אודי S3+RS3 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מזה שנים שאודי A3 משווקת בשתי גרסאות ספורטיביות בעלות שם שונה. הראשונה היא S3 בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 310 כ"ס, בעוד שהאחות הקיצונית היא RS3 החמושה במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5 ל' המפיק 400 כ"ס.
ביחס לאודי A3 עליה הן מבוססות, הן זוכות לשינויים המקובלים בתחום העיצוב: פגושים אגרסיביים יותר, חישוקים נאים, חצאיות צד ופגושים ספורטיביים. מתחת לעור הן מצוידות במתלים, מערכות היגוי ובלמים משופרים.
לשתיהן מערכת הנעה כפולה, אולם ב-RS3 מדובר במערכת מתוחכמת יותר, המסוגלת להעביר עד 50% מהכוח לגלגל החיצוני בפניות וכוללת גם מצב 'דריפט'.
השיווק בישראל החל בשנת 2020 בגרסת S3, ובשנת 2022 הצטרפה RS3 למבחר.
-
עיצוב ונוכחות
שתי הגרסאות בעלות עיצוב נאה, ספורטיבי ואגרסיבי במידה – שלא נופל לקלישאות מצועצעות.
-
תא נוסעים ומטען
שתי הגרסאות נהנות מנגיעות ספורטיביות כמו גלגל הגה קטום, דוושות אלומיניום ומושבי ספורט - אך סביבת הנהג הנאה והאיכותית קרובה מאוד, אולי קרובה מדי, לזו של אודי A3 רגילה.
המרחב מלפנים נאות והמושבים מוצלחים מצוינים.
המרחב מאחור מספק עבור משפחתית קומפקטית.
תא המטען שימושי, אך לא גדול במיוחד.
-
מנוע וביצועים
בגרסת S3 עם מנוע ה-2.0 ל' (310 כ"ס), מייצרת המכונית ביצועים מצוינים ממש בכל מצב. עם זאת התחושה מתורבתת יחסית.
החלק הפרוע נשמר עבור גרסת RS3, אשר חמושה במנוע 5 ציל' המזכיר בצלילו ובאופיו רושף האש את זה של אודי קוואטרו המקורית - אגדת הראלי משנות השמונים.
התלונה היחידה שהיא שהתיבה, בשני המקרים, לעיתים מעט איטית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בשתי הגרסאות נסבלת בהתחשב בייעוד וביכולת, ובהקשר זה בחירה במערך בולמים אדפטיבי (בתוספת תשלום) משפרת את יכולת הספיגה. גם בידוד הרעשים סביר. מחוץ לעיר הן נוחות משמעותית.
התנהגות הכביש שונה ממש בין המכוניות: בעוד ש-S3 מציגה יכולת מאוד מרשימה בכביש המפותל, עם אחיזה גבוהה, היגוי מהיר, ריסון טוב של המרכב והעברת כוח יעילה - היא פחות מרגשת ומלהיבה מהצפוי.
אודי RS3 עושה את כל אלה טוב עוד יותר, ומוסיפה גם המון כיף ואופי בזכות מערכת הנעה כפולה מתוחכמת, שמאפשרת יותר שליטה ומשחקיות במגבלות. ההגה בעל היחס המשתנה דורש הסתגלות.
-
תמורה למחיר
אבזורן צנוע, אך האיכות ורמת הביצועים גבוהה ביותר. ביחס למתחרות מבית ב.מ.וו ומרצדס המחיר תחרותי והתמורה נאה.
-
גרסאות ורמות גימור
אודי S3 ו-RS3 הן למעשה גרסאות שונות של אותה המכונית – אודי A3 בגרסה ספורטיבית וספורטיבית יותר, ושתיהן מוצעות הן במרכב סדאן והן בהאצ'בק.
באבזור של גרסת S3 תאורת לד דינמית, גג זכוכית, חישוקי "18, מושבי ספורט, ריפוד עור משולב אלקנטרה, דיפון שחור לתקרה, צג "10.25, מחוונים מוקרנים, מערכת שמע משופרת ועוד.
במפרט הטכני של RS3 אופציה לבולמים אדפטיביים, הגה עם יחס העברה משתנה, בלמים עם דיסקים של 375 מ"מ מלפנים ו־310 מ"מ מאחור ואופציה לקרמיים. הצמיגים, במידות שונות לפנים ולאחור הם בעיקר נמוכי חתך: 245/35-19 ו־265/30-19.
באבזור תאורת לד דינאמית, גג זכוכית, מושבי ספורט בתפעול חשמלי וריפוד משולב עור, צג "10.1, מחוונים מוקרנים, מערכת שמע משופרת עם 10 רמקולים, מפתח חכם ועוד.
חבילת RS כוללת תאורת לד מטריקס, בולמים אדפטיביים, מערכת שמע של B&O עם 15 רמקולים, מערכת פליטה ספורטיבית וחבילת עיצוב מושחר.
-
בטיחות
אודי A3 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2020 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות. הציונים הם: 89% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בהגנה על מבוגרים.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד.
-
צריכת דלק
המבחן ב-S3 היה תובעני למדי: היא גמאה 8 ק"מ/ל' במהלך המבחן, אך בשיוט נרשמה צריכה של 12.5 ק"מ/ל'.
דווקא ב-RS3 נהגנו קצת פחות באגרסיביות לאורך זמן והשגנו צריכה עדיפה - 13.5 ק"מ/ל‘ בשיוט, 9.1 ק"מ/ל‘ במבחן הדרכים כולו.
-
מה חדש באודי S3+RS3 2022
תחילת שיווק גרסת RS3 בישראל.
-
סיכום
ה-S3 מאוד מרשימה, ה-RS3 גם מהנה.