב הפנאי-פרמיום היותר-גדולים.
-
מה חדש באודי Q3 2017
אין חדש בשנת המודל 2017.
-
סיכום
רכב פנאי מצליח ומוצלח.