ב.מ.וו סדרה 5 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת סוף 2016 הכריזה ב.מ.וו על דור שביעי של מכונית הסלון שלה (סגמנט E): סדרה 5.
הדגם החדש גדול מקודמו (אבל ממש בקצת) ולפי ב.מ.וו, מרחב הפנים גדל ומבנה המושב מאחור שופר.
מכאנית, ה-5 החדשה מבוססת על רצפה אותה היא חולקת עם סדרה 7, מכונית הפאר של ב.מ.וו. סדרה 5 החדשה הוצע בישראל בשלוש גרסאות בנזין (2.0-4.4 ל' טורבו, 252-462 כ"ס), אולם כיום היא משווקת בשוק המקומי רק בגרסאות היבירידיות-נטענות (PHEV).
הגרסאות ההיברידיות מכונות 30e ו-545e והן משלבות בין מנוע טורבו-בנזין (2.0 ל' או 3.0 ל' בהתאמה) למנוע חשמלי להספק משולב של 292 כ"ס או 394 כ"ס בהתאמה. ל-530 הנעה אחורית בעוד ל-545 הנעה כפולה. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 48-56 ק"מ בהתאם לגרסה.
שיווק ב.מ.וו סדרה 5 בישראל החל בפברואר 2017 ובתחילת שנת 2021 החל שיווק סדרה 5 לאחר מתיחת פנים שמתמקדת בעיקר בעיצוב שבכה חדש וביחידות תאורה חדשות.
-
עיצוב ונוכחות
לקראת סוף 2016 הכריזה ב.מ.וו על דור שביעי של מכונית הסלון שלה (סגמנט E): סדרה 5.
 
הדגם החדש גדול מקודמו (אבל ממש בקצת) ולפי ב.מ.וו, מרחב הפנים גדל ומבנה המושב מאחור שופר.
 
מכאנית, ה-5 החדשה מבוססת על רצפה אותה היא חולקת עם סדרה 7, מכונית הפאר של ב.מ.וו. סדרה 5 החדשה הוצע בישראל בשלוש גרסאות בנזין (2.0-4.4 ל' טורבו, 252-462 כ"ס), אולם כיום היא משווקת בשוק המקומי רק בגרסאות היבירידיות-נטענות (PHEV).
 
הגרסאות ההיברידיות מכונות 30e ו-545e והן משלבות בין מנוע טורבו-בנזין (2.0 ל' או 3.0 ל' בהתאמה) למנוע חשמלי להספק משולב של 292 כ"ס או 394 כ"ס בהתאמה. ל-530 הנעה אחורית בעוד ל-545 הנעה כפולה. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 48-56 ק"מ בהתאם לגרסה.
 
שיווק ב.מ.וו סדרה 5 בישראל החל בפברואר 2017 ובתחילת שנת 2021 החל שיווק סדרה 5 לאחר מתיחת פנים שמתמקדת בעיקר בעיצוב שבכה חדש וביחידות תאורה חדשות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג קלאסית בהופעתה, מזכירה את סדרה 5 לדורותיה. מסך המולטימדיה גדול ולוח המחוונים הדיגיטלי נאה. איכות החומרים וההרכבה מצוינות.
 
תנוחת הנהיגה נמוכה, אך היא מצוינת וגם מושב הנהג מוצלח.
 
המרחב מאחור טוב אולם מלבד פתחי אוורור האבזור שם אינו עשיר.
 
תא המטען קטן: 410 ל' בלבד.
-
מנוע וביצועים
גרסת 530e בעלת ביצועים טובים מאוד תודות ל-252 כ"ס (ואפילו 292 כ"ס במצב 'בוסט'). צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על כ-12 ק"מ לליטר.
 
גרסת 545e כבר מציגה רמה אחרת של ביצועים תודות ל-394 כ"ס ומוסיפה לכך צליל מנוע נעים וספורטיבי. צריכת הדלק עמדה על כ-10 ק"מ לליטר.
 
טווח הנסיעה החשמלי עמד במבחני הדרכים על 35-45 ק"מ בשתי הגרסאות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה הצד החזק של סדרה 5, בין היתר תודות לכיול קשיח של המתלים שנדרש בגלל תוספת המשקל של הסוללות. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת והיא טובה למדי.
 
בידוד הרעשים הולם את הקטגוריה.
 
למרות שתוספת המשקל מורגשת והתחושה אינה קלילה במיוחד, התנהגות הכביש טובה מאוד בכל הגרסאות, ובגרסת 545e היא כבר מהנה וטובה ממש.
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה אך תואם את זה של המתחרות בסגמנט.
 
 
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 5 2023
אין שינוי בשנת הגדם 2023.
-
סיכום
אמת המידה בקטגוריה.