ב.מ.וו X6 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2015 החל שיווקו המקומי של הדור השני של ב.מ.וו X6. הוא גדול ומצויד יותר מקודמו, ומחירו עלה בכ-12% ביחס לעבר. הגרסה הפחות יקרה היא D30 ברמת גימור ספורט המצוידת במנוע 3.0 ליטר מוגדש המייצר 258 כ"ס, ומצוידת – כמו כל הגרסאות האחרות – בתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. מעליה תוצע i50 עם מנוע V8 מוגדש בנפח 4.4 ליטר שמייצר 450 כ"ס,
כאשר הגרסה היקרה במבחר היא D50 עם מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר אשר משודך לשלושה מגדשי טורבו. מנוע זה מייצר 381 כ"ס ו-75.4 קג"מ.
ה-X6 הוצע כמובן עם מערך i-Drive Touch החדש, ריפודי עור ותפעול חשמלי לכוונון המושבים, גג נפתח, חיישני חניה היקפיים, מצלמה אחורית ובקרת אקלים מפוצלת אליהם יתווספו מסך "10.25 עם פונקצית טלוויזיה וסגירת ואקום לדלתות.
בשעה ש-D30 הוצע בשתי רמות גימור – ספורט או לקשרי – שתי גרסאות ה-50 הוצעו רק ברמה המהודרת יותר. רמת הגימור לקשרי כוללת בנוסף חישוקי "20 במקום "19, מושבים מהודרים יותר ומערך מצלמות היקפי. בנוסף יוצעו שתי חבילות גימור חיצוני.
הדבר היחיד שחסר הוא אבזור בטיחות מתקדם – ניטור שטחים מתים, מערכות בלימה עצמאית, שמירת נתיב וכן הלאה – שלא מוצע אפילו כחלק מחבילת האבזור היקרה.
-
עיצוב ונוכחות
במבט ראשון, ה-X6 החדש דומה לזה שקדם לו עם אותו קו "דמוי קופה" ומראה אגרסיבי. אבל העיצוב כאן עגלגל יותר ופחות בוטה - ועדיין מלא נוכחות. ולא, העין שלנו עדיין לא מתרגלת לשילוב בין פנאי לקופה...
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מזוהה מיד עם היצרן הבווארי – הן בגלל העיצוב האופייני והן בגלל איכות החומרים. בתחום התפעולי בולט מסך גדול ("10.25) המשרת את מערך ה-i-Drive המוכר.
 
תנוחת הישיבה גבוהה והמרחב מצוין בכלל, ממד הרוחב בפרט. מאחור מרווח הברכיים טוב, ורק מרווח הראש יהיה חסר לגבוהים בגלל המבנה המשתפל של הגג. אלא שכדי לפנות מקום לראש, מיקמו את המושב נמוך – וזה לא ממש נוח. תא המטען גדול ומציע פתיחה וסגירה חשמלית.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל בגרסת הבסיס שקט להפתיע. והוא חזק. המנוע הזה גורם ל-2140 הק"ג של ה-X6 להעניק תחושה כמעט קלילה; למעט השהיה קלה ביציאה מהמקום, הכוח זמין בכל סל״ד.
הפתעה נוספת נרשמה במשאבת הדלק: ממוצע של 9.5 ק"מ/ל' בימי המבחן, ו-14.8 ק"מ/ל' בשיוט, מרשים מאוד בהתחשב בקצב הנהיגה ובמשקל הרכב.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של ב.מ.וו X6 2018 טובה. בעיר הוא לא חובט גם על פני שיבושים גדולים, אם כי לא תמיד מגהץ בצורה טובה שיבושים קטנים. מחוץ לעיר ה-X6 יותר טוב במהירות נמוכה יותר (80 קמ"ש) מאשר בגבוהה (110 קמ"ש ומעלה), אבל גם שם הוא עדיין מציע נוחות סבירה.
בכבישים המפותלים ה-X6 ממשיך להרשים, עם עבודת ריסון טובה של המתלים. הנכונות לפנייה טובה, וגם זוויות הגלגול בהחלט צנועות. מצד שני, ההגה החשמלי, עם התגבור תלוי המהירות, קל מדי בנהיגה מהירה. גם הבלמים מתקשים להתמודד עם שילוב המאסה והמהירות בעומס גבוה.
 
-
תמורה למחיר
התמורה אינה גבוהה ביחס לרכבי פנאי דוגמת ה-X5 - מחירו של העיצוב. ובהתחשב במחיר, היעדרן של מערכות בטיחות מתקדמות, ממש מפריע.
-
מה חדש בב.מ.וו X6 2018
אין שינויים בשנת המודל 2018.
-
סיכום
ב.מ.וו X6 2018 הוא רכב פנאי מצוין, בין אם אתם אוהבים את העיצוב ובין אם לא. נוחות הנסיעה טובה, השקט מרשים, יחידת ההנעה נהדרת, היכולת הדינאמית מצוינת, ורק הבלמים לא מיישרים קו עם מה שהרכב הזה מסוגל לעשות. הביקורת העיקרית שלנו לגבי ה-X6 מתייחסת לאבזור הבטיחות האקטיבי, שנעדר לחלוטין מהמפרט.