אודי Q8 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2018 החל שיווקו של אודי Q8 בישראל. ה-Q8 חונך את מאפייני העיצוב החדשים של אודי, שישמשו בעתיד את קו הדגמים כולו. הוא נראה בולט, אגרסיבי, אופנתי וספורטיבי מאחיו לפלטפורמה, ה-Q7.
הממדים של השניים דומים, אך ה-Q8 קצר מה-Q7 בשישה ס"מ ונמוך משמעותית - 163 ס"מ לעומת 174. זה תורם לכך שהרכב החדש נראה רחב ודינאמי יותר.
אודי Q8 נחת בארץ בגרסת "TDI50" עם מנוע 3.0 ליטר טורבו-דיזל המייצר 286 כ"ס ו-61.2 קג"מ. הוא משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה, וכולל טכנולוגיית כלאיים מתונה.
בסוף 2019 הצטרפה להיצע המקומי גרסת "55TFSI", המונעת על ידי מנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר וסיוע היברידי מתון. ההספק המרבי עומד על 340 כ"ס והמומנט על 51 קג"מ.
ב-2020 נחתה בישראל גרסת העל, RS Q8, בעלת מנוע בנזין כפול-מגדשים 4 ליטר V8 ומערך היברידי מתון (48 וולט). כל אלה אחראים ל-600 כ"ס ו-81.5 קג"מ, המספקים האצה של 3.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. עם החבילה הדינמית האופציונלית, ניתן להגיע ל-305 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
בזכות הפרופורציות והקווים המובילים את העיצוב שלו, שלא לדבר על אותה סיומת קופה, רכב הפנאי הזה מצליח להביא לז'אנר שלו מופע שונה מזה של המתחרים, ולהציע אלטרנטיבה מפוארת בהופעתה לדגמי פאר.
-
תא נוסעים ומטען
ה-Q8 גם מציע את עיצוב סביבת הנהג החדש של אודי, הכולל שני מסכי מגע במרכז (לעומת אחד בעבר) - בגודל "10.1 ו-"8.6 (הקטן בעיקר לתפעול מערכות הרכב), לצד לוח מחוונים מוקרן ("12.3).
הנדסת האנוש מצוינת, ריפוד העור סביב מרשים, אך גם כאן חלק מהמשטחים מתחת לעור מעניקים תחושה חלולה. איכות ההרכבה מאוד מרשימה.
תנוחת הנהיגה מצוינת, המושבים משובחים והמרחב מלפנים נדיב מאוד — וכל אלה, יחד עם הפאר והאבזור, יוצרים מקום מכובד מאוד לשהות בו.
המרחב מאחור מעולה, ולמרות הגג המשתפל, גם מרווח הראש טוב. המושבים עצמם טובים אך המקום במרכז בינוני בלבד.
תא המטען גדול מאוד, עשוי היטב ומאוד שימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת הדיזל, היחידה שנבחנה, המנוע סובב בעצלתיים במאה קמ"ש, 1250 סל"ד, והביצועים בהחלט מכובדים. התיבה פועלת חלק מאוד, והמנוע יעיל בטווח גדול של סל"ד. אבל בקיק דאון, בין השהיית טורבו לתיבה קצת איטית, לוקח זמן לקבל את כל העוצמה.
-
נוחות והתנהגות
הדבר הראשון הבולט לטובה ב־Q8 הזה, המצויד בקפיצי אוויר, זו הנינוחות. גם נוחות הנסיעה טובה מאוד ברוב התנאים.
בידוד הרעשים מאוד מרשים.
היכולת הדינמית, למרות המבנה של רכב הפנאי הזה, על ממדיו ומשקלו, היא מעל ומעבר.
ההגה מהיר מאוד, 2.2 סיבובים מנעילה לנעילה, אבל יש לכך תשלום של ממש, ומעיק לפעמים, של כושר תמרון מוגבל בעיר, וקוטר סיבוב של 13.3 מטרים הוא קצת יותר מדי; המצלמות בהחלט עוזרות (גם) כאן.
-
תמורה למחיר
אודי Q8 אינו זול, ומעט יקר מהמקובל בקטגוריה (ב.מ.וו X6, מרצדס GLE קופה) - אך מפצה על כך באיכותו הגבוהה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת, בנהיגה שברובה הייתה בינעירונית, עמדה על 9 ק"מ/ל' — לא מרשים בהתחשב בעובדה שמדובר במנוע דיזל ועם סיוע חשמלי.
-
מה חדש באודי Q8 2022
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי-קופה-יוקרתי מצוין.