אודי Q5 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאז הצגתו ב-2008 היה Q5 לרכב הפנאי המצליח ביותר של אודי. הדור השני, שהוצג ב-2016, עבר מתיחת פנים שנועדה להקנות לו מראה בולט ואגרסיבי יותר, ושיווקה של המהדורה המחודשת החל בסוף 2020.
לקראת 2022 החל גם שיווק הגרסאות ההיברידיות-נטענות בארץ. גרסאות אלו, שהסימול שלהן הוא PHEV TFSIe מוצעות בשתי רמות הספק;
ל-Q5 בגרסה ההיברידית-נטענת מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר ואליו מצטרף מנוע חשמלי; התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה כפולה. בגרסה 50 התפוקה המשולבת היא 299 כ"ס ו-45.9 קג"מ. בגרסה 55 התפוקה המשולבת היא 367 כ"ס ו-51 קג"מ.
לרכב סוללת 17.9 קוט"ש, והטווח החשמלי המוצהר הוא 57-59 ק"מ. כדי לאפשר את הטמעת הסוללות ברכב, הוקטנו מכל הדלק מ-70 ל-54 ליטרים ותא המטען מ-520 ל-465 ליטרים. הסוללות הביאו לעליית משקל של כ-350 ק"ג - לסך של 2150 ק"ג.
במפרט הבטיחות של Q5 ההיברידי-נטען בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטחים מתים; במפרט האבזור של גרסת 50 תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג "10.1 ומחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית וריפוד משולב בעור.
בגרסה 55 מקבלים גם חישוקי "20 ובנוסף מערכת שמע של B&O עם 19 רמקולים ומצלמה היקפית.
-
עיצוב ונוכחות
הסבכה החדשה של אודי Q5 בולטת מבעבר. היא "מופרדת" ממכסה המנוע באופן מודגש יותר, נראית רחבה ויוצרת מראה אגרסיבי בהרבה. התוצאה נאה, ולמרות המאמץ, העיצוב כולל עדיין סולידי למדי.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב תא הנוסעים קלאסי ומעט שמרני, שילוב גוונים מזמין ומעל לכל חומרים, הרכבה, והגימור ברמה גבוהה.
השינוי העיקרי במתיחת הפנים הוא מערכת מולטימדיה חדשה עם צג "10.1 הגדול מקודמו ("8). הוא איכותי מאוד, נוח לשימוש והתצוגה בו נאה. בניגוד לדגם שלפני החידוש, כאן מדובר בצג מגע ולא בכזה הנשלט חיצונית, אבל באודי לא התפתו לסבך והתפעול פשוט.
המושבים נאים למראה, נוחים לישיבה ותנוחת הנהיגה טובה. מאחור המרחב טוב והמושבים הניתנים לכיוונון. לתא המטען נפח מכובד של 520 ליטר.
-
מנוע וביצועים
בגרסת 45 שנבחנה מנוע טורבו־בנזין 2.0 ליטר המייצר 265 כ"ס, מערך היברידי מתון, תיבה דו־מצמדית עם 7 הילוכים והנעה כפולה.
בגרסה זו הביצועים מצוינים, גם בזינוק וגם בהאצות ביניים. פעולת המנוע נעימה וזורמת, ובסל"ד גבוה הוא גם מייצר צליל נחמד. התיבה יעילה וזריזה, אך ביציאה לעקיפה במהירויות נמוכות היא משתהה במעט בהורדת הילוך.
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה איטית בעיר, נוחות הנסיעה רחוקה מלהרשים. ככל שהמהירות עולה הנוחות משתפרת, ובכביש בין־עירוני היא כבר טובה ממש, ובידוד מוצלח של רעשי רוח וכביש מביא לכך שמדובר ברכב נעים לנסיעה.
היכולת הדינמית של אודי טובה מאוד, עם כישורי פנייה מצוינים בפניות מהירות. בפניות חדות הנטייה הראשונית היא לתת־היגוי, אך הוא מתאזן בסיוע מערכת ההנעה היעילה.
ההגה קל יחסית אך מדויק. לבלמים פעולה מדודה.
-
תמורה למחיר
ברמת הגימור 'אדוונסד' הבסיסית המפרט חסר פריטי אבזור רבים. כך שרמת הגימור 'לקשרי', המאובזרת כנדרש, נראית כמו הצעה נכונה יותר - למרות מחירה הגבוה; המחיר עצמו קרוב לזה של דגמי פנאי של המתחרים הגרמניים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק ביחס למידות ולמשקל סבירה. בין 8.9 ק"מ/ל' בתוואי המבחן המאומץ, עד ל־12.5 ק"מ/ל' בשיוט נינוח.
-
מה חדש באודי Q5 2022
באוקטובר 2021 החל שיווק הגרסאות ההיברידיות-נטענות.
-
סיכום
רכב פנאי פרימיום מצוין, שנותר תחרותי למרות גילו.