ב.מ.וו i7 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בנובמבר 2022 הושק בישראל הדור השביעי של סדרה 7, ספינת הדגל של ב.מ.וו. בשלב ראשון משווקת סדרה 7 החדשה בישראל בגרסת i7 החשמלית, כאשר הגרסאות ההיברידיות-נטענות הגיעו במהלך 2023.
סדרה 7 החדשה מוצעת רק בגרסת מרכב אחת וזו גדולה מהמוארכת הקודמת, והיא גם רחבה וגבוהה ממנה.
למרות הממדים, בייחוד זה של הגובה, מקדם הגרר מרשים ועומד על 0.24 בלבד. עבור הגרסה החשמלית, נפח תא המטען 500 ליטרים והמשקל 2720 ק"ג.
ל-i7 בגרסת xDrive60 יש 2 מנועים המייצרים הספק משולב של 544 כ"ס ו־75.9 קג"מ וההנעה כפולה. לסוללה בשירות 101.7 קוט"ש והטווח המוצהר 615 ק"מ. הספק הטעינה המהירה הוא 195 ק"ו.
בכל הגרסאות הנעה כפולה, ומתלי אוויר אדפטיביים; לגרסה החשמלית ולהיברידית החזקה גם מייצבים אקטיביים והיגוי אחורי. בסביבת הנהג צג "14.9 קעור ומערך i-Drive מהדור השמיני. מאחור, צג "5.5 בכל ידית דלת לשליטה בבקרת האקלים ובכל מה שמציע המושב.
מפרט הבטיחות מלא, ומאפשר, עקרונית, נהיגה אוטונומית בשלב 3 - אך בישראל טרם קיימת התשתית התומכת בנהיגה אוטונומית שלב 3. במערכות גם ניהוג אוטומטי לאחור וחנייה אוטונומית.
במפרט האבזור: תאורת לד מלא, חישוקי "21, גג זכוכית פנורמי, מערך מצלמות 360 מעלות, מפתח חכם מיוחד, סגירה רכה לדלתות שאותן ניתן לפתוח ולסגור חשמלית דרך השלט, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לגלגל ההגה ולמושבים הקדמיים, הכוללים גם חימום, אוורור ועיסוי. גם למושבים האחוריים שליטה חשמלית, הזחה חשמלית של המושב הקדמי ושליטה בווילונות.
ברמת האבזור הבכירה ישנם גם מושבי 'טרקלין' מהודרים במיוחד מאחור בעלי הדום חשמלי ומערכת שמע משודרגת של B&O עם 39 רמקולים. לראשונה בב.מ.וו, ניתן להזמין צביעה דו-גונית בתוספת בתשלום.
-
עיצוב ונוכחות
ממדי הרכב, הפרופורציות שלו וכמובן החזית הבוטה מעניקים לו הופעה של רכב שרד, ורבים מצאו דמיון עם רולס רויס.
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלתות חשמלית וחושפת עיצוב סביבת נהג מרשים ומאוד עדכני. האבזור עשיר כנדרש, החומרים מצוינים – והיא קצת מצועצעת וחלק מהתפעול מוזר.
תפעול רוב הרכב נעשה דרך המסך, דורש חיטוט בתפריטים ופרק היכרות.
המושבים מלפנים נראים מפנקים, אבל לא היו נוחים לכל הבוחנים. המרחב מאחור עצום, ורק מרווח הרגליים של הנוסע במרכז ייפגע ממנהרת ההינע המגודלת. בכל ידית צג בגודל סלולרי לתפעול חשמלי מלא ונפרד של המושבים, כולל הזחת מושב הנוסע הקדמי לפנים וקיפול המסעד שלו כדי לאפשר שכיבה עם רגליים מורמות – כמו גם אוורור, חימום ועיסוי.
-
מנוע וביצועים
נתוני התפוקה והביצועים מרשימים, וכך גם היכולת בכביש עם האצות ביניים מעולות. הרכב צובר מהירות באופן מעודן, לא מהסוג מאתגר הצוואר בו פגשנו בחשמליות חזקות אחרות.
-
נוחות והתנהגות
ה־i7 סופגת בעיר את רובם של השיבושים, ועושה זאת באופן אצילי ושקט. עם זאת, פסי האטה, וביחוד הירידה מהם, עלולים לעיתים להוציא אותה משלוותה. גם מחוץ לעיר היא נע בכבדות מלכותית, ולמרות תנודות בכביש גלי, המתלים מתמודדים היטב עם כובד המרכב.
בכל הקשור ליכולת הדינמית – למרות הממדים, המשקל והקטגוריה – ה-i7 מעולה כנדרש. היא, כמאמר הקלישאה, יודעת להתכווץ סביב הנהג ברגעים הנכונים בזכות חלוקת הכוח נכונה ואותו היגוי אחורי מדוד.
ממש הופתענו באיזה קצב היא מסוגלת לצלוח פניות מהירות, להדק קו ואפילו לייצר פסיעות זנב מדודות. ההיגוי חסר אמנם במשוב, אבל פעולתו מדויקת ופרוגרסיבית, והוא מספיק מהיר כדי לאפשר שינויי כיון בנחישות.
הבלמים טובים ביחס לדגמים חשמליים אחרים, ועדיין לוקים בחסר בדיוק ובעצמה ובעצם מתקשים להסתיר את העובדה שהם מתמודדים עם מסה כבדה, בייחוד תחת עומס.
-
תמורה למחיר
ב.מ.וו i7 היא מכונית פאר חשמלית מאוד יקרה - ומחירה גבוה משמעותית מזה של הגרסה ההיברידית-נטענת 750e, שמציעה תמורה עדיפה.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה נע בין 430 ל־480 ק"מ; בהחלט לא מצטיין כמו זה שב־EQS, אבל טוב.
-
מה חדש בב.מ.וו i7 2022
תחילת שיווק בישראל בנובמבר 2022.
-
סיכום
פאר חשמלי משובח.