אודי Q5 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רכב הפנאי הקומפקטי של אודי הוצג ב-2009, ושלוש שנים לאחר מכן נחתה בארץ גרסה מתוחת פנים. חיצונית זכה הרכב לעדכון בסגנון הקו העיצובי העכשווי של אודי, כאשר גם הפנים עודכן – כולל שדרוג מערך המולטימדיה.
בין השיפורים המרכזיים נמצא תחום חטיבות הכוח, שהתחזקו וקיבלו (במנועי הבנזין) תיבות 8 הילוכים אוטומטיות במקום כפולת המצמדים. מנוע ה-2.0 ליטר המוגדש מייצר כעת 225 כ"ס במקום 211 לפני המתיחה, ואילו מנוע ה-3.2 ליטר הוחלף במנוע ה-3.0 TFSI המוגדש, לו 272 כ"ס, אך המומנט גדל משמעותית ל-40.8 קג"מ לעומת 33.6. לגרסת הדיזל 177 כ"ס והיא תוצע עם תיבת ה-S-טרוניק כפולת המצמדים של אודי (בעלת 7 הילוכים).
האבזור כולל מושב נהג מתכוונן חשמלית, גג שמש, בקרת אקלים, מערכת שמע עם תפעול מההגה וחישוקי 18 אינץ'.
גרסת ה-3.0 ליטר תוצע בנוסף עם כיוון חשמלי למושב הנוסע, ותפעול הילוכים מההגה. גרסת ה-2.0 ליטר תוצע גם עם חבילת לקשרי שכוללת חישוקי 19 אינץ', פנסי קסנון, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, פתיחה חשמלית לדלת האחורית ועוד. כמו כן תוצע חבילת ספורט באותו מחיר (חישוקי 20 אינץ', גימור ספורטיבי פנימי, מושבי ספורט ועוד).
-
עיצוב ונוכחות
מבחוץ קיים דמיון בולט לאודי Q7; וכמו במקרה של ה-Q7, יש לאודי Q5 2015 נוכחות ורושם רבים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים פחות מרווח ממה שהיינו מצפים – במימד האורך, על כל פנים. מרווח-רגליים אחורי מצומצם הוא הטענה היחידה שלנו למרחב הפנים, ופרט לכך זו סביבה "אודית" טיפוסית, הווה אומר איכותית ומלוטשת כמקובל באודי.
-
מנוע וביצועים
למרות נתונים צנועים על הנייר, בזכות המומנט הגבוה שהמנוע יודע להפיק בסל"ד שימושי – ובזכות יעילותה של תיבת ה-S-טרוניק - הביצועים בפועל מצוינים. בצד השלילי, קשה לצאת מהמקום בצורה חלקה ונינוחה עם ה-Q5 והמנוע נשמע קצת מחוספס, ואולי לא מתאים כל כך לרכב שאמור לשדר יוקרה ונינוחות. תיבת ההילוכים מתבלבלת לפעמים בנסיעה איטית ומעבירה הילוכים בצורה לא חלקה, אבל פרט לכך ה-S-טרוניק לא פחות מנהדרת.
כמו במרבית המנועים המוגדשים ובהחלט בשאר מנועי משפחת ה-TSI/TFSI, קיימת תלות חזקה עוד יותר מהרגיל בין אופי השימוש לצריכת הדלק. על כל פנים, בשיוט רגוע אפשר בהחלט להתקרב לנתון הרשמי המוצהר של 11.8 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
דינאמיות היא משהו שאודי Q5 2015 מצטיין בו. ההגה מנותק אך מדויק ומהיר, האחיזה מצוינת, והשלדה מתנגדת באופן מעורר הערכה לזוויות גלגול מוגזמות. גם הבלמים התגלו כרגישים וחזקים במידה הנכונה, ושמרו על יכולת סבירה גם תחת התעללות בלתי סבירה.
הצד השלילי של הכיול הספורטיבי יחסית הוא נוחות הנסיעה, שהינה סבירה בלבד מחוץ לעיר - ומעט נוקשה וקופצנית במהירות עירונית.
 
-
תמורה למחיר
ביחס למתחריו, ה-Q5 מציע יכולת היקפית טובה למדי, ללא מגרעות בולטות - ועם תג מחיר תחרותי.
-
מה חדש באודי Q5 2015
אין עדכונים בשנת המודל 2015.
-
סיכום
ה-Q5 מציע מכאניקה מצוינת, התנהגות ספורטיבית, תחושה מלוטשת ומוגמרת היטב, רמה גבוהה של שימושיות, ואפילו תג מחיר סביר לסמל.