ב.מ.וו X5 2007-2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב.מ.וו X5 החדש הוצג בשנת 2006 לאחר ההצלחה הגדולה של הב.מ.וו X5 המקורי, רכב פנאי שהוביל אחריו את כל התעשייה.
הדגם הנוכחי גדול משמעותית מקודמו, מציע מקום ל-7 (אם כי לא ברווחה לשניים שמאחור) ואת המילה האחרונה בטכנולוגיית-רכב: מערכת ההנעה הכפולה xDrive היא מהמתוחכמות בעולם הפנאי (גם אם עדיין הב.מ.וו X5 אינו ממש מיועד לשטח), וניתן לקבל את הב.מ.וו X5 עם מתלים אדפטיביים המתאימים עצמם לאופי הנהיגה ולפני הקרקע, ועם הגה אקטיבי.
ב-2008 הצטרפה להיצע גרסת 3.0sd, המצויידת במנוע הדיזל הטוב ביותר בהיסטוריה, אולי, עם צמד מגדשי טורבו, 286 כ"ס וכמעט 60 קג"מ.
-
עיצוב ונוכחות
ה-X5 הוא אבולוציה של קודמו בעיצוב, אך נראה הרמוני ושלם יותר.
 
בעוד עיצוב הדור הקודם מזדקן ומאבד חן, נראה שדור זה ישמור על זוהרו בעוד שנים רבות.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעוצב, כמקובל בב.מ.וו, במינימליזם, אך האיכות גבוהה מאוד.
 
האבזור התקני סביר בלבד ורשימת האופציות יקרה ובלתי נגמרת. המרווח מצוין לחמישה, אך לשבעה יהיה צפוף.
 
-
מנוע וביצועים
שני מנועי הדיזל מעולים וחסכוניים, בעיקר ה-Sd3.0 כפול המגדשים.
 
הבנזין 3.0 ל' מתקשה להרשים עם המרכב הכבד הזה. ה-V8 חזק מאוד וצלילו נפלא – אך בזבזן בדלק. תיבת ההילוכים מצוינת עם כל המנועים.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה ופוגע בנוחות, בעיקר במהירות נמוכה ובשילוב עם חישוקים מגודלים.
 
היכולת הדינאמית טובה מאוד, אך ה-X5 גדול, כבד ומנותק מדי מכדי להיות מהנה באמת לנהיגה.
 
-
תמורה למחיר
המחירים מעט יקרים מהמקובל בקטגוריה. גרסאות הדיזל הן המומלצות בהיצע.
 
 
-
סיכום
רכב הפנאי ששינה את פני הקטגוריה