אודי Q5 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2019 הוצגה בחו״ל גרסה היברידית-נטענת ל-Q5, אשר הגיעה לארץ כמודל 2020. הגרסה המדוברת נקראת TFSI e 50, וזו משלבת מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 252 כ"ס עם מנוע חשמלי המנפק 140 כ"ס, לתפוקה כוללת של 295 כ"ס ו-45.9 קג"מ. אלה מועברים לארבעת הגלגלים דרך תיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
ל-Q5 ההיברידי סוללה של 14.1 קוט"ש, וזו מעניקה לרכב טווח נסיעה חשמלי של 42 ק"מ. בגלל הסוללות, להיברידית-נטענת נפח מוקטן של תא המטען ושל מיכל הדלק, 465 ליטרים ו-54 ליטרים בהתאמה (540 ל' ו-70 ל' בגרסה הרגילה).
הגרסה ההיברידית-נטענת של Q5 מוצעת, כמו בטורבו-בנזין, ברמת הגימור 'דיזיין' – אך האבזור התקני עשיר יותר; במפרט, בין השאר, תאורת לד מלאה עם איתות דינאמי, חישוקי "19, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מערכת מולטימדיה עם צג "8.3, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, ריפוד עור משולב, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מפתח חכם ועוד. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת התנגשות מאחור ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
ל-Q5 הופעה נאה ומרשימה, למרות שהוא דומה מדי לקודמו.
-
תא נוסעים ומטען
לתא הנוסעים הופעה מרשימה ואיכות ייצור גבוהה. מרווח הפנים לארבעה מבוגרים מספק בהחלט, אבל לנוסע חמישי - במרכז המושב האחורי - לא יהיה נוח.
תא המטען גדול ונוח, אבל בחלל תא הנוסעים חסרים תאי אחסון.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה של אודי Q5 2019 שנבחן (2.0 ל' טורבו, 252 כ"ס) מוצלחת מאוד - עם ביצועים מצוינים ותצרוכת דלק (9 ק"מ/ל') טובה בהחלט ביחס לתנאי המבחן הקשוחים.
-
נוחות והתנהגות
רכב המבחן צויד בקפיצי אוויר - אך במפתיע, נוחות הנסיעה שאלו הציעו הייתה מאכזבת ביחס למצופה בנסיעת כביש; בשטח דווקא הנוחות הפתיעה לטובה. יחד עם זאת, התנהגות הכביש מצוינת - פרט לבקרת היציבות ההיסטרית.
-
תמורה למחיר
אחת הבעיות הגדולות של אודי Q5 2019 היא שמחירה של גרסת הבסיס גבוה מהמקובל, ופריטי אבזור רבים - חלקם לא ממש יוצאי דופן - מוצעים בתוספת מחיר לא מבוטלת.
-
מה חדש באודי Q5 2019
הצגת גרסה היברידית נטענת שהגיעה לישראל כמודל 2020.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח, אך יקר.