אודי S3+RS3 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מזה שנים שאודי A3 משווקת בשתי גרסאות ספורטיביות בעלות שם שונה. הראשונה והחמימה היא S3 בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 310 כ"ס, בעוד השניה היא ספורטיבית קיצונית בשם RS3 החמושה במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5 ל' המפיק 400 כ"ס.
הדור הנוכחי של שני הדגמים מבוסס על על הדור הרביעי של אודי A3 ובשני המקרים המכוניות זוכות לשינויים המקובלים בתחום העיצוב: פגושים אגרסיביים יותר, חישוקים נאים, חצאיות צד ופגושים ספורטיביים.
אודי S3 ו-RS3 זוכות כמובן למתלים, מערכות היגוי ובלמים חדשות ומשופרות שיוכלו להתמודד טוב יותר עם הביצועים המשופרים והיכולת הדינאמית המתבקשת.
לשתיהן מערכת הנעה כפולה, אולם RS3 היא הקיצונית והספורטיבית יותר וזו זוכה למערכת הנעה חכמה במיוחד היודעת לתעדף כוח בין הצירים וכוללת גם מצד 'דריפט' מהנה במיוחד.
השיווק בישראל החל בשנת 2020 בגרסת S3, ובשנת 2022 הצטרפה RS3 למבחר.
-
עיצוב ונוכחות
שתי הגרסאות בעלות עיצוב נאה, ספורטיבי ואגרסיבי במידה – ואם תבחרו בצבעי אפור-שחור מדובר בסליפריות מושלמות. אבל אם תהיו אמיצים ותבחרו את אחד מצבעי המרכב הנועזים יותר – ירוק, צהוב או אדום זורחים – תקבלו מכונית עם חתיכת מקדם הופעה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה וקרובה מאוד, אולי קרובה מדי, לזו של אודי A3 רגילה. יש נגיעות ספורטיביות כמו גלגל הגה קטום, דוושות אלומיניום ומושבי ספורט המוסיפות לאווירה.
המרחב מלפנים נאות והמושבים מוצלחים בסך הכל.
המרחב מאחור מספק עבור משפחתית קומפקטית.
תא המטען שימושי, אך לא גדול במיוחד.
-
מנוע וביצועים
אודי S3 עם מנוע ה-2.0 ל' (310 כ"ס) והנעה כפולה יעילה מייצרת ביצועים מצוינים בכל מצב. עם זאת התחושה מתורבתת, החלק הפרוע נשמר עבור גרסת RS3.
ואכן, ה-RS3 החמושה במנוע 2.5 ל', 5 ציל' בעל סידור הצתה אייקוני, היא לא רק מהירה יותר אלא גם מבדרת יותר, עם צלילים וקולות מלהיבים הבוקעים ממערכת ההנעה.
התלונה היחידה שהיא שהתיבה, בשני המקרים, לעיתים מעט איטית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בשתי הגרסאות נסבלת בהתחשב בייעוד וביכולת, ובהקשר זה בחירה במערך בולמים אדפטיבי (בתוספת תשלום) בהחלט מועדפת. גם בידוד הרעשים סביר. מחוץ לעיר הן נוחות משמעותית.
התנהגות הכביש נבדלת ממש בין המכוניות: אודי S3 מציגה יכולת מאוד מרשימה בכביש המפותל, אחיזה גבוהה, היגוי מהיר, ריסון טוב של המרכב והעברת כוח יעילה - אך פחות מרגשת ומלהיבה מהצפוי.
אודי RS3 עושה את כל אלה טוב עוד יותר, ומוסיפה גם המון כיף ואופי בזכות מערכת הנעה כפולה מתקדמת ונועזת יותר.
-
תמורה למחיר
אבזורן צנוע, אך האיכות ורמת הביצועים גבוהה ביותר. ביחס למתחרות מבית ב.מ.וו ומרצדס המחיר תחרותי והתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
אודי S3 ו-RS3 הן למעשה גרסאות שונות של אותה המכונית – אודי A3 בגרסה ספורטיבית וספורטיבית יותר.
ה-S3 מוצעת עם מערכת הנעה מרשימה – 2.0 ל', 4 ציל', טורבו, 310 כ"ס, הנעה כפולה, 4.8 שניות ל-100 קמ"ש.
אודי RS3 מרשימה עוד יותר – 2.5 ל', 5 ציל', טורבו, 400 כ"ס, הנעה כפולה, 3.8 שניות ל-100 קמ"ש. מערכת ההנעה הכפולה של RS3 מתקדמת ביותר ויודעת להעביר עד 100% מהכוח לפנים או לאחור ועד 50% מהכוח לגלגל האחורי-החיצוני ליצירת החלקה מבוקרת.
שתיהן לא עשירות במיוחד באבזור ביחס למחירן.
-
בטיחות
אודי A3 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2020 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות. הציונים הם: 89% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בהגנה על מבוגרים.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד.
-
צריכת דלק
המבחן ב-S3 היה תובעני למדי: היא גמאה 8 ק"מ/ל' במהלך המבחן, אך בשיוט נרשמה צריכה של 12.5 ק"מ/ל'.
דווקא ב-RS3 נהגנו קצת פחות באגרסיביות לאורך זמן והשגנו צריכה עדיפה - 13.5 ק"מ/ל‘ בשיוט, 9.1 ק"מ/ל‘ במבחן הדרכים כולו.
-
מה חדש באודי S3+RS3 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
ה-S3 מאוד מרשימה, ה-RS3 גם מהנה.