ב.מ.וו i4 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2022 נחתה בישראל המשפחתית הגדולה והמחושמלת של ב.מ.וו. ה-i4 חולקת את הפלטפורמה המשמשת את הדגמים הגדולים של ב.מ.וו וממדיה דומים כדי זהות לאלה של סדרה 4 גראן קופה; ההבדל המשמעותי היחיד הוא בממד הגובה, 6 ס"מ נוספים ל-144.8 ס"מ. לא רק הממדים, אלא גם העיצוב קרוב מאוד. עם זאת, וכצפוי מרכב חשמלי, פער המשקל משמעותי: בשעה שסדרה 4 גראן קופה שוקלת כ-1700 ק"ג, משקל i4 נע בין 2,065 ק"ג ל-2,340 ק"ג, בהתאם לגרסה.
ב.מ.וו i4 מוצעת בשלוש גרסאות: לגרסאות 35 ו-40 מנוע אחורי המייצר 286 כ"ס או 340 כ"ס. לגרסה M50 שני מנועים וההנעה כפולה; התפוקה המשולבת היא 544 כ"ס ו-81 קג"מ.
לגרסת 35 סוללת 70.2 קוט"ש וטווח נסיעה של עד 461 ק"מ. לשתי הגרסאות הבכירות סוללת 83.9 קוט"ש (ברוטו), וטווח הנסיעה הוא 561 ק"מ ב-40 ו-503 ק"מ ב-M50.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו לא בחרה בעיצוב "חשמלי" ושימרה הופעה כמעט זהה לדגם הבנזין: סדרה 4 גראן קופה. המשמעות: הרכב נראה נהדר.
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלת אינה נוחה במיוחד בגלל מבנה הידית, אבל המפגש עם סביבת הנהג משכיח זאת. העיצוב נאה, מאוד אופייני לדגמי ב.מ.וו העכשוויים, ועם זאת עדכני וייחודי ל-i4 בזכות הצג הגדול במידה "14.9. הצג מביא עמו גם את מערך התפעול החדש והלא נוח של היצרנית.
סביבת הנהג מאופיינת בשילוב גוונים נאה, איכות חומרים והרכבה ברמה גבוהה והאבזור עשיר.
מושב הנהג נוח למדי, תנוחת הנהיגה טובה ובעיקר אינה נמוכה.
מאחור, המרחב יותר מספק מאשר נדיב, והאווירה אינטימית מדי, גם בגלל חלונות צרים. הדלת החמישית מאפשרת הטענה נוחה של תא המטען הגדול.
-
מנוע וביצועים
גרסת 35 היא הפחות חזקה (286 כ"ס), אך גם לזו ביצועים מצוינים בכל מדד עם תאוצה מיידית ומהירה. במהירויות גבוהות הקצב דועך מעט.
גרסת 40 (340 כ"ס) מציעה כמובן ביצועים טובים עוד יותר.
גרסת M50 הספורטיבית כבר מסוגלת לביצועים אדירים ממש – גם בזכות הנעה כפולה, גם בזכות הספק של 544 כ"ס. הזינוק מהמקום מהיר במיוחד והיא שומרת על קצב גבוה גם כשהמהירות עולה.
-
נוחות והתנהגות
ב.מ.וו i4 היא מכונית כבדה והדבר מורגש באופן בו המסה הזו נעה – אבל, זוהי עדיין מכונית מהנה מאוד לנהיגה בכביש המפותל.
הבלמים טובים עבור רכב חשמלי, בעיקר בכל הקשור לדיוק מינון הבלימה. עם זאת, תחת עומס הם חסרים ביכולת הנשיכה ובעוצמה ביחס למשקל.
נוחות הנסיעה בעיר סבירה בהחלט. שיבושים, שקעים וגם מכסי ביוב מורגשים בנהיגה איטית, אך הרכב מטפל היטב בפסי האטה ובשיבושים גדולים. ככל שעולה המהירות, כך הנוחות משתפרת.
-
תמורה למחיר
כיום ב.מ.וו i4 נמצאת בזירה כמעט נטולת מתחרות ישירות – אך אלה עוד יגיעו. עד אז מדובר בהצעה ייחודית בשוק המקומי, שילוב של סדאן חשמלית יוקרתית לא מגודלת, באיכות ביצוע גבוהה (ולא, טסלה מודל 3 ממש לא בכיוון). המחיר לא נמוך, אך התמורה בהחלט ראויה.
-
גרסאות ורמות גימור
בהיצע ישנן שלוש גרסאות וארבע רמות גימור: לרמת 'פיור' הבסיסית תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבי הספורט הקדמיים, ריפוד דמוי עור, צג "14.9 ומחוונים מוקרנים.
ברמת הגימור 'טק' פריטי עיצובי ספורטיביים, חישוקי "18 עם צמיגים רחבים יותר מאחור, מפתח חכם, תצוגה עילית ומערכת שמע משודרגת.
ברמת הגימור 'אולטימייט' (40 בלבד) מפרט טכני משופר הכולל מתלים בשליטה אלקטרונית והיגוי ביחס משתנה, ובנוסף חישוקי "19, הופעה חיצונית שונה, מצלמות היקפיות, ריפוד עור ומערכת שמע של הרמן קרדון עם 16 רמקולים.
גרסה M50 מוצעת רק ברמת הגימור 'סופריור', ולזו גם תאורת לייזר וחישוקי "19 שונים, כמו גם פריטי עיצוב ייחודיים בחוץ ובפנים.
-
טווח נסיעה
גרסת 35 סיימה את המבחן שלנו עם טווח של כ-340 ק"מ.
לגרסת 40 סוללה גדולה יותר ובהתאם הטווח טוב יותר – ניתן לכסות יותר מ-400 ק"מ לטעינה ללא קושי מיוחד.
גרסת 50 החזקה מפתה ללחיצה על הדוושה - ואז הטווח יורד במהירות. אולם אם תנהגו במתינות תוכלו לכסות גם בה מעל ל-400 ק"מ בין טעינות.
-
מה חדש בב.מ.וו i4 2023
בינואר 2023 החל שיווק גרסת 35 של ב.מ.וו i4. לגרסה זו הספק נמוך יותר (286 כ"ס) וסוללה קטנה יותר (70.2 קוט"ש) וטווח נסיעה נמוך יותר (עד 461 ק"מ). המחיר נמוך בכ-20,000 שקלים.
-
סיכום
ב.מ.וו i4 היא מכונית חשמלית מרשימה מאוד, המשמרת את רוח דגמי ב.מ.וו - מכונית איכותית ומכובדת למראה המעניקה חוויה של ממש בנהיגה.