ב.מ.וו סדרה 5 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2018 ב.מ.וו הציגה את הגרסה החזקה ביותר במשפחת סדרה 5 – גרסת M5 – עם יותר כוח, פחות משקל והנעה כפולה, לראשונה בתולדות M5.
ב-M5 החדשה מותקן מנוע דומה לזה של ה-M5 הקודמת: מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר עם שני מגדשי טורבו. נתוני המנוע מרשימים, גם אם לא טובים בהרבה מאלו של המנוע הקודם: 600 כ"ס ו-76.4 קג"מ.
בהמשך שרשרת ההינע יש תיבת הילוכים חדשה - שמונה הילוכים פלנטרית במקום דו-מצמדית עם שבעה הילוכים בדור הקודם, וחשוב יותר: הנעה כפולה. מערכת ההנעה מציעה חמש תכניות נהיגה, המשלבות מספר מצבי פעולה של מערכת ההנעה הכפולה ובקרת היציבות – ובין השאר ישנה אפשרות להנעה אחורית "טהורה", כולל דיפרנציאל מוגבל החלקה בסרן האחורי.
על אף מערכת ההנעה הכפולה והממדים שגדלו לעומת הדגם היוצא, M5 החדשה דווקא קלה מקודמתה ב-15 ק"ג – ומשקלה כעת 1855 ק"ג.
ה-M5 החדשה משפרת את נתון התאוצה למאה קמ״ש של הדגם היוצא בשניה שלמה - ועוצרת את השעון בתוך 3.4 שניות. המהירות המרבית היא 250 קמ"ש מוגבלים-אלקטרונית, או 305 קמ"ש עבור אלו שישלמו עבור שחרור ההגבלה.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו סדרה 5 2018 היא מכונית נאה, גם בגרסת e, במיוחד עם ערכת העיצוב M. בולטים לטובה בצד הוויזואלי חישוקי "19, תאורת לד מלאה ונוכחות רבה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים במכונית המבחן מרשים אף הוא עם ריפודי עור בצבע כחול כהה, לוח מחוונים מוקרן עם שפע אפשרויות תצוגה נאות — ובמרכז הקונסולה בולט מסך מגע נוסף.
איכות החומרים טובה כצפוי וכנדרש, אם כי העיצוב דומה מדי לזה שבדגמי עבר של ב.מ.וו.
מאחור יש מרווחים טובים הן לברכיים והן לראש, גם לגבוהים. עם זאת, הנוסע במרכז יסבול ממנהרת הינע גדולה וממושב פחות נוח (וכמו ברוב מכוניות הנוסעים). תא המטען בגרסה ההיברידית קטן יותר בגלל הסוללות, והדבר מורגש בגלל ממד גובה קטן יחסית.
 
-
מנוע וביצועים
במבחן הצלחנו לנהוג בכוח החשמל במשך 32 ק״מ רגועים. הטווח הרשמי הוא 43 ק"מ, והמנוע החשמלי — 113 כ"ס ו־25.5 קג"מ — מספיק לגמרי להתנהלות רגילה ונעימה, ולא מורגש מחסור בכוח. מנוע הבנזין, 2.0 ל' טורבו, מספק 184 כ"ס — וההספק המשולב של שני המנועים הוא 252 כ"ס ו־42.8 קג"מ, ואלה עוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. יחידת ההנעה הזו נעימה במרבית הזמן, וברוב המקרים המשחקים של כיבוי־התנעה לא מורגשים באופן מציק.
הכוח זמין, והמכונית מתנהלת בזריזות. צליל המנוע מבודד מצוין, וגם תחת עומס כבד קולו איננו מפריע.
מה לגבי הדלק? בשיוט נינוח רשמנו 15.4 ק"מ/ל', ובימי המבחן נרשם ממוצע (ללא הטענת הסוללות) של 10.7 ק"מ/ל'. בהתחשב באופן הנהיגה, משקל המכונית והספק המנוע, מדובר בנתון מכובד ללא ספק.
 
-
נוחות והתנהגות
ב.מ.וו סדרה 5 2018 מציעה נוחות נסיעה נעימה לרוב, אבל לא אחידה. שיבושים קטנים מורגשים מדי פעם, הן בעיר והן מחוצה לה (שם קצת יותר) ושיבושים גדולים לא מטופלים לעיתים מספיק טוב. מערכת שמירת הנתיב האקטיבית מתערבת הרבה ועושה זאת באופן מורגש מדי.
חובבי ההגה ימצאו ב־5 שותפה רבת־יכולת, גם בגרסה ההיברידית. עם זאת, קיימת תחושת ניתוק, והיא בפירוש פחות מחוברת ומהנה לנהיגה מאשר הדור הקודם.
 
-
תמורה למחיר
ה־530e עולה 18% פחות מגרסת הבנזין המקבילה — וזה הרבה, והיא גם מאובזרת יותר. כך שזו ללא ספק הגרסה המשתלמת ביותר במבחר.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 5 2018
במאי 2018 חשפה ב.מ.וו גרסת "קומפטישן" ל-M5. הגרסה החדשה תציע לא פחות מ-625 כ"ס, לעומת 600 "בלבד" ב-M5 הרגילה. תוספת הכוח מאפשרת למכונית הסלון להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.3 שניות, ומעמידה ל-200 קמ"ש בתוך 10.8 שניות לעומת 11.1 בדגם הרגיל.
מלבד תוספת הכוח, הקומפטישן מקבלת גם מערכת פליטה חדשה ורועשת יותר, סבכה קדמית שחורה וחישוקים קלים בעיצוב חדש.
 
-
סיכום
ה־530e היא לא מכונית מושלמת. נוחות הנסיעה לא תמיד מרשימה והמכונית פחות פונה לנהג מאשר בעבר, אבל גרסה זו מציעה דיל שהוא בפירוש קוסם. יחידת ההנעה טובה, היא סופר־מאובזרת, נראית מצוין — ומבצעת היטב את רוב מטלות הנסיעה והנהיגה; מזכירה לנו שמכוניות הסלון טובות ומהנות בהרבה על הכביש מרכבי הפנאי המקבילים.