ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה 2023 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור הראשון של ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה. סדרה 2 גראן קופה נחשפה לראשונה באוקטובר 2019.
מדובר למעשה בגרסת סדאן-קופה של סדרה 1 החדשה, והיא חולקת עימה את הפלטפורמה. זוהי אותה פלטפורמה המשמשת גם את סדרה 2 אקטיב טורר, ב.מ.וו X2 ועוד.
סדרה 2 גראן קופה ממשיכה את הקו העיצובי של סדרה 1, אך כאן מופיעה בתצורת סדאן עם גג משתפל שמקנה לה הופעה של מכונית קופה. היא בעלת 4 דלתות ו-5 מושבים. החלונות ללא מסגרת.
היצע המנועים בתחילת הדרך מצומצם וכולל את מנוע ה-1.5 ל' (3 ציל') המוכר (מוגדש טורבו) עם 140 כ"ס בגרסת ה-218i ומנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 306 כ"ס בגרסת ה-M235i הכוחנית. בחו"ל קיימים גם מנועי דיזל. בהמשך צפויות להצטרף להיצע גרסאות ביניים.
ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה הגיעה לישראל בחודש מרץ 2020.
-
עיצוב ונוכחות
סדרה 2 גראן קופה מרשימה מאוד בעיצוב, אך לא תמיד הרמונית למראה. בכל מקרה מדובר במכונית מושכת מבטים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה עיצוב נקי ומאוד מזוהה עם המותג, וכמעט זהה לזה של סדרה 1. איכות החומרים טובה, הנדסת האנוש מוצלחת לרוב וההרכבה טובה. לחובתה רשימת אבזור קצרה ממש ביחס למחיר.
מאחור המרחב מצומצם לנוסעים, במיוחד מרווח הראש.
לתא המטען נפח נאה (430 ל') אך מפתח קטן.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' (3 ציל', 140 כ"ס) מפתיע עם ביצועים טובים ביחס לנתונים. התיבה הדו-מצמדית פועלת באופן חלק ונעים ביחס לבנות מינה, לעיתים על חשבון תגובה זריזה.
צריכת הדלק עמדה במהלך המבחן על 9.5 ק"מ לליטר, כ-14 ק"מ לליטר בשיוט.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי, למרות החישוקים הגדולים (18 אינץ'). היא תתקשה עם שיבושים גדולים אך בסך הכל הנוחות טובה.
בידוד הרעשים לא מספק, יש יותר מדי רעשי רוח וכביש בשיוט.
התנהגות הכביש טובה, אך ה-2 מעט פחות חדה וספורטיבית מסדרה 1 עליה היא מבוססת.
-
תמורה למחיר
סדרה 2 גראן קופה לא מדברת במונחים של תמורה לכסף, היא יקרה והיא נראית כזו.
-
סיכום
יקרה ומיוחדת.