ב.מ.וו iX 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2022 החל שיווקו בישראל של ב.מ.וו iX, רכב פנאי חשמלי חדש. ממדיו דומים לאלו של ב.מ.וו X5 והוא מוצע בישראל בשתי גרסאות: xDrive 40 ו-xDrive50 כאשר לכל גרסה ישנם שני מנועים והנעה כפולה. בגרסת 40 ההספק המשולב עומד על 326 כ"ס והמומנט על 64.3 קג"מ. למרות משקל עצמי של מעל 2.5 טון ה-iX מאיץ מעמידה למאה קמ"ש תוך 6.1 שניות בלבד והטווח המרבי המוצהר עומד על 408 קילומטרים. לגרסת 50 הספק משולב של 523 כ"ס ונתון מומנט של 78 קג"מ, היא שוקלת כמאה קילו יותר ומאיצה למאה תוך 4.6 שניות. הגרסה הזאת מצוידת בקפיצי אוויר וכמו כן גם בהיגוי אחורי, כשהטווח המרבי המוצהר עומד על 600 קילומטרים. לשתי הגרסאות אפשרות לטעינה מהירה: 150 ק"ו או 200 ק"ו בהתאמה.
רמת האבזור הבסיסית ('ספיריט') של גרסת 40 כוללת בולמים אקטיביים, חישוקי 21", גג פנורמי, מצלמות היקפיות, סגירה "רכה" לדלתות, תצוגה עילית ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר ('טק') מציעה בנוסף גם עיסוי וזכרונות למושבים הקדמיים, לצד מערכת שמע מבין 'הרמן קרדון'. לגרסת 50 רמת אבזור גבוהות עוד יותר הכוללות, בין היתר, חישוקים גדולים יותר, אוורור למושבים ותאורת לייזר.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של ב.מ.וו iX בוטה מאוד, שנוי במחלוקת, ומזוויות מסוימות נראה גמלוני ולא מושך.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים מינימליסטי ונטול מתגים, ומאחורי גלגל ההגה המוזר צג גדול וארוך של "14.9, החובר למחוונים המוקרנים.
החומרים הידידותיים לסביבה אינם מזמינים תמיד וההופעה הכוללת אינה עשירה מספיק. והתפעול? הוא רחוק מלהיות אינטואיטיבי, אבל בסוף לומדים.
שדה הראייה מעולה לפנים, והמצלמות ההיקפיות מסייעות עם היתר. מושב הנהג אינו נוח במיוחד וכיוון הקשיחות והתמיכות נעשה דרך הצג, וזה לא נוח.
המושב האחורי קעור כדי לכסות את הקורות הרחבות. מבנה זה מסיט את היושבים למרכז. הרצפה השטוחה ושפע המקום לרגלים מעניקים מרחב עצום, אך תנוחת הישיבה מעט נמוכה. לתא המטען, שאינו ענק (500 ליטר), מבנה שימושי. הרמת הכיסוי אינה נוחה.
-
מנוע וביצועים
התפוקה המשולבת בגרסה הבכירה היא 523 כ"ס ו-78 קג"מ, ולמרות אותם 2.7 טון, הביצועים מעולים: 4.6 שניות ל-100 קמ"ש, והמהירות מוגבלת ל-200 קמ"ש.
ב.מ.וו כיילה את מערך ההנעה כך שהתאוצה תהיה לינארית ככל שניתן, ובניגוד לחשמליות חזקות אחרות, אותה תאוצה לא תאתגר את שרירי הצוואר. אך אל תטעו - הביצועים מצוינים וחסרי מאמץ בכל תנאי ובכל תוואי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה מצטיינת במהירות איטית; אולם, ככל שעולה המהירות הנוחות משתפרת - וה-iX הוא מעודן ונעים, ומסנן היטב גם את רעשי הכביש. בכביש גלי מאוד ובמהירות גבוהה הוא עלול להתנדנד מדי, באופן שיכול לפגום גם בביטחון.
מערך המתלים מצליח להתמודד עם המשקל היטב בפיתולים וההיגוי האחורי מסייע לצלוח פניות באופן מהיר עם יכולת מעולה וללא דרמות. הבלמים, הטובים מהמקובל בתחום, מתקשים בעומס ממושך בגלל המשקל, וחסרים חדות ודיוק.
-
תמורה למחיר
מחיר הרכב הנבחן בהחלט גבוה – אבל הוא מקביל במחירו לגרסאות הבנזין של X5, ובשלב זה חסר מתחרים ישירים. גרסה 40, שמחירה נמוך משמעותית, היא קנייה עדיפה.
-
טווח נסיעה
הטווח בפועל נע בין 495 ל-510 ק"מ.
-
מה חדש בב.מ.וו iX 2022
תחילת שיווק בישראל, בסוף דצמבר 2021.
-
סיכום
למרות העיצוב וסביבת הנהג המאתגרים, מדובר ברכב רב כישורים – ביצועים, טווח חשמלי, יכולת דינמית – ונעים מאוד לנסיעה.