אודי Q5 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בנובמבר 2020 החל שיווקה של גרסה מחודשת לרכב הפנאי הבינוני של אודי. כל המנועים המוצעים באודי Q5 2020 המחודש צוידו במערך היברידי מתון. בגרסת הבנזין המשווקת בישראל, TFSi45, מייצר המנוע 265 כ"ס, 13 כ"ס יותר מאשר קודם, התיבה דו-מצמדית וההנעה כפולה.
בתא הנוסעים מולטימדיה חדשה עם צג מגע "10.1, המחליף צג בגודל "7, ולדגם המחודש גם מחוונים מוקרנים.
אודי Q5 המחודש מוצע ברמת גימור 'אדוונסד' ובמפרט האבזור תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים וריפוד המשלב עור עם בד בכולם, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מפתח חכם, שמשות קדמיות כפולות ועוד. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. חבילת 'לקשרי' מוסיפה למפרט בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטחים מתים ומצלמת נסיעה לאחור, חישוקי "19 ופריטי עיצוב שונים.
-
עיצוב ונוכחות
השינוי העיצובי בגרסה המחודשת בולט כבר ממבט ראשון בשבכה הקדמית. היא "מופרדת" ממכסה המנוע באופן מודגש מבעבר, נראית רחבה ויוצרת מראה אגרסיבי בהרבה. פגושים חדשים עם כונסי אוויר צידיים בולטים יוצרים הופעה עם סממנים ספורטיביים, והמפתנים המחודשים מדגישים את הגובה. בנוסף, יחידות התאורה חדשות ולתאורת הלד קווי עיצוב שונים. התוצאה הכוללת נאה ומרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציג עולם דיגיטאלי מרשים: לוח המחוונים הוא למעשה מסך אחד גדול ("12.3); מימין לו נמצא מסך נוסף ("8.3) ומאחורי בורר ההילוכים יש משטח כתיבה דיגיטלי (טאץ'-פד). שלושת אלו יוצרים הופעה מודרנית והייטקית.
תנוחת הנהיגה טובה והמרחב מלפנים טוב בהחלט. מאחור, מנהרת הינע גבוהה ורחבה מונעת מהיושב במרכז לשבת בנוחות. לצמד נוסעים יהיה נוח בזכות מושבים טובים, מרחב נדיב, יציאות מיזוג לשורה השנייה וראות טובה החוצה.
תא המטען מציע נפח מכובד ומבנה יעיל.
 
-
מנוע וביצועים
אודי Q5 2020 המחודש מוצע בגרסת 2.0 ליטר בנזין המפיקה 265 כ"ס. המנוע שקט, והצליל שלו הופך נחמד רק תחת עומס. התיבה הדו-מצמדית נמרצת ומיידית בתגובתה במהירויות גבוהות, אך לא תמיד פעולתה חלקה לגמרי - בעיקר במהירות זחילה.
בכל הקשור לצריכת דלק, ה-Q5 הוא מהחסכוניים בסגמנט, עם נתון של 10.4 ק"מ/ל' בממוצע, ו-12 ק״מ לליטר בשיוט.
 
-
נוחות והתנהגות
רכב המבחן צויד בקפיצי אוויר אופציונאליים (חלק מחבילת 'אופרואד'), המציעים מספר מצבי נהיגה. יחד עם זאת, מאכזב היה לגלות כי אף אחד מהמצבים לא מציע נוחות נסיעה יוצאת דופן לטובה.
בפיתולים מתלי האוויר שומרים על זוויות גלגול מתונות, האחיזה גבוהה וההתנהגות צפויה ובטוחה - אך בקרת היציבות היסטרית בקרבת המגבלות. הבלמים לינאריים וחזקים.
 
-
תמורה למחיר
אחת הבעיות הגדולות של ה-Q5 היא שמחירה של גרסת הבסיס גבוה מהמקובל, ופריטי אבזור רבים - חלקם לא ממש יוצאי דופן - מוצעים בתוספת מחיר לא מבוטלת.
-
מה חדש באודי Q5 2020
תחילת שיווק גרסה מחודשת בנובמבר 2020.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח, המציע חבילה מצוידת ואטרקטיבית מבעבר, אך עדיין סובל ממחיר גבוה יחסית כאשר מציידים אותו בחבילות האבזור.