אודי Q5 2009-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אודי Q5 הוא הכבישטח במידות בינוניות של אודי ויושב על פלטפורמת ה-A4 המשפחתית.
אלינו הוא הגיע ב-2009 עם שני מנועי בנזין מצוינים – 2.0 ל' טורבו גמיש ו-3.2 ל' חזק.
בהמשך הוחלפה יחידת ה-3.2 ל' באחת מוגדשת (בנפח 3.0 ליטר) ובנוסף הצטרפה גם גרסת דיזל, כמו גם גרסת SQ5 חזקה למדי, עם מעל 350 כ"ס (מתחילת 2015).
מעניין לציין כי גרסת ה-SQ5 המגיעה לישראל נתפרה במיוחד לשוק הישראלי, מאחר שבמקור מגיעה גרסה זו (מאירופה) עם מנוע דיזל בלבד, בעוד גרסת הבנזין משווקת בארה"ב (ולישראל מגיע הדגם עם תקינה אירופאית).
ברוב המקרים כוללת מערכת ההנעה תיבה רובוטית דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים, אולם חלק מהדגמים מצויידים בתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
בזכות העיצוב האלגנטי והמחיר הממוצע בקטגוריה, אודי Q5 מהווה חבילה טובה בהחלט עבור יושבי הכרך שמעוניינים ברכב גבוה ובעל יכולות שבילים סבירות (ולא יותר).
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של ה-Q5 מסוגנן ונאה בהרבה מזה של אחיו הגדול, עם פרופורציות מצוינות וקווים נאים.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי ומלוטש ורמות האבזור טובות מאוד - אך גילו ניכר, בעיקר בשל שימוש בגרסה מיושנת של ממשק ה-MMI. הנוסעים מאחור ייהנו ממרווח טוב (ומפתחי מיזוג) ואת ציודם יאכלס תא מטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנועי בנזין מצוינים – ה-2.0 ל' טורבו גמיש וחסכוני ו-3.2 ל' חזק אך צמא לדלק. שניהם משודכים לתיבה דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים שמאפשרת להוציא מהם את המקסימום, אך אינה מספיק חלקה בפעולתה. תיבת ה-8 הילוכים האוטומטית חלקה ונעימה יותר לשימוש.
 
-
נוחות והתנהגות
התנהגות הכביש בטוחה מאוד הודות ליכולת האחיזה הגבוהה, אך נוחות הנסיעה סובלת מהמתלים הקשיחים – בעיקר בנסיעה עירונית. בדגמים המאוחרים יותר (מ-2012) ניהנה ה-Q5 מכיול שונה למתלים, המאפשר נוחות נסיעה טובה בעיר ומחוצה לה. מומלץ לשים דגש על מושב הנהג, שאינו מתאים לכל אחד.
 
-
תמורה למחיר
ביחס למתחריו, ה-Q5 מציע יכולת היקפית טובה למדי, ללא פשרות של ממש.
 
-
סיכום
ה-Q5 אולי אינו הכלי הטוב בקטגוריה, אבל מציג יכולת מאוזנת בכל תחומי הנסיעה והנהיגה.