ב.מ.וו X6 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2019 נחשף הדור השלישי של רכב הפנאי-קופה שהמציא את הקטגוריה היוקרתית לפני יותר מ-11 שנה, ב.מ.וו X6.
הדור החדש מציע עיצוב עם שלל אלמנטים עיצוביים, במיוחד בחרטום שנראה כעת עמוס בכונסי אוויר, קווי מתאר ואף בסבכת כליות גדולה שלראשונה תוצע גם עם תאורה פנימית, למקרה שחששתם כי לא תעשו מספיק רושם בחשיכה. ב.מ.וו גם תציע שלוש גרסאות ליחידות התאורה - לד מלא, לד אדפטיבי או לייזר, כאשר לסוג האחרון טווח הארה מרשים של עד חצי ק"מ.
כבעבר, ה-X6 חולק פלטפורמה ומכלולים רבים עם ה-X5, ומוצע עם שפע מנועי טורבו לבחירה, משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה.
היצע המנועים עם ההשקה כלל שתי יחידות בנזין: xDrive40i עם נפח של 3.0 ליטר, שישה צילינדרים בטור, 340 כ"ס ו-45.8 קג"מ. מעליה תמוצב ה-M50i, עם נפח של 4.4 ליטר, שמונה צילינדרים ב-V, הספק של 530 כ"ס ו-76.4 קג"מ.
היצע הדיזל כולל אף הוא שני מנועים: xDrive30d עם מנוע שישה צילינדרים בטור (3.0 ליטר), 265 כ"ס ו-63.2 קג"מ. פסגת הדיזל תהיה ה-M50d עם אותו נפח ומספר צילינדרים, אך גם ארבעה מגדשי טורבו, 400 כ"ס ו-77.4 קג"מ.
המפרט הטכני יכלול בנוסף, בין היתר, מתלי אוויר מתכווננים (במספר גרסאות עם כיול רגיל, לשטח או ספורטיבי מבית M), דיפרנציאל המחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים וחישוקים בגדלים "19 עד "22.
אבזור המותרות והבטיחות כולל, בין היתר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי וגם יכולת נסיעה אוטונומית.
כן יוצעו מערכת עזר לחנייה שלא דורשת כל מעורבות נהג בהיגוי, האצה ובלימה ומערכת לנסיעה לאחור שמאפשרת חזרה בקו הנהיגה המדויק עד 50 מטר לאחור מבלי צורך לאחוז בהגה. ויש עוד: מערכת שמע מתוצרת B&W, טעינה אלחוטית לטלפון חכם, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומערכת מולטימדיה עם מסך בגודל "12.3 והפעלה בפקודות קוליות בשפה טבעית או במחוות יד.
-
עיצוב ונוכחות
אנחנו לא חסידים של צמד הכליות הענקיות בחזית, שגדלות וגדלות בכל הופעת דגם חדש - ועדיין, התוצאה העיצובית בהחלט נאה מבעבר, גם אם לטעמנו האח הקונבנציונלי, X5, נאה יותר.
-
תא נוסעים ומטען
בניגוד לעיצוב החיצוני, תא הנוסעים של ב.מ.וו X6 2021 אינו מוחצן ועשוי לתפארת. החומרים איכותיים ביותר, ההרכבה טובה ואיכות הגימור מעולה.
תנוחת הנהיגה מעולה. בכל הנוגע ליושבים לפנים, המושבים נוחים ושדה הראיה סביר. מאחור, למרות שהגג נמוך מבעבר, יש מרווח ראש עדיף כל עוד אתם בגובה ממוצע. יש לציין כי המושב נמוך ואין תמיכת ירכיים ראויה, מה שיפריע בנסיעה ממושכת.
תא המטען נדיב בנפחו נוח לשימוש.
 
-
מנוע וביצועים
רכב המבחן צויד במנוע הבנזין הבכיר – 4.4 ליטר, שמונה צילינדרים, צמד מגדשי טורבו ו-530 כ״ס.
את הנהיגה העירונית הוא צולח ברוגע, מציג קצב התרשמות קליל יחד עם שקט מופתי. מחוץ לעיר הוא פנינה של ממש: הצליל, הכוח והאופי פשוט משובחים. רק חבל שתצרוכת הדלק פחות מרשימה כשהרגל על הגז כבדה.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים עושים עבודתם טוב במצב ניהוג "קומפורט" ובידוד הרעשים מרשים בהחלט, וזאת למרות צמיגים רחבים מאוד. בפיתולים רכב הפנאי המגודל זורח, ומפגין אחיזה גבוהה מאוד, אולם משקלו הרב של הכלי מורגש ברצף פניות וכך גם בבלימה חזקה.
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה, ביחס ל-X5 ובכלל, אך לפחות בדור הזה מקבלים מלוא החופן אבזור נוחות ובטיחות.
-
מה חדש בב.מ.וו X6 2021
אין עדכונים בשנת המודל 2021.
-
סיכום
אם אתם מחבבים את העיצוב השנוי במחלוקת, תקבלו בב.מ.וו X6 2021 רכב פנאי-קופה משובח כמעט מכל בחינה.