אודי S3+RS3 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאז קיבלה A3 ב־1999 את הסימול המחייב באודי, 'S', היא הייתה לחברה קבועה וחשובה במבחר הגרסאות של הדגם. אולם גרסת S כבר אינה הכי ספורטיבית במבחר, כבוד השמור ל־RS הקיצונית שנחתה בישראל בדור העדכני בשנת 2022.
שיווקה של ה-S3 בארץ החל לקראת 2021, וכמו בשני הדורות האחרונים של הדגם, היא עושה שימוש במנוע טורבו־בנזין 2.0 ליטר מוכר; כאן הוא מייצר 310 כ"ס ו־40.8 קג"מ. התיבה דו־מצמדית עם 7 הילוכים, ההנעה כפולה, משך ההאצה ל־100 קמ"ש 4.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל־250 קמ"ש.
ביחס לגרסה הרגילה, ל־S3 גם הגה עם יחס העברה משתנה ומהיר יותר, עם שני סיבובים מנעילה לנעילה. הרכב מונמך ב־1.5 ס"מ, תא המטען הצטמק בהאצ'בק ב־55 ליטרים, ל־325 ליטרים.
באבזור ובגימור תאורת לד דינמית, גג זכוכית, חישוקי "18 בחוץ, ואליהם מצטרפים בפנים מושבי ספורט, ריפוד עור משולב אלקנטרה, דיפון שחור לתקרה, צג "10.25, מחוונים מוקרנים, מערכת שמע משופרת. במפרט הבטיחות, בנוסף למוצע ב-A3 הרגילה, גם בקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
אינה רועשת או ברוטאלית למראה, ועדיין בולטת מספיק. אודי לא יצאה מעורה באיפור הספורטיבי של ה-S3, ונשענה על האגרסיביות המובנית בדגם המוכר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים וסביבת הנהג דומים למדי למה שיש ב־A3 הרגילה. המחוונים המוקרנים גדולים ושונים במעט, וב־S3 מפרט בטיחות מלא, מצבי ניהוג לבחירה וכמובן מושבי ספורט נאים. אלה מרופדים באלקנטרה המשמשת גם לדיפון הדלתות, ותורמת לאווירה של הידור. מושב הנהג עצמו נוח, ויש לו תפעול חשמלי. מאחור המרחב טוב לרגליים וסביר לראש, ועדיף בהאצ'בק מאשר בגרסת הסדאן. תא המטען הצטמק במעט, אך עדיין שימושי ונוח.
-
מנוע וביצועים
בשניות הראשונות נרשמת אכזבה — בוודאי על רקע נתוני המנוע והביצועים. אם ה-S3 אכן מאיצה ב־4.8 שניות ל־100 קמ"ש, התחושה אינה תואמת את הנתון הזה, ויש לזה מספר סיבות: התיבה שהיא מעט איטית בפעולתה ובניית הכוח ההדרגתית והליניארית מדי של המנוע.
אבל כאשר מסתכלים במד המהירות מגלים ערכים שהם מאוד גבוהים. הרכב הזה מהיר באופן מרמה, הקצב שלו כמעט מפחיד.
 
-
נוחות והתנהגות
ההתנהלות הדינאמית דומה באופייה וביכולתה לדרך הפעולה של המנוע. S3 צולחת פניות בקצב מרשים, עוקבת אחר קו הפנייה כאילו אנחנו נעים בעשרות קמ"ש פחות, ורק כאשר מביטים, שוב, במד המהירות, מתגלה האמת.
ההיגוי מהיר מאוד, המשקל נכון, ותגובות המכונית להפניה טובות מאוד; הבלמים אינם מאוד עוצמתיים, אבל עומדים היטב במשימות הקשות.
כיול מתלים נוקשה, כה חיוני לנהיגה ספורטיבית, פוגע בנוחות הנסיעה בעיר, בנסיעה בין־עירונית מהירה היא נוחה בהרבה. מומלץ להוסיף את מערך מתלים האדפטיבי האופציונלי שמחירו צנוע יחסית (כ־5500 שקלים).
 
-
תמורה למחיר
המחיר של ה-S3 ממש אינו זול, אבל ביחס למתחרות הישירות - משפחתיות־ספורטיביות־של־מותגי־יוקרה־עם־יותר־מ־300־כ"ס — לאודי, כרגיל, יש קצת יותר כוח, קצת יותר אבזור, ומחיר קצת נמוך מזה של ב.מ.וו M135, ונמוך בהרבה מזה של מרצדס A35.
-
צריכת דלק
למהירות יש מחיר, בצריכת הדלק: 8 ק"מ/ל' גמאה ה־S3 במהלך המבחן, אך בשיוט נרשמה צריכה של 12.5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש באודי S3+RS3 2021
תחילת שיווק גרסת S3 בישראל, בדצמבר 2020.
-
סיכום
ל־S3 ביצועים ויכולות מאוד גבוהים, ואלה מוצעים במכונית שימושית שיש לה פנים עשיר ועדכני, ויכולה ליהנות גם בטיולים ארוכים.
המילה "מרשימה" חזרה ועלתה הרבה פעמים כאשר דיברנו על ה־S3, המילה "מהנה" הוזכרה פחות.