ב.מ.וו סדרה 5 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 החל שיווקה בישראל של ב.מ.וו סדרה 5 לאחר מתיחת פנים. השינוי החיצוני הבולט ביותר הוא הסבכה המודגשת ויחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור. העדכון בתא הנוסעים כולל מולטימדיה חדשה וצג "12.3 גדול מקודמו.
כמו ברוב דגמי היצרנית המשווקים בארץ, גם בסדרה 5 מתרכזת היבואנית בגרסה ההיברידית-נטענת, 530e, המשלבת מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי
להספק משולב של 292 כ"ס.
התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה אחורית. לרכב סוללת 12 קוט"ש והוא יכול לנוע בכוח החשמל בלבד עד 56 ק"מ.
בהמשך הצטרפה גרסת 545e, גם היא היברידית-נטענת אך מנוע 3.0 ל’ (6 ציל, טורבו) והספק משולב של 394 כ”ס. כאן ההנעה כפולה, הזינוק למאה קמ"ש אורך 4.6 שניות וטווח הנסיעה החשמלי המובטח הוא עד 48 ק”מ.
סדרה 5 מוצעת ברמת הגימור 'M ספורט' הכוללת חישוקי "18, גג זכוכית, סגירה רכה לדלתות, מחוונים מוקרנים, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבי הספורט הקדמיים שכוללים זיכרונות, וריפוד דמוי-עור. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטיה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.
מעליה תוצע 'M סופריור', הכוללת חישוקי "19, תאורת LED אדפטיבית, מפתח חכם מתקדם, מצלמות היקפיות, ריפוד עור, ווילונות, מושבים שונים ('קומפורט'), וילונות הצללה ומערכת שמע של הרמן קרדון.
-
עיצוב ונוכחות
הגרסת המחודשת דומה למדי לזו שלפי מתיחת הפנים; הבווארים רק חידדו והבליטו את השבכה ואת יחידות התאורה הקדמיות, ועיצבו את הפגושים באופן אגרסיבי יותר. התוצאה בולטת אבל לא מופרזת.
-
תא נוסעים ומטען
אותה הופעה קלאסית מוצאת ביטוי גם בתא הנוסעים, שנראה מצוין ומקרין איכות למרחוק. השינויים העיקריים בסביבת הנהג הם צג מולטימדיה חדש במידה "10.25 או "12.3, והטמעת הדור השביעי של i-דרייב. תפעול רוב המערכות ידידותי, תנוחת הנהיגה נאותה, אך המושב אינו מתרומם מספיק עבור נהגים נמוכים. המרחב מאחור נדיב, אך נפח תא המטען, 410 ליטרים, קטן יחסית בגלל הסוללות, והמבנה לא אידיאלי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה־2.0 ליטר טורבו נשמע לא רע, גם ללא סיוע התגבור (שנשמע טבעי) של מערכת השמע. חטיבת הכוח פועלת באופן חלק ונעים; הכוח אינו מתפרץ אבל צבירת המהירות טובה מאוד, גם תחת עומס.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך, לעתים אפילו רך מדי - והבידוד מפני הדרך פחות מוצלח מהמצופה.
היכולת הדינאמית גבוהה למדי וקל לשלוט בה על המגבלות, אבל זו מכונית גדולה, כבדה ומנותקת, ולא באמת תתאים לשעשועי נהיגה כמו חלק מקודמותיה לשושלת.
-
תמורה למחיר
המחיר הגבוה-אבסולוטית של ב.מ.וו סדרה 5, הינו ממוצע בין מתחרותיה הגרמניות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עמדה על 11.5 ק"מ/ל' (11.9 ק"מ/ל' עם החלק החשמלי). בהחלט מרשים לרכב כזה.
-
טווח נסיעה
הטווח החשמלי הרשמי הוא 56 ק״מ, ובמבחן הצלחנו ל־45 ק"מ. נאה.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 5 2022
אין עדכונים בשנת המודל 2022.
-
סיכום
אמת המידה של קטגורית הסלון, שמזכירה למה אנחנו מעדיפים מכוניות סדאן על פני רכבי פנאי.