ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2014 הציגה ב.מ.וו גרסה חדשה לסדרה 4 בשם גראן קופה. כצפוי, מלפנים הגראן קופה מציגה דמיון גדול לסדרה 4 המוכרת, כאשר השינוי בולט בעיקר במבט מן הצד או מאחור. הגג של גרסה זו גבוה יותר בכ-1 ס"מ ויורד למטה מאוחר יותר, זאת על מנת לספק מרווח ראש עדיף לנוסעים מאחור. שאר הממדים זהים לגרסת הקופה (וקרובים מאוד לסדרה 3).
הגראן קופה מוגדרת על ידי היצרנית כמכונית בתצורת 4+1 מושבים, וככזו, היא מציעה מקום מספק לארבעה מבוגרים עם ספסל אחורי במבנה של שני כסאות. במרכז נמצא מושב נוסף, צר למדי, למקרה שיצטרף נוסע חמישי לנסיעות קצרות. מעבר לכך לא נעשו שינויים משמעותיים בעיצוב תא הנוסעים. תא המטען מציע נפח גדול במעט (480 ליטר לעומת 455 בקופה) ודלת חמישית שנפתחת במלואה לטובת נוחות הטענה משופרת.
היצע המנועים כלל בתחילת הדרך שלושה מנועים לבחירה – כולם מנועים מוכרים מההיצע הקיים של ב.מ.וו - ואלו זכו לעדכון במתיחת הפנים של 2017. לגרסת הבסיס (420i) מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר (4 ציל') המספק 184 כ"ס. מעליה נמצאת ה-430i, גם לה מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר, אך הוא מפיק בגרסה זו 252 כ"ס. מנוע הבנזין הבכיר (3.0 ליטר, 6 ציל' המוכר) מוצע בגרסת ה-440i והוא מספק 326 כ"ס. כל המנועים מוצעים עם תיבת הילוכים אוטומטית לה שמונה יחסי העברה.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה 2020 נראית גדולה ואלגנטית מסדרה 3 עליה היא מבוססת, עם חזית מחודדת ונאה. העיצוב זכה במתיחת הפנים של 2017 לעדכונים קלים, כאלו שמאפשרים לזהות כי מדובר בגרסה מעודכנת (למשל עיצוב שונה לתאורת הלד), אבל לא הרבה יותר.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הדשבורד אומנם אלגנטי כבעבר, אבל הוא כבר מתחיל להתיישן. מסך קטן, שאינו תומך בתפעול מגע וממוקם הרחק מהנהג, תורם גם הוא לתחושה הלא לגמרי מודרנית.
המושבים נוחים, כשהקדמיים מציעה תמיכת צד טובה. תנוחת הנהיגה נמוכה, הראות טעונה שיפור, מרווח הראש מאחור לא מצטיין. תא המטען מציע נפח ומבנה שימושיים.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הארבעה צילינדרים בגרסת ה-420 הוא בעל פעולה חלקה ונעימה. מנוע ראוי בהחלט לב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה 2020 הן מבחינת יכולת והן מבחינת אופי, למרות הנתונים הצנועים. הביצועים זריזים, ובמצבים מקובלים לא יורגש מחסור בכוח, אבל אין כאן תחושה שרירית או ביצועיסטית במיוחד. תיבת ההילוכים מתפקדת בצורה מעולה, כרגיל, אך מדי פעם התגובה לקיק-דאון מעט איטית, ויוצרת השתהות מורגשת.
-
נוחות והתנהגות
במהלך מתיחת הפנים הודקו גם המתלים ואלו לא מגהצים שיבושים קטנים בכביש באותה יעילות כמו הקודמים, אבל בתמורה הם הרבה יותר מרוסנים. רעשי המנוע מוחרשים היטב, אבל רעשי הכביש לא מבודדים ברמה לה מצפים ברכב יוקרתי.
היכולת הדינאמית היא נקודת החוזק המסורתית של ב.מ.וו, ואחרי מתיחת הפנים היא אפילו שופרה. היא מאוזנת מאוד, אפשר לנהוג בה מהר בכביש מפותל וליהנות מכך, וההגה מציע משקל טוב ודיוק. רק בכבישים גליים במהירות גבוהה היא יוצאת קצת מאיזון.
 
-
תמורה למחיר
קשה שלא לחבב את הגראן קופה. היא מאוד נעימה, מיוחדת ויפה – וגם מהנה למדי. אבל לא בטוח שהיא שווה את תוספת המחיר הגבוהה לעומת סדרה 3 הכמעט זהה.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה 2020
ב-2020 הציגה ב.מ.וו את סדרה 4 החדשה, ונכון למאי 2021, טרם הוצגה גרסת גראן קופה. לקראת סוף חיי הדגם, צומצם ההיצע המקומי, והגרסה היחידה שנותרה בשיווק היא ה-420i.
-
סיכום
הגראן קופה היא רכב מצטיין כמו סדרה 3, באריזה יותר יפה. אבל יש לזה מחיר...