אודי S3+RS3 2013-2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אודי S3 היא הגרסה הספורטיבית לקומפקטית היוקרתית של היצרנית.
הדור החדש הוצג בשנת 2012 וכמו קודמו העיצוב החיצוני מופנם ולמתבונן מהצד יהיה קשה לקבוע אם מדובר באודי A3 רגילה או באחותה הספורטיבית.
תא הנוסעים זהה לאודי A3 רגילה (וזה טוב) ותמהיל של סמלי S ומושבים ספורטיביים מצליחים לחמם את האווירה.
את הכוח מספק מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 2.0 ליטר המפיק 300 כ"ס (אלינו מגיעה גרסה מותאמת לארצות חמות עם 280 כ"ס) והוא מועבר, כמו בכל אודי ספורטיבית, לכל הגלגלים.
אודי S3 מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות עם תיבת S-טרוניק וב-5.5 שניות עם תיבת הילוכים ידנית.
בשנת 2013 הוצגו גרסת הסדאן וגרסת הספורטבק (5 דלתות) שעושות שימוש באותו מנוע ושומרות על רמת ביצועים דומה. גם הן מגיעות ארצה, אך הן יקרות במעט מגרסת ה-3 דלתות.
-
עיצוב ונוכחות
אודי S3 נראית טוב. העיצוב אינו נועז או שונה במיוחד, אבל הוא נע בין סולידי לספורטיבי-מתגרה ועושה את הרושם הנכון. ספורט-אלגנט במיטבו.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הוא אותו אחד שאהבנו ב-A3 הרגילה, רק שכאן הוא מוסיף נגיעות ספורטיביות המחממות את האווירה.
 
החומרים איכותיים כמצופה, אך פה ושם נשמעו רעשים וצקצוקים מכיוון הקונסולה המרכזית.
-
מנוע וביצועים
המנוע מרשים בכוח המשיכה שלו, בכל מצב, ואליו התאוצה מתלווה מופע קולי מהונדס ומענג (במיוחד במצב ספורט).
 
תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה, מהירה ונעימה. בנהיגה במצב החסכוני אפילו צריכת הדלק תישאר סבירה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה היא על הצד הנוקשה, אך ה-S3 אינה מענישה את הנוסעים יתר על המידה.
 
בנוגע להתנהגות הכביש – כל עוד לא דוחקים אותה לקצה, ה-S3 משתפת פעולה עם תגובות טובות להעברות משקל והגה במשקל מצוין.
 
בעומס גבוה באמת ה-S3 מתחילה להתבלבל, ותחושת הניתוק מקשה להבין את כוונותיה.
 
מערכת ההנעה הכפולה מעבירה את הכוח ביעילות, אך לא תוכננה כדי לייצר החלקות כוח למיניהן.
-
תמורה למחיר
הרבה כוח, הרבה אבזור, הרבה עור, הרבה כסף.
-
סיכום
חבילת GT מצוינת.