ב.מ.וו M4 2024 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בשנת 2013 ב.מ.וו פיצלה את סוגי המרכב של סדרה 3 והולידה את סדרה 4, שהפכה לסדרת הגרסאות ה"מיוחדות" – קופה, סדאן-קופה וקבריולה.
הדור העכשווי של סדרה 4 הוצג באמצע 2020, ובתחילת 2024 עבר הדגם מתיחת פנים.
ב.מ.וו M4 היא גרסת הקצה הספורטיבית של סדרה 4, ושונה לחלוטין מהדגם הרגיל– במערכת ההנעה ובמכלולים הדינמיים.
ל־M4 בין היתר מרכב קשיח יותר והגג עשוי סיבי פחמן. זוויות ההיגוי שונות, מנגנון התגבור אלקטרו-הידראולי (רק חשמלי ב־M440i), מפשקי הסרנים מוגדלים מלפנים ומאחור, הצמיגים רחבים בהרבה, ובמערכת הבלימה קליפרים עם 6 בוכנות מלפנים, דיסקים מוגדלים וניתן לשלוט ברגישות דוושת הבלם.
המנוע, למרות שנראה לכאורה זהה לזה של M440i (שניהם טורבו-בנזין, 3.0 ליטר, 6 צילינדרים בטור)– שונה וקיצוני יותר: הנפח המדויק אחר (2998 סמ"ק) כתוצאה מקדח בוכנה גדול יותר ומהלך קצר יותר, המכלולים הפנימיים מחוזקים, ויש כאן שני מגדשים 'רגילים' מול אחד מסוג 'טווין סקרול' במנוע של ה-M440i. זהו מנוע שתוכנן לשאת בהספקים ובעומסים גדולים יותר, בכביש ובמסלול.
לישראל מגיעה מהדורת 'קומפטישן' של של M4, החזקה במבחר, ולזו 510 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. גרסה מוחלשת של אותו מנוע עם 480 כ"ס שמוצעת גם עם תיבה ידנית, מגיעה לישראל בהזמנות מיוחדות. בשני המקרים ההנעה אחורית, כשבאירופה מוצעת מהדורות 'קומפטישן' גם בהנעה כפולה.
גם התיבה אינה זהה לזו שבשאר הגרסאות - זוהי 'M סטפטרוניק' עם יחסי העברה קצרים יותר, מערכת קירור משופרת לשמן התיבה ואפשרויות לשליטה במהירות השילוב לפי המסלול/נהיגה. מערכת בקרת היציבות כוללת מספר רב יותר של 'מפות', לרכב דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ועוד.
כל אלה מסדרים לרכב האצה של 3.9 שניות ל-100 קמ"ש, 12.5 שניות ל-200 קמ"ש. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש, או 305 קמ"ש עם הסרת ההגבלה.
-
עיצוב ונוכחות
-
תא נוסעים ומטען
-
מנוע וביצועים
-
נוחות והתנהגות
-
תמורה למחיר
-
מה חדש בב.מ.וו M4 2024
תחילת השיווק של מתיחת הפנים של הדגם במאי 2024.
-
סיכום