אודי Q8 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אודי Q8 הוא רכב פנאי-קופה גדול, הדומה לב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה.
פרט לעניין ההופעה, Q8 הוא אודי Q7 לכל דבר ועניין, עם העדכונים האחרונים של אודי (שפת העיצוב החדשה של סביבת הנהג; מערכת חשמל 48V ועוד) אך מקום לחמישה נוסעים בלבד.
אודי Q8 נחת בארץ בגרסת "TDI50" עם מנוע 3.0 ליטר טורבו-דיזל המייצר 286 כ"ס ו-61.2 קג"מ. הוא משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה, וכולל מערכת היברידית מתונה.
בסוף 2019 הצטרפה להיצע המקומי גרסת 55 TFSI, המונעת על ידי מנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר וסיוע היברידי מתון. ההספק המרבי עומד על 340 כ"ס והמומנט על 51 קג"מ.
ב-2020 נחתה בישראל גרסת העל, RS Q8, בעלת מנוע בנזין כפול-מגדשים 4 ליטר V8 ומערך היברידי מתון (48 וולט). כל אלה אחראים ל-600 כ"ס ו-81.5 קג"מ, המספקים האצה של 3.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. עם החבילה הדינמית האופציונלית, ניתן להגיע ל-305 קמ"ש.
בישראל מוצע Q8 מספטמבר 2018.
-
עיצוב ונוכחות
ל-Q8 מופע מרשים, עם עיצוב אגרסיבי ואלגנטי כאחד - למרות הגודל ובזכות הפרופורציות וקווי העיצוב.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג זהה לזו של דגמי אודי מהדור האחרון, עם שני מסכי ענק ולוח מחוונים דיגיטלי לחלוטין.
התוצאה היא מופע מרהיב למראה, למגע ולשימוש.
מרחב הפנים נהדר, אם כי לנוסע החמישי אין הרבה מקום.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת הדיזל שנבחנה מערכת ההנעה פחות מרשימה מהצפוי - המנוע חזק, אבל ישנה השהייה מורגשת בין רגע הלחיצה על המצערת ועד שמתקבלת האצה בפועל.
התחושה שמתקבלת מסורבלת במקרה הטוב והאצות הביניים בעומס דורשות תכנון.
-
נוחות והתנהגות
הגרסה שנבחנה אצלנו כללה קפיצי אוויר, ועם אלו נוחות הנסיעה הייתה טובה מאוד - אם כי לא מצוינת; בידוד הרעשים מעולה, אבל כושר ספיגת השיבושים אינו עילאי כמצופה.
גם התנהגות הכביש טובה מאוד עבור רכב כה גדול, בכפוף למצב 'דינאמיק' של הבולמים.
החיסרון העיקרי - כושר תמרון עירוני, בשל קוטר סיבוב גדול מדי.
-
תמורה למחיר
Q8 יקר ממתחריו, אבל עשיר ומאובזר היטב. בנוסף, יש לו אחריות ארוכה יחסית - 3 שנים, ללא הגבלת נסועה.
-
גרסאות ורמות גימור
ה-Q8 מוצע בישראל כסטנדרט עם חישוקי "20, חלון גג, תאורת לד, דלת אחורית חשמלית, מושבים קדמיים חשמליים, סגירת ואקום לדלתות, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה שכוללת מקלט טלוויזיה, ריפודי עור וספי דלת מוארים.
חבילת "לקשרי" מוסיפה קפיצי אוויר וחישוקי "21. חבילת "פרמיום" כוללת גם תאורת לד מטריקס, מתלי אוויר, מערכת שמע מתוצרת באנג אנד אולפסן, מושבים קדמיים מאווררים בעיצוב שונה, דיפון עור עשיר יותר ועוד.
בגרסת RSQ8 תאורת לד מטריקס כסטנדרט ולד דינמית מאחור, ריפוד ודיפון מעור בתפירה מיוחדת, דיפון העשוי סיבי פחמן ובתקרה ריפוד זמש. לרכב כמובן מושבי ספורט, ואלה כוללים תפעול חשמלי מלא, חימום, אוורור ועיסוי. עוד במפרט: בקרת אקלים ארבעה-אזורית, כיוון חשמלי לגלגל ההגה ולווילונות, מצלמות היקפיות, חישוקי 22" ועוד.
-
בטיחות
ה-Q8 נבדק ביורו NCAP ב-2019 וזכה לציון המרבי של 5 כוכבים, עם 93% בהגנת מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 71% בהגנת הולכי רגל ו-73% במערכות בטיחות.
מפרט הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים אקטיבי מהצד ומאחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת הייתה 9 ק"מ לליטר - לא מרשים במיוחד בהתחשב בעובדה שמדובר במנוע דיזל עם מערך היברידי מתון.
-
מה חדש באודי Q8 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב פנאי איכותי ומרשים - שפונה גם ללב.