ב.מ.וו סדרה 5 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב.מ.וו הכריזה במחצית 2020 על מתיחת פנים שנעשתה לדור השביעי של ב.מ.וו סדרה 5, ובפברואר 2021 החל שיווקו של הדגם המחודש בארץ. השינוי החיצוני הבולט ביותר במתיחת הפנים, כיאה לאירועים שכאלה, הוא בעיצוב מחדש של השבכה, כאן מודגשת יותר מקודמתה, וביחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור.
יחידות התאורה הקדמיות כוללות כעת תאורת יום חדשה, וברמת הגימור הגבוהה יותר ('M סופריור') מוצעים פנסי לד מטריקס אדפטיביים. העדכון בפנים הרכב, ברוח הימים אלה, כולל מולטימדיה חדשה וצג "12.3 גדול מקודמו.
כמו בסדרה 3, גם בסדרה 5 המחודשת מתרכזת ב.מ.וו ישראל בגרסה ההיברידית-נטענת, וזו מכונה 530e. זו גרסה עדכנית לחטיבת הכוח הזהה לזו שבסדרה 3, המשלבת מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר 184 כ"ס, מנוע חשמלי 109 כ"ס, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה אחורית. ההספק המשולב הרצוף הוא 252 כ"ס, 292 כ"ס למשך 10 שניות. לרכב סוללת 12 קוט"ש והוא יכול לנוע בכוח החשמל בלבד עד 56 ק"מ.
סדרה 5 המחודשת מוצעת ברמת הגימור 'M ספורט' – ובאבזור: חישוקי "18, גג זכוכית, סגירה רכה לדלתות, מחוונים מוקרנים, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבי הספורט הקדמיים שכוללים זיכרונות, וריפוד מיוחד דמוי-עור. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטיה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.
מעליה תוצע 'M סופריור', הכוללת חישוקי "19, תאורת LED אדפטיבית, מפתח חכם מתקדם, מצלמות היקפיות, ריפוד עור, ווילונות, מושבים שונים ('קומפורט'), וילונות הצללה ומערכת שמע של הרמן קרדון.
-
עיצוב ונוכחות
הגרסת המחודשת נראית דומה למדי לזו שלפי מתיחת הפנים; הבווארים השכילו שלא לעשות לה ניתוח אף בוטה כמו שעשו בסדרה 7. הם חידדו והבליטו את השבכה ואת יחידות התאורה הקדמיות שכאילו זזו הצידה, ועיצבו את הפגושים באופן אגרסיבי יותר וגם הגדילו אותם. התוצאה מובחנת אבל לא מופרזת.
-
תא נוסעים ומטען
אותה הופעה קלאסית מוצאת ביטוי גם בפנים. סביבת הנהג נראית מצוין בדרכה הלא־מתלהמת ומקרינה איכות למרחוק. השינויים העיקריים בסביבת הנהג הם צג מולטימדיה חדש במידה "10.25 או "12.3, והטמעת הדור השביעי של i-דרייב. תפעול רוב המערכות ידידותי, תנוחת הנהיגה נאותה, אך המושב אינו מתרומם מספיק עבור נהגים נמוכים. המרחב מאחור טוב, מרווחי הרגליים והראש מספקים בהחלט. נפח תא המטען, 410 ליטרים, קטן יחסית בגלל הסוללות; מתחת לרצפת המטען חלל אחסון שימושי, אך הנפח וגם המבנה מפריעים להעמסת תיקים גדולים לטיול משפחתי ממושך.
-
מנוע וביצועים
ב.מ.וו סדרה 5 2021 מיובאת לישראל בגרסת 530e. מנוע ה־2.0 ליטר נשמע לא רע, גם ללא סיוע התגבור (שנשמע טבעי) של מערכת השמע. חטיבת הכוח פועלת באופן חלק ונעים; הכוח אינו מתפרץ אבל צבירת המהירות טובה מאוד, גם תחת עומס.
הטווח החשמלי הרשמי הוא 56 ק״מ, ובמבחן הצלחנו ל־45 ק"מ. נאה.
צריכת הדלק לאורך המסע הארוך שעברנו עם הרכב עמדה על 11.5 ק"מ/ל' (11.9 ק"מ/ל' עם החלק החשמלי).
-
נוחות והתנהגות
לב.מ.וו סדרה 5 2021 יש כיול מתלים רך, לעתים אפילו רך מדי - והבידוד מפני הדרך פחות מוצלח מהמצופה.
היכולת הדינאמית גבוהה למדי וקל לשלוט בה על המגבלות, אבל זו מכונית גדולה, כבדה ומנותקת, ולא באמת תתאים לשעשועי נהיגה - כמו חלק מקודמותיה לשושלת.
-
תמורה למחיר
המחיר הלא-נמוך של ב.מ.וו סדרה 5, הינו ממוצע בין מתחרותיה הגרמניות.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 5 2021
בפברואר 2021 החל שיווקה של סדרה 5 לאחר מתיחת פנים. השינויים כוללים עיצוב מעודכן ורענן יותר לחזית ומאחור ובפנים מערך מולטימדיה ולוח מחוונים חדשים. בתחילת הדרך שווקה גרסת 530e היברידית נטענת עם 292 כ”ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 56 ק”מ. בספטמבר החל שיווק גרסת 545e, גם היא היברידית-נטענת אך מנוע 3.0 ל’ (6 ציל, טורבו) מסדר לה 394 כ”ס. כאן ההנעה כפולה, הביצועים על הנייר מצוינים (4.6 שניות ל-100 קמ”ש) וטווח הנסיעה החשמלי המובטח הוא עד 48 ק”מ.
-
סיכום
סדרה 5 המחודשת אינה מושלמת, ועדיין זו עדיין אמת המידה בתחום, שמפגינה כי עדיין לא נס ליחה של מכונית הסלון הקלאסית בעולם ה-SUV.