ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במחצית השניה של 2017 החל שיווק סדרה 4 המחודשת, כולל גרסת הקופה-ארבע-דלתות, הלוא היא סדרה 4 גראן קופה. המכונית האופנתית עברה מתיחת פנים קלה, שכללה עדכונים לפגושים, חישוקים חדשים, גוונים שונים מבפנים ובמחוץ, ויחידות תאורה חדשות בטכנולוגית לד במקום קסנון בעבר. כמו כן עודכנו המחוונים ומערך המולטימדיה.
בכל גרסאות ה-4 גראן-קופה בוצעה הקשחת מתלים לטובת התנהגות והיגוי ספורטיביים יותר. בארץ כל הגרסאות יצוידו בגג נפתח, מפתח חכם, ריפודי עור וחישוקי 19 אינץ׳ נאים יותר. בנוסף, עודכן תחום הבטיחות, שיכלול עכשיו בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מהנתיב באופן תקני. גרסאות ה-440 מוצעות כסטנדרט עם חבילת ה-M ספורט שכולל קוסמטיקה פנימית וחיצונית.
היצע המנועים כולל גרסאות מחוזקות למנועים המוכרים, שזכו לסימול חדש: החל במנוע ה-2.0 ליטר טורבו שמייצר 184 כ"ס (420) או 252 כ"ס (430), ועד מנוע ה-3.0 ליטר טורבו שמייצר 326 כ"ס (440). המחירים התייקרו ביחס לעבר.
-
עיצוב ונוכחות
ההבדלים בממדים בין הגראן קופה לסדרה 3 ממש קטנים, אבל העיצוב יוצר מכונית שנראית ארוכה יותר, גדולה יחסית ומאוד אלגנטית. ואם זו תוצאת התרגיל, שנראה תחילה ציני, קשה לנו להתנגד. הדלתות, שחסרות מסגרת לשמשות, מוסיפות לרושם, וכך גם העובדה שלמכונית בעצם חמש דלתות.
-
תא נוסעים ומטען
פנים הרכב, למרות סביבת נהג מוכרת, מצליח ליצור אווירה מעניינת יותר מזו של סדרה 3 בזכות תנוחת נהיגה נמוכה יחסית, ומבנה המושב האחורי, בו קצה המשענת מתעגל לכיוון הדלתות.
המרחב מאחור נאה לרגליים וסביר לראש (קצת יותר מאשר ב-4 הרגילה), אבל מבנה המושבים והדלתות הקטנות אומר שהכניסה פחות נוחה מאשר ב-3. לדלת תא המוען תפעול חשמלי, והמיפתח הגדול מייצר תא מטען נוח לשימוש.
 
-
מנוע וביצועים
ברכב המבחן פעם מנוע ה-3.0 ליטר המוגדש של היצרן, שמייצר 326 כ"ס. הוא נושם היטב, מטפס נהדר לטורים גבוהים, שולט במזמורי שישיות ומציע ביצועים נפלאים. כמו בכל מפגשי העבר עם חטיבת הכוח הזו, היא עדיין מאוד מרשימה, במיוחד אם בוחרים במצב ספורט המחודד יותר.
אופן מעניין, ה-435 אינה בזבזנית ויכולה לשייט בקצב של 14 ק"מ לליטר או להשלים יום טיול ב-12.5 ק"מ/ל'. המבחן, שכלל גם קטעים מאומצים, הסתיים ב-10.5 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
מצב הספורט שכה משנה את אופי התנהלות הרכב (תיבה, מצערת, היגוי) ממשיך איתנו גם להתנהגות. גם כאן הגראן-קופה לא מאכזבת. על אספלט איכותי היא מציגה יכולת מעולה עם תגובות נכונות להפניית ההגה, התנהגות בוגרת ואחיזה מצוינת. התלונה היחידה, כמו שקרה לנו לא פעם בדגמי ב.מ.וו, היא שההיגוי משחק בידיים ומאבד דיוק בנסיעה מהירה על כבישים גליים.
למרות חישוקי "19 גדולים (ויפים), המכונית מצליחה לשמור על נוחות נסיעה סבירה, בייחוד מחוץ לעיר, ולהתמודד עם שיבושים קטנים ובינוניים. רק הגדולים העבירו רעד בולט.
 
-
תמורה למחיר
קשה שלא לחבב את ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה 2018. היא מאוד נעימה, מיוחדת ויפה – וגם מהנה למדי. אבל לא בטוח שהיא שווה את תוספת המחיר הגבוהה לעומת סדרה 3 הכמעט זהה.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה 2018
במחצית השניה של 2017 החל שיווקה של גרסה מחודשת, כאשר מסירות בפועל החלו בינואר 2018.
-
סיכום
ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה 2018 היא מכונית מצוינת, ומציעה את רוב יתרונותיה של סדרה 3 באריזה יותר מושכת. גם אם מעשית אין לה יתרונות שמצדיקים פער מחיר ביחס לסדרה 3 והיא פחות שימושית, ברור שהיא יותר יפה ומיוחדת - ולא מעט לקוחות של רכבי יוקרה מחפשים בדיוק את זה.